Regelmatig hebben we het hier gehad over lekke kachelradiateurs, met name bij de ZXen, maar ook de Berlingo’s, Peugeot Partners schijnen niet veilig te zijn. Tot zover dacht ik dat dit een specifiek probleem bij Citroen’s was.
Een van mijn nieuwe collega’s vertelde vandaag tijdens een lange rit dat de kachelradiateur van zijn Maza 323 uit 1994 zeer waarschijnlijk lek is. Bij zijn Mazda schijnt de kachelradiateur ook in de windtunnel achter het dashbord te zitten net als bij de ZX. Hij werd al nerveus toen ik vertelde dat het nogal een klus kan worden als het dashbord eruit moet
Hij gaat eerst even proberen of het met van dat anti-lek spul het lek te stoppen is, ik denk het niet maar proberen kan altijd. Ook vertelde hij dat hij in het verleden 3x een Nissan Bluebird heeft gehad, deze werden ook geplaagd door lekke radiateurs, bij eentje zelfs binnen een jaar. De Peugeot 309 1.6 automaat (carburatuer) die hij ooit heeft gehad werd naast een reeks storingen/defecten ook niet gespaard van een lekke kachelradiateur.
Hij heeft nu net als de andere monteurs een Berlingo, ze hebben allemaal een proefrit gemaakt in een VW-Caddy, sl-Opel Combo , Renault Kangoo en een Berlingo. De eerste 2 vonden zijn ook met recht stuiterende hondehokken, de kangoo had te korte zittingen, de Berlingo was perfect met goede stoelen, stil en comfortabel geveerd.
Ik vind inderdaad de Berlingo de beste van deze 4, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Berlingo en een Partner zou ik het nog lastig vinden denk… D
Ik vind alleen die multifunctionele stoelen 2x niks.
Begonnen in ‘s Gravenzande?
Berlingo en de Partner zien er van binnen bijna hetzelfde uit, ik zou haast zeggen als 2 druppels water. Echter de Berlingo schijnt goedkoper te zijn :
ja ik ben afgelopen maandag begonnen in ‘s Gravenzande en ben al 3x naar Belgie geweest en vandaag een rit naar Venlo. Wel samen met iemand die rijd, ik heb nog geen auto van de zaak.