JanSr schreef:
Wie levert mij wat veerschotels aan met gescheurd rubber?
waren de schotels die van mijn wagen kwamen
niet geschikt ??
gekocht en verkocht
simpel toch
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Zeker wel, maar ik wil er nog meer hebben om te “oefenen”. Met name ook het uit elkaar halen kan op diverse manieren. Welke de simpelste is blijkt toch een kwestie van doen.
Bovendien wil ik er een hebben waar aan gemeten kan worden, bijvoorbeeld hoeveel het ding vervormt onder belasting.
Dus: Wie veerschotels heeft, hoe slecht ook de conditie, zou mij zeer helpen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Houdini uit Oostenrijk
ben bang dat wanneer een veerpoot doorschiet
deze kettingen het ook niet houden
wel leuk bedacht
gekocht en verkocht
simpel toch
Ik denk dat die twee kettingen hem wel tegenhouden, ik takel motorblokken van 300+ kg aan kleinere kettingen omhoog. Als zo’n poot omhoog komt, over hoeveel kracht hebben we het dan 500 kg?
Totaal aantal Berichten: 43310
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die kettingen zitten vast met 2 m8 moertjes…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vier M8 moertjes en ik ben het met je eens dat die het zwakste punt vormen omdat ze zelf niets hoeven te dragen en alleen dienen om de boel te fixeren.
ben niet zo heel technisch
maar IK denk dat het eerste schakeltje van de ketting bij het moertje
over de kop getrokken word met ring en al ..Maar dat denk IK
heb niet beweerd dat het niet kan..
een motorblok takelen gaat onder continue spanning op een verlaagde snelheid
en niet abrupt toch ??
maar verder ga ik er niet op in (gaf alleen mijn mening) vind het een leuke foto
daar ging het om
gekocht en verkocht
simpel toch
Han S schreef:Vier M8 moertjes en ik ben het met je eens dat die het zwakste punt vormen omdat ze zelf niets hoeven te dragen en alleen dienen om de boel te fixeren.
Valt wel mee, beproevingskracht voor een M8 bout (staal 8.8 ) is 21200 N (belast gedurende 15 sec geen lengtevermeerdering gemeten. Voor het gemak 1 kg = 10 N (ok, 9,81) dus 2120 kg per bout… Boutjes houden het wel, ben alleen bang dat ze uit het plaatwerk gerukt worden.
(bron)
http://www.montage.nl/mijnWurth/DINenNORM/pdf/technisch.pdf
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Dat kan erg meevallen Niels:
Ik denk niet dat hij dat boutje er doorheen trekt, hij zal eerder breken.
Leeuwis schreef:Han S schreef:Vier M8 moertjes en ik ben het met je eens dat die het zwakste punt vormen omdat ze zelf niets hoeven te dragen en alleen dienen om de boel te fixeren.
Valt wel mee, beproevingskracht voor een M8 bout (staal 8.8 ) is 21200 N (belast gedurende 15 sec geen lengtevermeerdering gemeten. Voor het gemak 1 kg = 10 N (ok, 9,81) dus 2120 kg per bout… Boutjes houden het wel, ben alleen bang dat ze uit het plaatwerk gerukt worden.
(bron)
http://www.montage.nl/mijnWurth/DINenNORM/pdf/technisch.pdfNiels
word het schroefdraad er niet compleet vanaf getrokken dan ?
Dat hangt van de staalsoort af en ik vraag me af of het 8.8 is.
Moet je eens goed kijken hoever die bol al tegen het schutbord aan zit
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Maxxems schreef:Houdini uit Oostenrijk
De zwakste schakel is m.i. de onderste schakel van de ketting. Deze roteert, vervormt, en dan is het maar hopen dat ie niet scheurt/breekt én achter het moertje blijft hangen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Mee eens en je ziet ook dat er een hefboom ontstaat van zeker 4 op 1 als hij het begeeft. Dat betekent dat de kracht op de ketting zeker vier keer zo groot wordt doorgegeven aan de bout/moer. Je zou dus iets moeten bedenken dat een 1 op 1 kracht op de moer uitoefent.