Wie kan me helpen bij aansluiten subwoofer?
Corné
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 12 januari 2011 03:56 PM

Hoi allemaal,

Ik heb een subwoofer aangeschaft, het gaat om de AV MX5 Bass Buster. Ik heb niet echt ervaring over het aansluiten ervan, ik heb wel al een hoop op internet gelezen.  Ik heb een citroen saxo 3 deurs.
Nu weet ik niet hoe ik 2 draden moet aansluiten. Het gaan om de volgende, volgens gebruiksaanwijzing:

—-+12V Constante 12Volt voeding, het liefst rechtstreeks van de accu. Gebruik de gele voedingskabel
PLAATS EEN ZEKERING (15 A) zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt (accu).

Ik begrijp dat deze kabel directe stroom nodig heeft, maar moet hij direct aan de accu worden bevestigd? Zo ja, hoe kan ik dat doen want er moet ook een zekering tussen. misschien ik hem ook op de directe stroom van de radio aansluiten?

—-Rem Schakeldraad om de versterker in te schakelen. Gebruik de blauwe kabel. Meestal zal er op de
radio een aansluiting zijn, die plus 12V. geeft indien de radio wordt ingeschakeld (antenne uitgang).
Als de radio deze voorziening niet heeft, dan aansluiten op een accessoires aansluiting in de auto.
Contact van de auto aan, plus 12V op deze draad.

Mijn radio heeft een iso-stekker, bij één van de stekkers heb ik nog ruimte over, betekent dit dat ik de stekker dan in één van lege plekken kan doen? Of moet hij op de antenne-aansluiting bevestigd worden, zo ja hoe kan ik dat doen?

In de handleiding staat dat er een geïsoleerde schroevendraaier moet worden gebruikt, is dit zo? En wat is het?

Link handleiding:
http://www.autovision.nl/AV_shop/MX5 A4 NL.pdf

alvast bedankt!

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 12 januari 2011 06:40 PM
  [ # 1 ]

Ik wil niet lomp doen, maar simpeler dan dit wordt het niet. Voor eenieders veiligheid wil ik je aanraden je auto naar de garage te brengen voor dit klusje. Misschien heb je nog wel een geschikte garagehouder in de buurt waar je mee mag kijken.

Profiel  

Corné
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2011 06:50 PM
  [ # 2 ]

ja zo moeilijk staat het er niet..
maar er staat geen uitleg bij hoe ik bijv. de gele kabel met zekering moet aansluiten..

C15GrandVolume schreef:

Voor eenieders veiligheid wil ik je aanraden je auto naar de garage te brengen voor dit klusje. Misschien heb je nog wel een geschikte garagehouder in de buurt waar je mee mag kijken.

dit slaat helemaal nergens op, als je het niet probeer dan gaat het je ook nooit lukken..

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6127

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 januari 2011 10:53 PM
  [ # 3 ]

Nou, komt ie dan:

Die gele kabel voer je door het schutbord naar de accu. Met een passende klem of een passend oogje bevestig je deze aan de plus-pool. Voor je dat doet knip je, op een centimeter of 5 van de accu af, de gele kabel door en bevestigt er een zekeringhouder tussen (vraag je automaterialen leverancier).

De “rem"kabel (rem = remote, of wel afstand bediend) moet op de blauwe kabel die aan je ISO-stekker zit bevestigt worden. Deze kabel zorgt er inderdaad voor dat de versterker wordt ingeschakeld als je de radio aanzet. men noemt dit wel een schakeldraad.

Geïsoleerd gereedschap is te herkennen aan met plastic (of tenminste niet-geleidende materiaal) beklede stalen delen. Echter, bij werk aan de elektronica moet je ALTIJD de accu afkoppelen.

Succes.

Profiel  

Corné
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 januari 2011 02:31 PM
  [ # 4 ]
Hilko16TZI schreef:

Nou, komt ie dan:

Die gele kabel voer je door het schutbord naar de accu. Met een passende klem of een passend oogje bevestig je deze aan de plus-pool. Voor je dat doet knip je, op een centimeter of 5 van de accu af, de gele kabel door en bevestigt er een zekeringhouder tussen (vraag je automaterialen leverancier).

De “rem"kabel (rem = remote, of wel afstand bediend) moet op de blauwe kabel die aan je ISO-stekker zit bevestigt worden. Deze kabel zorgt er inderdaad voor dat de versterker wordt ingeschakeld als je de radio aanzet. men noemt dit wel een schakeldraad.

Geïsoleerd gereedschap is te herkennen aan met plastic (of tenminste niet-geleidende materiaal) beklede stalen delen. Echter, bij werk aan de elektronica moet je ALTIJD de accu afkoppelen.

Succes.

kijk daar heb ik wat aan!
ik ga hem morgen installaren, ik verwacht dat het wel gaat lukken.
eerst ook nog even naar de Brezan.
thankx!

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 13 januari 2011 03:22 PM
  [ # 5 ]

Vergeet niet een doorvoerrubbertje te plaatsen in het schutbord waar je de kabel doorheen voert. Een zekering is goed, maar vrijwaart je niet van brandgevaar als je de boel niet goed aanlegt. Dan snap je ook dat mijn eerdere opmerking wel degelijk ergens op slaat. Van die schroeiplekken in de vluchtstrook vind ik namelijk zo slordig staan altijd Wink

Profiel  

Corné
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 januari 2011 07:39 PM
  [ # 6 ]

nou vandaag alle spullen gehaald bij Brezan en begonnen aan de klus.
om half 1 begon ik en rond 3 uur was ik klaar, dus het was nog best een tijdrovende klus.
gelukkig had ik wat hulp van me vader, want alleen kreeg ik die kabel niet door het schutbord.
al met al ik ben zeer blij met mij installatie voor iets meer dan 100 euro klink mijn audio nu lekker!
bedankt allebei voor jullie reacties!

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6127

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 januari 2011 01:01 PM
  [ # 7 ]

Graag gedaan, en goed dat het je gelukt is. Ben je weer wat wijzer op auto-gebied Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook