18 van de 29
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Herproductie veerpoot trillingsdempers
superwuppy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 25 februari 2011 10:49 PM
  [ # 256 ]
JanSr schreef:

Wie levert mij wat veerschotels aan met gescheurd rubber?

waren de schotels die van mijn wagen kwamen
niet geschikt ??

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 februari 2011 03:00 PM
  [ # 257 ]

Zeker wel, maar ik wil er nog meer hebben om te “oefenen”. Met name ook het uit elkaar halen kan op diverse manieren. Welke de simpelste is blijkt toch een kwestie van doen.

Bovendien wil ik er een hebben waar aan gemeten kan worden, bijvoorbeeld hoeveel het ding vervormt onder belasting.

Dus: Wie veerschotels heeft, hoe slecht ook de conditie, zou mij zeer helpen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Maxxems
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-09-2005

Gepost: 01 maart 2011 08:26 PM
  [ # 258 ]

Houdini uit Oostenrijk Laughing

Profiel  
 
superwuppy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 01 maart 2011 08:34 PM
  [ # 259 ]

ben bang dat wanneer een veerpoot doorschiet
deze kettingen het ook niet houden

wel leuk bedacht Smile

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 maart 2011 08:39 PM
  [ # 260 ]

Ik denk dat die twee kettingen hem wel tegenhouden, ik takel motorblokken van 300+ kg aan kleinere kettingen omhoog. Als zo’n poot omhoog komt, over hoeveel kracht hebben we het dan 500 kg?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43310
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 maart 2011 08:40 PM
  [ # 261 ]

Die kettingen zitten vast met 2 m8 moertjes…


haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 maart 2011 08:45 PM
  [ # 262 ]

Vier M8 moertjes en ik ben het met je eens dat die het zwakste punt vormen omdat ze zelf niets hoeven te dragen en alleen dienen om de boel te fixeren.

Profiel  
 
superwuppy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 01 maart 2011 10:21 PM
  [ # 263 ]

ben niet zo heel technisch
maar IK denk dat het eerste schakeltje van de ketting bij het moertje
over de kop getrokken word met ring en al ..Maar dat denk IK
heb niet beweerd dat het niet kan..

een motorblok takelen gaat onder continue spanning op een verlaagde snelheid
en niet abrupt toch ??

maar verder ga ik er niet op in (gaf alleen mijn mening) vind het een leuke foto
daar ging het om Smile

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 02 maart 2011 07:31 PM
  [ # 264 ]
Han S schreef:

Vier M8 moertjes en ik ben het met je eens dat die het zwakste punt vormen omdat ze zelf niets hoeven te dragen en alleen dienen om de boel te fixeren.

Valt wel mee, beproevingskracht voor een M8 bout (staal 8.8 ) is 21200 N (belast gedurende 15 sec geen lengtevermeerdering gemeten. Voor het gemak 1 kg = 10 N (ok, 9,81) dus 2120 kg per bout… Boutjes houden het wel, ben alleen bang dat ze uit het plaatwerk gerukt worden.

(bron)
http://www.montage.nl/mijnWurth/DINenNORM/pdf/technisch.pdf

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 maart 2011 07:49 PM
  [ # 265 ]

Dat kan erg meevallen Niels:

Ik denk niet dat hij dat boutje er doorheen trekt, hij zal eerder breken.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 maart 2011 11:43 PM
  [ # 266 ]
Leeuwis schreef:
Han S schreef:

Vier M8 moertjes en ik ben het met je eens dat die het zwakste punt vormen omdat ze zelf niets hoeven te dragen en alleen dienen om de boel te fixeren.

Valt wel mee, beproevingskracht voor een M8 bout (staal 8.8 ) is 21200 N (belast gedurende 15 sec geen lengtevermeerdering gemeten. Voor het gemak 1 kg = 10 N (ok, 9,81) dus 2120 kg per bout… Boutjes houden het wel, ben alleen bang dat ze uit het plaatwerk gerukt worden.

(bron)
http://www.montage.nl/mijnWurth/DINenNORM/pdf/technisch.pdf

Niels

word het schroefdraad er niet compleet vanaf getrokken dan ?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 03 maart 2011 12:17 AM
  [ # 267 ]

Dat hangt van de staalsoort af en ik vraag me af of het 8.8 is.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 maart 2011 12:33 PM
  [ # 268 ]

Moet je eens goed kijken hoever die bol al tegen het schutbord aan zit

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 maart 2011 12:41 PM
  [ # 269 ]
Maxxems schreef:

Houdini uit Oostenrijk Laughing

De zwakste schakel is m.i. de onderste schakel van de ketting. Deze roteert, vervormt, en dan is het maar hopen dat ie niet scheurt/breekt én achter het moertje blijft hangen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 03 maart 2011 02:26 PM
  [ # 270 ]

Mee eens en je ziet ook dat er een hefboom ontstaat van zeker 4 op 1 als hij het begeeft. Dat betekent dat de kracht op de ketting zeker vier keer zo groot wordt doorgegeven aan de bout/moer. Je zou dus iets moeten bedenken dat een 1 op 1 kracht op de moer uitoefent.

Profiel  
 
 
18 van de 29
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook