




Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Ik wil zojuist mijn cx (2400 pallas,1977) starten, maar dat lukt niet. Ik krijg bij het draaien van de sleutel ook geen spanning op het instrumentenpaneel, de sleutel kan ik ook niet doordraaien om de startmotor te bedienen (lijkt geblokkeerd)
Mijn eerste gedachte is een zekering, maar deze lijken allemaal goed (ik hb 1 zekeringkast, voor het lhm vat op de wielkast, geen zekeringen op het schutbord…)
Weet er iemand of er nog ergens een algemene zekering verstopt zit?
Oh ja, vanochtend nog mee gereden, geen problemen gehad…
Alvast bedankt, Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat je contactslot stuk is omdat je ook schrijft dat je de sleutel niet kunt omdraaien..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
waterman schreef:Ik denk dat je contactslot stuk is omdat je ook schrijft dat je de sleutel niet kunt omdraaien..
Nou, ik kan ‘m wel draaien, een kwart slag of zo, maar niet dat stukje doordraaien om de startmotor te bedienen.
En bij het draaien van de eerste slag gaan er dus geen lampjes in m’n dashboard aan. Lampen kan ik wel aanzetten, dus de accu is niet leeg.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je hem niet kan doordraaien is er dus iets mechanisch stuk in het slot..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Even voor de hand liggend: je hebt uiteraard je stuur een beetje heen en weer gedraaid zodat het stuurslot het contactslot niet blokkeert?





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
waterman schreef:Als je hem niet kan doordraaien is er dus iets mechanisch stuk in het slot..
Logisch redenerend wel. De wegewacht is onderweg, die mogen ‘m dan hotwire-en
Iig bedankt voor het meedenken, ook aan Leontien van hydraulique voor het telefonisch consult. Ik laat straks de eindconclusie wel weten.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
check je wel even of je auto niet op het stuurslot schiet als je het stuur draait? I zo jammer in de eerste bocht…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
bogaard77 schreef:check je wel even of je auto niet op het stuurslot schiet als je het stuur draait? I zo jammer in de eerste bocht…
Hallo driepinter, tuurlijk, ik heb al eerder met dat bijltje gehakt. Daarbij zal de wegenwachter er waarschijnlijk ook wel aan denken, zoniet dan trek ik ‘m aan z’n oren.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
En… opgelost??





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Rayden108 schreef:En… opgelost??
Yep, het was idd een kapot contactslot. De man van touring (ik was in belgie) is er anderhalf uur mee bezig geweest om het slot eruit te krijgen. Slot en contacthuis van elkaar gescheiden, weer op elkaar gezet, en toen deed-ie het weer. Slot hangt nu voor het olie-meet-ding, dit weekend ga ik er een tuimel- en een drukschakelaar in zetten om mee te starten.
Bedankt allemaal voor het meedenken, m.n. Waterman voor de eerste en direct juiste aanname.
Oh, en oh ja, wat rijd een cx toch fijn met 150/u, het lijkt alsof dat (iig bij de mijne, 2400 carb, 4 versnellingen) de snelheid is waarbij de motor het fijnst aanvoelt, het klinkt dan net als een naaimachine…
Gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mooi dat ie weer werkt maar waarom geen ander contactslot ?
Mark
CX 2000 pallas ‘78














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kan je niet beter meteen even een ander contactslot monteren?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Dit weekend (zaterdag van 11 tot 15 uur) is ook het CX clubmagazijn geopend en ik ben vrij zeker dat we nog wel een ander (gebruikt!) contactslot hebben liggen…..
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
waterman schreef:Kan je niet beter meteen even een ander contactslot monteren?
Tsja, wat versta je onder “beter”, ik heb in mijn eend ook de constructie met een startknop. Ik vind dat veel fijner werken. En ik weet het, het is niet origineel, maar dat is een gasinstallatie ook niet. Daarbij kan het ook nog wel eens helpen tegen eventuele autodieven, zo’n “verborgen” startmethode, want ik laat het oude slot wel zitten (zonder stuurslot-blok, natuurlijk).
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
iedereen heeft natuurlijk een voorkeur, maar volgens mij staat het dievengilde nou niet echt in de rij om CX’en te jatten, aan wie moeten ze ze verkopen ?
Mark
CX 2000 pallas ‘78




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zet je cx maar in arnhem
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.