Even een vraagje en misschien weet iemand het antwoord,
Sinds vanmorgen doet mijn ventilatie in mijn citroen c8 2.2 hdi uit 2004 het niet meer. De acc diplay reageerd soms wel en soms niet op het draaien van de knop welke de ventilatie snelheid regeld. De rest van de knoppen doen het wel maar er komt weinig reactie in de vorm van lucht uit de roosters.
Gelijk naar de dealer gereden en die wisten het ook zo 123 niet. Wel waren er diverse storingen aan het verwarmingsysteem te zien in de computer.
de Storingen:
- Tijdelijke storing: Spanning aanjager ontvangen waarde niet correct
- defect op afstand, tijdelijke storing: Buitentemperatuursonde ontvangen waarde niet correct
- Defect op afstand, tijdelijke storing: Signaal wagensnelheid ontvangen waarde niet correct
- Defect op afstand, tijdelijke storing Watertemperatuursonde (netwerk VAN) ontvangen waarde niet correct.
Ook is het zo dat de lampjes van de display al geruime tijd niet meer werken. De dealer kreeg het vandaag ook niet aan de praat…..na vervanging van de lampjes.
Dealer hat verder geen tijd vandaag (logisch zaterdag) en de monteur wist het ook niet te zeggen zo 123. ADvies was de auto te brengen en dat ze er rustig naar konden kijken.
De vraag, heeft iemand enig idee wat er aan de hand is???
Alvast bedank voor de reacties….
Dit zal de kachelmodule zijn. hier staat heel veel van op het forum.
dank je voor de snelle reactie…zou dit ook de niet te maken lampjes (verlichting) kunnen verklaren.
ik ben er zelf nog niet helemaal uit want ik weet niet wat deze kachelmodule allemaal regeld. Ik ben er zelf op dit moment mee bezig . ik heb de mengklepmotor verwijderd omdat dit ik dit probleem ook heb ,maar deze draaid ook niet. Ik weet niet of de module dit ook regeld.
Heb eens zitten zoeken naar zo’n kachel module maar ik kan echt nergens op het www zo’n ding vinden. Wel voor de C5 op verschillende webshops maar niet voor de c8. Weet iemand misschien een art. Nummer of iets….alvast bedankt ( hoop trouwens wel dat dit het is)....
Vandaag maar weggebracht naar de dealer, kijken wat het is??
@rayman: wat was nu de oorzaak vh probleem en is het opgelost?