13 van de 29
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

Herproductie veerpoot trillingsdempers
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 09 februari 2011 11:36 AM
  [ # 181 ]

De BX zal andere poten hebben? Geen verstand van die dingen..

Die poten zitten binnen het uur er onder… Ik vind het dan ook ECHT een verkeerde keuze als je dat niet wil vervangen, wetende dat ze slecht zijn. Een set voorbanden is even duur/duurder. De schotels heb je inclusief verzenden voor nog geen 200 euro en montage zal het geheel misschien naar 300 euro brengen? Wel even uitlijnen uiteraard!

Daar heb je zoals Gerrie aangaf net een set voorbanden voor…

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 februari 2011 11:41 AM
  [ # 182 ]
furriegurrie schreef:

volgens mij is het meerdendeel van de gevallen gebeurt bij stilstand. Ik heb nog geen gevallen gehoord of gelezen die rijdend zijn gebeurd.

Ik weet van één geval rijdend op een parkeerplaats, dus bij lage snelheid

Garage zal er denk ik een uurtje of 4 in totaal mee bezig zijn, dat lijkt me ruim ingeschat. Dus ik denk dan je dat twee sets banden en een keertje tanken kunt vergelijken Wink

Terugroepen zal inderdaad niet gebeuren lijkt me. De levensduur van auto’s is helaas officieel niet zo lang. Vandaar dat men ook maar een max aantal jaren onderdelen hoeft te produceren nadat het betreffende model uit productie is (dacht een jaar of 7 ofzo)

10 jaar

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3246

Gepost: 09 februari 2011 01:48 PM
  [ # 183 ]
ieksEmmu schreef:

De vervanging van de hele boel door t bouwsel van JanSR of de Litouwers, daar zullen veel mensen geen zin in hebben. (duur/teveel gedoe)

Een toevoeging (versteviging) op de bestaande situatie lijkt me minder ingrijpend. (goedkoper/eenvoudiger)

Er lopen hier 2 dingen door elkaar heen:
Die ‘toevoeging’ of beugel dient alleen maar om de materiële schade te beperken als de schotel doorschiet. Maar je kunt dan niet meer verder rijden.
Het ‘bouwsel’ dient er juist voor om te voorkomen dat de schotel doorschiet.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

wimdew
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

- XM break V6 12V automaat
Gepost: 09 februari 2011 05:50 PM
  [ # 184 ]

TS zal zijn constructie door de RDW moeten laten keuren, daar zijn voertuig door de gemodificeerde veerpoten niet meer aan het ooit afgegeven typekeur voldoet. Indien niet, zal zijn verzekeraar dit benutten niet te betalen bij onverhoopte ongevallen.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 09 februari 2011 06:10 PM
  [ # 185 ]

Moet er toevallig net wel een bijgoochem doorhebben dat het om gemodificeerde poten gaat…maar je hebt wel een punt want ALS ze dr achter komen EN het is de oorzaak van het ongeluk wordt je leven even anders ingevuld…

Ouwe mopperkont

Profiel  

wimdew
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

- XM break V6 12V automaat
Gepost: 09 februari 2011 06:27 PM
  [ # 186 ]

d’r achter komen is voldoende. Het is irrelevant of de gemodificeerde veerpoot heeft bijgedragen aan het ontstaan van het ongeluk.

Profiel  

JanSr
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3440

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 09 februari 2011 06:52 PM
  [ # 187 ]
wimdew schreef:

TS zal zijn constructie door de RDW moeten laten keuren, daar zijn voertuig door de gemodificeerde veerpoten niet meer aan het ooit afgegeven typekeur voldoet. Indien niet, zal zijn verzekeraar dit benutten niet te betalen bij onverhoopte ongevallen.

Wie is TS?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 09 februari 2011 06:55 PM
  [ # 188 ]

TopicStarter, maar ik denk dat hij jou bedoelt

Ouwe mopperkont

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 09 februari 2011 06:58 PM
  [ # 189 ]

Ha veerschoteltrillingsdemperfans,

Zoals jullie wellicht weten heb ik destijds een aantal vulcaniseerbedrijven gemaild met het verzoek hun gedachten eens te laten gaan over ons veerschotelprobleem.
Na ettelijke afwijzingen zijn er nu alsnog 2 bedrijfjes geïnteresseerd; 1 in Heerhugowaard en 1 in Duiven.
Ik heb onze grote vriend Wimb bereid gevonden met een oude veerschotel het bedrijfje in Heerhugowaard eerdaags te gaan bezoeken.Chapeau Wimb!
Echter , voor Duiven zoek ik nog iemand die met een oude veerschotel daar eens langs wil wippen.
Wie , oh wie , wil zich op dit forum, en ver daarbuiten, onsterfelijk maken door mee te werken aan de Stichting ter Bevordering van het 1e Nederlandsche Veerschoteltrillingsdempervulcanisatiebedrijf? cheese
Een lintje wordt niet uitgesloten! Wink
PB me maar even voor het adres in Duiven aub.

