Katalysator lampje 1.4 Deauville
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 558

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 12 januari 2011 11:14 AM

Goedemorgen.

Vanmorgen, op weg naar mijn werk, ging er tijdens heel even stil staan, het lampje van katalysator oververhitting branden. Binnen een halve minuut was het lampje weer uit.

Mocht dit lampje langere tijd branden, kan dit schade opleveren? Is het tijd voor een nieuwe katalysator? Of is de sensor stuk?

Het is natuurlijk nooit goed als er rode lampjes gaan branden,  big surprise  dat snap ik. Maar ik vraag het toch maar even.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 januari 2011 04:27 PM
  [ # 1 ]

Even is geen probleem.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 januari 2011 08:08 PM
  [ # 2 ]

Bij de BX heeft dit lampje de functie van motormanagementlampje, dus het gaf aan dat er iets aan het motormanagement niet pluis was. Je kunt zelf de computer uitlezen, dan kom je te weten welke storingen er opgeslagen zijn.

Link

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 558

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 26 januari 2011 09:58 AM
  [ # 3 ]

Goedemorgen,

Bedankt voor de link.
Afgelopen maandag/dinsdag heeft de Deauville een grote beurt gehad bij dealer Gert de Jong in Aalsmeer. Daar zijn ze inderdaad tegen een foutmelding aangelopen. Ze hebben ook nog e.a. vervangen, zoals bougies en bougiekabels en de rest wat er bij een grote beurt komt kijken. De auto loopt nu als een zonnetje!  cool smile

Er is alleen nog 1 probleempje. Toen ik de auto, voordat ik em kocht, ging proefrijden was de binnenspiegel er af. De persoon die de spiegel opnieuw aan het raam geplakt heeft, heeft deze te hoog gehangen. Hierdoor is het zicht naar achter redelijk beperkt, doordat ik tegen het aflopende dak aan zit te kijken.
Heeft iemand enig idee hoe ik de spiegel er weer af kan krijgen en deze lager plakken?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook