Hallo mannen,
Ik heb een c5 2.0 hdi break uit 2002, pas gekocht, en hier gaat de aanjager van de kachel meteen draaien ,als de motor loopt draaien. Even geeft hij aan dat hij op half vermogen draait en daarna word het symbool leeg.Op+en -Knop reageert hij helemaal niet meer.Ook het aan een kant warm en andere kant koud worden (zoals al in een topic omschreven) is een probleem.Dit ga ik controleren
Op een forum van renauld gelezen dat deze een sensor achter de binnenspiegel heeft zitten die de temperatuur meet wat dit probleem veroorzaakt.heeft citroen dit ook?
2, de automatische verlichting valt meestal uit ook als het heel donker is.
3 zoals gezegd deze auto net gekocht en het instructieboekje moet nog opgestuurd worden, maar ik had graag al geweten welke olie ik moet gebruiken. Ik heb de preciese specificaties nodig omdat ik deze olie kan laten aanmaken.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!!
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
aanjager is de module : zie deze link naar c5 forum
links/rechts koud/warm en omgekeerd de mengmotor : zie deze link naar c5 forum
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
zij omschrijven een probleem met het uitvallen van de kachel. Die van mij blijft draaien zou dit dan ook die module zijn? Als de mosfed kapot is zou inderdaad de kachel niet kunnen werken.Maar heeft ook iemand een idee welk onderdeel de kachel dan laat draaien /
Jammer genoeg ben ik niet zon kei in computers,maar ik krijg die foto’s hiervan maar niet geladen.
De 2e verwijzing heb ik al gevonden en dit is inderdaad perfect weergegeven
Gisteren gezien dat bij de spiegel een roostertje is uitgespaard bij de binnenverlichting. Als je de binnenverlichtingskapje lostrekt(eerst aan de ruit zijde omlaagtrekken) dan zit op de plaats van dit roostertje geen sensor,terwijl daar wel een losse stekker zit. Is dit normaal?
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
daar zit bij fabrieks-af telefoon de microfoon ... dus normaal dat er niets zit, heeft nergens iets mee te maken.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
bedankt menno,
ik heb het forum niet goed gelezen omdat ik hier geen ervaring mee had ,maar zie nu dat het hoogt waarschijnlijk toch de module is.wordt niet helemaal duidelijk,maar ik ga hem morgen toch eens uit elkaar halen
Menno, ik heb net de module verwijderd maar zie geen aanslag of kapotte mosfed.
Ik kan niet reageren op andere topics omdat ik dan niet krijg ingelogd.In de verwijzing wat jij verstuurd hebt heeft iemand hetzelfde probleem maar geeft niet aan of hij ook de mosfed of complete module moest vervangen.
De stelmotor verwijderd volgens jouw fotos, Maar de stelmotor draait niet.
Wie stuurt de motor aan? is dat ook de kachelmodule?
Omdat ik misschien ook de module stuk heb
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Zonder module heb je geen aansturing op je mengselregel motortjes. Als de module wel zijn werk doet en het megselmotortjes is kapot dan heb je aan de betreffende kant alleen maar warme lucht en geen geconditioneerde.
Module kan de mosfet zijn maar let ook op de aansluitingen van de connector want als hier speling op zit dan (ver)branden deze (door), kan je makkelijk repareren door de pennetjes van de printplaat af te solderen en daarna de draad rechtstreeks op de printplaat te solderen.
Mosfet kan je doormeten om te kijken of deze de boosdoener is.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Beste maarten.
De menselmotortjes zijn inderdaad in orde want de rechter werkt. Als ik de linker rechts aansluit werkt deze ook.
Jij zegt dus dat de regeling door de module wordt aangestuurd en dat ik de mosfed moet doormeten.
Ik heb het module al losgehad en zag niks aan de MOSFET of verbrande contacten.
Deze mosfed ,moet ik die loshalen om door te meten of hoeft dat niet, ik zag ergens anders op het forum hoe dit moet. Ik werk vlak in de buurt van hasselt en daar kan ik wel een mosfed ophalen.
In ieder geval al bedankt voor je andwoorden
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Mosfed kan blijven zitten tijdens doormeten!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
kun je mij opzoeken in het onderhoudsboekje welke olie ik precies nodig heb in mijn c5 break uit 2002 2,0hdi. ik kan de olie volgens specificaties laten namaken ,maar heb de complete voorschriften nodig.Dus niet alleen 5w40.
Ik vind dit nergens terug en de verkoper van mijn auto is te beroerd om het boekje even op te sturen want dat was hij vergeten terug te leggen in de auto.
Alvast bedankt Paul.
De mosfed heb ik besteld in hasselt 5.10€ en kan ik woensdag ophalen. Als ik het zaakje uit elkaar heb wil ik het defekt ook metteen kunnen verhelpen.
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ik heb het antwoord al in je andere topic gezet maar kijk even op http://www.kroon-oil.nl of www.olietekoop.nl en vul je voertuig gegevens in dan kun je precies kijken welke je nodig hebt!
even gekeken en dit moet de olie wel hebben!
API SM / CF
ACEA A3 / B3 / B4 / C3
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*