Groeten van Dirk gitar

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

KINGas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 09 februari 2011 07:03 PM
  [ # 190 ]

Dear XM owners. Here is our construction, preventing from splitting metal parts, two metal rings welded. Rectangular is a ring and oval is welding:

Citroen also uses polyurethane in strut mount. The bushing inside of strut mount is made from cellular polyurethane and after long years of service has no signs of degradation or swelling:

Sincerely,
Irmantas Galinis
http://www.elastomer.eu

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 februari 2011 08:46 PM
  [ # 191 ]

Thanks for sharing!

En waarom zouden ze bij Citroen dat nou over het hoofd hebben gezien?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 februari 2011 09:28 PM
  [ # 192 ]
JanSr schreef:

... en dodelijke ongelukken ten gevolge van falen van de techniek van een auto komt (en kwam) vrijwel nooit voor.

Bij die veerpoten al helemaal niet: De enige schade afgezien van aan je auto zit in je portemonnee.

Overigens ken ik dit probleem niet van de BX. Weet iemand waarom?

Da’s toch simpel? De BX is voor paupers, hoor ik sommigen op dit forum weleens zeggen.

Nah, dan is het ook logisch dat het ding hufter-proof in elkaar gezet is, toch? Wink

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 09 februari 2011 09:40 PM
  [ # 193 ]
Hilko16TZI schreef:
JanSr schreef:

Overigens ken ik dit probleem niet van de BX. Weet iemand waarom?

Da’s toch simpel? De BX is voor paupers, hoor ik sommigen op dit forum weleens zeggen.

Nah, dan is het ook logisch dat het ding hufter-proof in elkaar gezet is, toch? Wink

Daarom maak ik van mijn XM ook een pauper-XM! Smile

Maar de BX is ongeveer 500 kilo lichter, ik denk dat daarom die veerschotels niet doorschieten. Wink

Profiel  

JanSr
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3440

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 februari 2011 12:06 AM
  [ # 194 ]
DoctorPallas schreef:

Beste XM liefhebbers,

Volgens mij is dit de Topic Starter. En die moet van Wimdew naar de RDW?

Wie is paniekzaaier Wimdew nou weer?
Het wordt allemaal steeds grappiger, moet ik zeggen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929

Gepost: 10 februari 2011 12:09 AM
  [ # 195 ]
Han S schreef:
ieksEmmu schreef:

nou kwam ik op mn harde schijf nog deze foto tegen

ooit eens van een duits forum afgehaald geloof ik. als iemand die link nog kan vinden…

Dat is een mooie, maar dat bovenste schaaltje is niet erg dik en stevig en ik zou er dan vier lippen aan hebben gelast zodat als het fout gaat de vier moeren de last trekken.

Ik heb er nog eens goed naar gekeken en je ziet dat de bovenkant schuin afloopt richting veerbol. Dus nog even mijn beugeltje:

Als je dat bekijkt zul je moeten bedenken dat als het rubber het gaat begeven, dat dan de beugel door de schuinte naar het hart van de poot wordt gedwongen. Het mooiste zou zijn om een flens te maken die aan de onderkant van de carosserie aankomt en dus tussen de poot en de carosserie klemt en aan die flens een opstaande rand met daaraan gelast een constructie zoals ik heb gemaakt, maar dan veel sterker, van bijvoorbeeld rondstaal 12 of 15 mm met een dubbele beugel.

Als dan het rubber het laat afweten knalt de poot tegen de beugel, maar die is met de constructie van de flens dermate sterk dat je alleen gerommel en gekletter zult horen van staal tegen staal. Je kunt er zelfs na inspectie waarschijnlijk rustig rijdend mee thuis komen en daar de boel demonteren. Ik heb de XM afgelopen vrijdag verkocht, maar zou ik hem hebben gehouden en er weer mee gaan rijden, dan had ik zonder meer zoiets gemaakt, ik ben een gediplomeerd lasser.

Het zou mooi zijn om als XM forum een vulcaniseerder te vinden die de boel weer in nieuwstaat kan krijgen en dan een stuk of wat sloopdelen laten vulcaniseren welke dan bij iemand in voorrraad worden gehouden, zodat als iemand problemen verwacht hij op ruilbasis de delen kan ophalen tegen betaling van de kostprijs.

De constructie van Jan vind ik ook prima en ik zou daar zonder meer op vertrouwen. Ik heb er ook een groot respect voor, maar als dat juridisch en verzekeringmatig een probleem vormt, moet je het niet doen, hoe goed het ook kan zijn.

Profiel  

13 van de 29
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook