Ploffen en inhouden/ afslaan
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 15 januari 2011 04:31 PM

Heren technici,

Mijn 1.1i TU-blok heeft het volgende probleem:

Als ik ‘m wil starten dan gaat dat met veel moeite en geplof en geknal in het luchtfilter. Ook slaat ie niet meteen aan op 4 cilinders. Zodra hij loopt moet je een verhoogd stationair houden anders slaat de auto af en begint bovenstaande weer opnieuw.
Misschien is de oorzaak wel gewoon vocht en moet ik de verdeelkap/ rotor/ bougiekabels vervangen.
Echter voorat ik dit doe heb ik graag wat meer zekerheid. Het gaat in dit geval om een ‘90-er Peug 205 Accent (sorry) waar nog al wat achterstallig onderhoud aan zit.
Ik heb liever niet dat dit een bodemloze put wordt, vandaar mijn vraag.

Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken en de antwoorden.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 16 januari 2011 11:08 AM
  [ # 1 ]

Mijn gedachte is dat jouw eigen inschatting wel eens juist kon zijn.
Gewoon een klein beurtje dus, vervang vooral de bougies…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 17 januari 2011 11:37 PM
  [ # 2 ]

Als je goedkoop uit wilt zijn.. soms kan je het probleem vrij snel zien.

In de haynes staan wel wat plaatjes over goeie/slechte bougies (heb ik persoonlijk geen verstand van, ik vervang ze meestal maar gewoon).

En als je de verdelerkap eens losmaakt (benodigdheden: 1 schroevendraaier Wink ) zie je soms ook meteen ellende (kost een 10tje geloof ik).

Als je niks geks ziet.. verdelerkap eens goed droog maken, ze trekken vocht aan (gek genoeg).

2CV 1985

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 19 januari 2011 12:24 PM
  [ # 3 ]

Vandaag begonnen met het vervangen van de verdelerkap/ rotor/ bougiekabels en bougies.
Het was weer ouderwets, sleutel omdraaien en meteen mooi lopen.
Ik moet ook zeggen dat het oude spul wat vervangen werd ook wel in verre gaande staat van ontbinding was!! In de verdelerkap waren 2 van de 4 nokjes zelfs bijna geheel verdwenen.
Nu loopt het blokje weer mooi rond en staat voor volgende week zaterdag het volgende op de planning;
Verversen van olie (incl.nw filter), verversen van koelvloeistof en remvloeistof. Verder het vervangen van het luchtfilterelement en natuurlijk ook het vervangen van de distributieriem en spanrol. Ter plaatse dan maar even kijken of het ook noodzakelijk is om de waterpomp te vervangen.
Ook een rondje kleppenstellen wordt dan meteen meegenomen.
Zodra dit alles gebeurd is moet dit Peugje er weer een hele tijd tegen kunnen.

Aan de mensen die gereageerd hebben op mijn eerste oproep: Nogmaals hartstikke bedankt voor het meedenken en tips geven.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 20 januari 2011 12:43 AM
  [ # 4 ]

kijk, da’s nog eens goed op te lossen Smile mooi!

2CV 1985

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook