Ja de APK en ik vrees dat de ax er niet meer doorkomt, zo wel dan gaan we opzoek naar een wat nieuwere Saxo…
Auto wordt gebruikt meer en deel stad.. Almere dus veel 80 km en ook af en toe snelweg..bv vakantie Zeeland..ieder geval Nederland.
Mijn vrouw is geen scheurder maar ja op snelweg moet je toch wel mee kunnen komen met bv 120..km en af en toe inhalen…
De auto wordt als tweede auto gebruikt..
Ik ben een leuke nette tegen gekomen maar een 1.0 motor… de prijs is leuk en ziet er zo…op internet leuk uit rood…en zo te zien niet faal.
We hebben nu een AX 1.1 ..
Heeft iemand ervaring met de 1.0 motor???
* Bouwjaar 1998
* Kilometerstand 118.000 km
erg veel verschil met een 1.1…
vr gr Arnold
Een 1.0 is niet aan te raden, die zijn te zwak voor deze auto.
Als je een keer zwaar beladen ben (4 man en baggage), dan vind de motor dat niet leuk, de koppakking wil er dan nog weleens uitvliegen.
Verder is de 1.0i veel minder te vinden op de sloop en 2e-hands onderdelen circuit, waardoor de prijzen vaak ook fors zijn. Laat ik meteen het meest zwakke onderdeel van een 1.0 pakken, de cylinderkop, daar betaal je flink voor op de sloop. Terwijl een 1.1i, of zelfs 1.4i sterker is, en veel meer te vinden op de sloop.
Totaal aantal Berichten: 828
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Een 1.0 komt echt vermogen tekort. Ermee de snelweg op gaan is echt geen pretje. Knettergek wordt je van het motortje, het moet erg veel toeren draaien. De 1.1 is dan al behoorlijk beter en zeker in en om Almere goed te gebruiken. Zelf zou ik toch kiezen voor een 1.4, omdat deze aanzienlijk stiller zijn en je er een beetje rserve mee hebt. Wil je eens even vlug inhalen, dan kan dat met deze motor ook.
Succes met je keuze.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Dank jullie wel de 1.0 valt af…..
Nu opzoek… hopelijk komt de AX 1.1 first nog door de APK volgende week… dan kunnen we op gemak zoeken en de ax is dan ook beter verkoopbaar…
Hoe kom je er anders weer van af zonder APK… zitten goede banden om…en meer onderdelen die nieuw…zijn hooguit 2 jr
Ve gr Arnold