Mijn distributieriem was van de polies afgegleden bij stationaire toerental, zijn mijn kleppen nu beschadigd of heeft de ax net zoals de Lada 1.3 een hogere kopholte???
Vast bedankt
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
90% kans op één of meerdere kromme kleppen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Yup, ga er maar van uit dat er minimaal één klep geraakt is.
Je kunt proberen dit te achterhalen door even het kleppendeksle te lichten en goed te kijken of alle kleppen weer goed dichtgaan.
Hiervoor moet de D-riem natuurlijk weer even gemonteerd worden..
‘Spirit of avant-garde’
Welkom op het forum
Monteer de D-riem en controleer dan de klepspeling, de methode staat in de vraagbaak.
Bij een abnormaal grote speling, zeg maar 2mm of meer (1mm misschien ook?), dan is de klep krom.
Waarschijnlijk is de spanrol uitelkaar gevallen, en daardoor de riem eraf gelopen?
Gelukkig zijn er veel 1.4i motoren verkocht, een gebruikte kop hoeft niet meer dan een krat bier tot 5 tientjes te kosten op Marktplaats
bedankt voor de info. Ik ga dadelijk aan de slag en ik zal ook vermelden wat ik allemaal tegenkom aan schade.
Graag ook foto’s, zegt 1000x meer dan woorden
Na het uitzoeken hoe ik de distributieriem op tijd moet zetten heb ik e auto proberen te starten maar helaas geen compressie daarna heb ik de klepspeling opgemeten ( bij sommige 3x de norm) dus ik neem aan dat de kleppen krom zijn en at ik van de week een nieuwe/andere cilinderkop moet gaan plaatsen.
Een ieer beankt voor e info.
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
richard voll schreef:Een ieer beankt voor e info.
Toets ‘d’ stuk?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Nee hoor niet stuk het ontbreekt.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
at is best lastig er omheen tikken an…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
richard voll schreef:Na het uitzoeken hoe ik de distributieriem op tijd moet zetten heb ik e auto proberen te starten maar helaas geen compressie daarna heb ik de klepspeling opgemeten ( bij sommige 3x de norm) dus ik neem aan dat de kleppen krom zijn en at ik van de week een nieuwe/andere cilinderkop moet gaan plaatsen.
Een ieer beankt voor e info.
Hoe is het met de zuiger die de klep geraakt heeft?
De zuigers zijn in prima staat,na een andere kop opgezet te hebben ook geen compressie verlies.