Niet echt iets waar ik al zolang naar uitkijk want ik rij er al bijna een jaar mee.
Wim,
Disciplus Simplex
Goeoeoeoedddd…..... Ik zag in de onderhoudshistorielijst van La Soixante dat ik vorig jaar op 11 mei de Litouwse veerschotels gemonteerd heb. Destijds zag het er zo uit:
Zeker de eerste maanden erg enthousiast verkeersdrempels en andere onregelmatigheden ‘genomen’ want ik was min of meer aangewezen als testrijder.
Het is nu 16 mei en madame heeft sindsdien ruim 16.000 km afgelegd en het ziet er nu zo uit:
Ik zou zeggen, trek voor jezelf je conclusies.
Hoe staat het trouwens met het alternatief waar JanSr mee bezig was?
Wim,
Disciplus Simplex
Probleem blijft dat je eerst een paar schotels moet hebben om te laten repareren en een paar om de dame nog steeds aan het verkeer deel te laten nemen ops:
Dat Litouwse bedrijf heeft zelf een grijpvoorraad waardoor je met ongeveer een week een setje vervangende veerschotels hebt. Het lijkt me dat zoiets best te plannen is: madame op assteunen, schotels er onder uit en een weekje niet rijden.
Wim,
Disciplus Simplex
En anders op een andere manier een setje schotels zien te regelen; sloop, marktplaats, dit forum e.d.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
@BasisBIX….......
Die tijd is dus voorbij !! fff op marktplaats en het forum en andere 2e hands instanties:
Daarvan zijn de rubbers naar minimaal 12 jaar ook uitgedroogd en/of de schotels roesten al.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Mwoa dat valt ook wel weer mee. Recent 4 xm’s gesloopt waarvan er maar 2 poten met slechte rubbers tussen zaten. De andere sets waren roestvrij, geen scheuren in het rubber…. Die zou ik best nog wel durven monteren.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
wimb schreef:
Hoe staat het trouwens met het alternatief waar JanSr mee bezig was?
Tsja, ik was mooi op weg toen iedereen plotseling in Litouwen ging bestellen. Bovendien begon het mij te dagen dat doorschietende veerpoten een vrij zeldzaam verschijnsel is.
Verder heb ik mijn werkplaats een forse facelift gegeven, ik kreeg het druk met werk, mijn madame ook en die laat mij steeds weer wrak antiek lijmen en zo.
Kortom, de urgentie is er wat afgeraakt. Maar ik vind het nog steeds de moeite waard om tenminste één stel te proberen. Wie weet van de zomer.
Eerst nog een nieuwe condensor plaatsen in de blauwe break en erger nog, het Roode Gevaar heeft een lekke verdamper en dat is minstens twee hele dagen wroeten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
citroen23 schreef:@BasisBIX….......
Die tijd is dus voorbij !! fff op marktplaats en het forum en andere 2e hands instanties:
Daarvan zijn de rubbers naar minimaal 12 jaar ook uitgedroogd en/of de schotels roesten al.
Ja, en dat vers aangeschafte setje dus naar Litouwen sturen!
Zo heb ik het ook gedaan.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ah, op die manier
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Duh. Zolang het metaal niet is verrot zijn oude schotels geschikt voor Litouwen.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
Net de link van elastomer geopend (blz 5 van dit topic) en krijg van mijn antivirus de melding ‘meervoudige bedreiging gedetecteerd’. Oppassen dus, er kan een virus of een trojan in die link zitten. Een paar weken geleden heeft iets dergelijks me een geïnfecteerde puter gekost en 250€ om de boel weer in orde te krijgen.
Roadrunner… never been caught.
250 eurie? voor een herinstallatie? das makkelijk verdienen zeg.
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ook nog licentie moeten betalen voor OutLook, zit in die prijs inbegrepen. Het is wel een feit dat de computermannetjes hier flink doorrekenen. De klap op de vuurpijl was dan nog dat firewalls, antivirus e.d. niet ingeschakeld waren toen ik ermee thuiskwam. Diegene die eraan gewerkt had heeft dit dan op afstand gedaan. Klonk wel ietwat verontwaardigd dat ik hem daarvoor opbelde… Erg toch dat een klant zo veeleisend kan zijn, stel je voor, die wil waarvoor hij betaald heeft.
Roadrunner… never been caught.
Outlook? Windows dus.
Wim,
Disciplus Simplex