Totaal aantal Berichten: 43310
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:mijn nieuwe constructie, al moet je die geheim houden voor DriverD, heb ik begrepen, want die gaat maatregelen nemen.
Waartegen is mij helaas niet helder geworden. Iemand anders misschien wel? Ik wilde dat ik het begreep.
JanSr schreef:
Maar daar weet DriverD vast wel alles van.
Beste Jan, het prikken van mijn collega heeft een grens en die heb je nu bereikt. Ik stel voor dat je NU stopt met zuigen. ok?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jammer dat het draadje, wat zeer interessant begon, deze kant op gaat.
Het plaatsen van een schijf tussen de poot en carosserie zou IK inderdaad niet doen. Je verplaatst de veerpoot en je moet een stuk van het binnenscherm weghakken. Ideaal is dit echt verre van!
Waarom al deze verzinsels als je voor nog geen 200 euro materiaal INCLUSIEF verzenden gewoon een vervangingsexemplaar hebt met nieuw PU EN een beveiliging tegen doorschieten?
Ik zal het allemaal wel weer niet snappen.. Op die manier houdt je vast aan de originele constructie zoals citroen die heeft getekend en ontworpen en voorkom je alle mogelijk ellende in 1 keer!
Met alle respect, maar het gaat niet de goede kant op met dit topic, dat op zich een zeer interessant onderwerp heeft waar alle XM eigenaren hun voordeel mee kunnen doen.
Het begint een aantal pagina’s terug met de terechte bezorgdheid van Driver D:
Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken, maar ik waarschuw je wel: Mocht ik dit slecht bedachte onderdeel op een auto terugzien, dan neem ik afdoende maatregelen.
En de goede pogingen van JanSr de andere technisch begaafde meneer. Daar komt de nodige ironie achteraan die niet door iedereen op waarde kan worden geschat en het is de toon die de muziek maakt.
Laten we met z’n allen de ego’s even laten voor wat ze zijn en samen naar een oplossing streven van het probleem, waar we al dichtbij zijn.
Xsara Coupe schreef:Jammer dat het draadje, wat zeer interessant begon, deze kant op gaat.
Het plaatsen van een schijf tussen de poot en carosserie zou IK inderdaad niet doen. Je verplaatst de veerpoot en je moet een stuk van het binnenscherm weghakken. Ideaal is dit echt verre van!
Waarom al deze verzinsels als je voor nog geen 200 euro materiaal INCLUSIEF verzenden gewoon een vervangingsexemplaar hebt met nieuw PU EN een beveiliging tegen doorschieten?
Ik zal het allemaal wel weer niet snappen.. Op die manier houdt je vast aan de originele constructie zoals citroen die heeft getekend en ontworpen en voorkom je alle mogelijk ellende in 1 keer!
Ik ben het hier wel mee eens… De exacte prijs van een originele schotel bij de dealer was volgens mij nog meer dan wat je bij deze club moet betalen. Als het spul nog nieuw bij de dealer zou liggen zou ik dat ook gewoon betalen, simpel weg omdat sommige dingen nu eenmaal geld kosten.
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik onderschrijf het bovenstaande.
Volgens mij is het ons aller doel om zo lang mogelijk te genieten van onze XM’s.
Problemen met de verkrijgbaarheid van kritische delen dienen naar mijn mening in georganiseerd verband te worden opgepakt.
Specifiek deze trillingsdempers.
Niet op 1 paard wedden, maar meerdere mogelijkheden gelijktijdig onderzoeken.
Al bekende opties:
1. de Litouwse oplossing
2. het initiatief van Wimb, gelijk aan 1 maar dan in NL
3. het intiatief van JanSr.
4. het bedenken van een degelijke en afdoende preventieve oplossing voor als het fenomeen optreedt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
@ Gompy:
Inderdaad. Sterker nog, ik maakte een typfout. Het is 200 euro voor 2 inclusief verzenden. Bij de dealer betaal je voor 1 (als die er nog is) dacht ik rond de 3 of 400…
Een dergelijke auto rijden kost nou eenmaal geld! Heb je dat er niet voor over, koop dan een golf of een xsara die toch niet kapot gaat!
@Rene:
Voor punt 1) geldt dat punt 4) ook gelijk getackled is. Ik ben benieuwd naar de nederlandse prijzen. Ik ben echter bang dat die nooit dit werk uit kunnen voeren voor 60 euro per schotel inclusief de BTW. Bedrijfsmatig fabriceren wij ook erg veel maatwerk voor klanten, maar voor 60 euro kun je echt niet zoveel aanpassingen EN materiaal doen!
Als een bedrijf me een schotel kan leveren die nieuw gevulkaniseerd is op de correcte wijze met rubber en ik had um nodig zou ik gewoon die 3-400 betalen. Of daar nu een doorschiet aanpassing in zit of niet. Die doorschiet aanpassing boeit me eigenlijk niet zoveel.
nieuw gevulkaniseerd zou gewoon weer 10-15 jaar mee moeten gaan Nu rijden we rond met poten die al over die periode heen zijn. Sterker nog, iedereen zo’n beetje rijd ook met airbags rond die volgens het bonnetje dat erop zit uit de “garantie” zijn….
Maar dan mijn vraag:
Waarom zou je 300-400 betalen als je voor 100 euro per kant klaar kunt zijn voor inderdaad gereviseerd spul?
Aanvulling:
Los van het feit dat een prijs van 3-400 inderdaad aanvaardbaar zou zijn als er geen alternatief zou zijn.
100 euro per kant is idd een spotprijs maar dat zal oa te maken met de loonkosten daar. Waar ik wel graag wat meer info over zou willen zien is dat Pu (?) spul tov het door troen gebruikte rubber.
Herhaalde oproep:
Wie heeft er nog een oude kapotte schotel liggen en is bereid daarmee naar een bedrijfje in Duiven te gaan om aldaar te vertellen wat de bedoeling is van ons veerschotelprobleem?
Groeten,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
@René: 2) is het initiatief van Dirk de Pirk waarvoor ik slechts de boodschapper speel. Ere wie ere toekomt.
Nu de stemming in dit draadje weer de goede kant op gaat heb ik zin om even positief/enthousiast verder te denken:
Straks hebben we minstens 1 vernieuwde veerschotel. Hoe gaan we het resultaat beoordelen? En dan bedoel ik niet door ‘m bot doormidden te zagen.
Wim,
Disciplus Simplex
Gewoon monteren en bidden. Wil ik best doen eigenlijk, mijn schotel raakt aan zijn eind en schiet er misschien wel eerdaags doorheen. Dan is het risico niet zo heel groot denk ik, het was anders toch wel gebeurd als het mis gaat. Ik zie eigenlijk geen andere mogelijkheid, want ik zou niet weten hoe je 15 jaar veroudering moet simuleren. ( wel raar eigenlijk dat hij maar aan 1 kant uit elkaar begint te vallen en aan de andere kant helemaal niet )
Maar hoe heb je dat kunnen constateren? Van onder het spatbord vandaan? Want vanaf de bovenzijde kun je het rubber niet zien.
het rubber niet, maar die metalen schotel daarboven wel helemaal, dus dan vrees ik met grote vreze langzamerhand. ‘t ziet er gewoon niet vertrouwwekkend uit.
Nou ben ik zeer benieuwd naar een foto.