Heeft er iemand ervaring met (of een schema van) het aansluiten van een bobine bij een CX 2000?
Volgens mij zou het zo moeten zijn (zie tekening): bij het starten staat er spanning op punt 2, dus direct op de bobine en niet via de serie weerstand (om zo te compenseren voor de lagere accu spanning bij het starten); zodra de motor loopt staat er geen spanning meer op punt 2, en alleen nog op punt 1, dus nu wel via de serie weerstand.
In mijn auto zijn er wel twee draden die naar de bobine gaan, doch beiden gaan ze naar de serie weerstand (punt 1) - zo zit die weerstand er dus altijd tussen.
Denk ik verkeerd, of zitten de draden daadwerkelijk verkeerd???












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is een thermische weerstand. koud is de weerstand laag. Als ie opwarmt wordt de weerstand hoger. Je uitleg is dus correct maar het gaat vanzelf!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok, dank je!