Rijd je soms op 0,5 bar bandenspanning
wil ik 5,9 l/100 km erop krijgen dan moet ik echt ver boven de 120 doortrekken om te compenseren voor de km’s waarop je de 1 op 20 op je sloffen haalt (slechts met koude start, ritje 8 km heen, 8 km terug kids naar school brengen levert mij een verbruik van 1 op 20/5.0 per 100 km op).
Vraag eens de demo van je dealer mee, kijken of het je dan beter afgaat.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Bijna 20.000km erop staan.
Inmiddels is de temperatuur gestegen en het verbruik weer wat gedaald.
Het ziet er naar uit dat de 2de 10.000km wederom 1:20 gaat worden.
Dit is met een Schumi stijl, korte ritjes, lekker optrekken en genieten van m’n auto.
Op de snelweg eerder boven het max. dan eronder.
Vind het eigenlijk wel goed zo.
Voor degene die zuiniger willen.. sinds gisteren is de 1.4 eHDI bestelbaar.
Minder uitstoot en vast wel zuiniger.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
iemand met een VTi die een laag verbruik heeft?
niet verkeerd scottie. Ik kom er niet aan, maar ik rij misschien 1/4 a 1/3e snelweg.
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 05-01-2012
- DS 3 1.6 e-HDI 68kw Airdream So Chic
Ook ik vind het verbruik wel een beetje tegenvallen voor DS3 1.6 e-HDI.
Ik rijd veel op de snelweg, maar trek wel aardig op. Dus dat zal wel wat invloed kunnen hebben.
Wel weet ik uit ervaring dat nieuwe auto’s in het begin minder zuinig zijn. Dus als het goed is zal het volgend jaar beter zijn.
Dit had ik ook met mijn Peugeot 207. In begin reed ik er maar 600 tot 700 km op 1 tank. Later haalde ik makkelijk de 800 en heb er zelfs 950 mee gehaald toen ik op vakantie naar Italie reed.
3 januari 2012 DS3 in ontvangst
16 januari 2012 5.000KM
7 april 2012 10.000KM
7 juli 2012 20.000KM
19 februari 2013 50.000KM
13 augustus 2013 75.000KM
kijk, iemand die mijn verhaal kan bevestigen van zulk verbruik, Ik rij 1 op 16.6 op 9000km en iedereen roept brand en moord. terwijl het toch echt zo is met de e-hdi. Normaal sportief rijgedrag. idd lekker optrekken enz.
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 05-01-2012
- DS 3 1.6 e-HDI 68kw Airdream So Chic
Marien schreef:kijk, iemand die mijn verhaal kan bevestigen van zulk verbruik, Ik rij 1 op 16.6 op 9000km en iedereen roept brand en moord. terwijl het toch echt zo is met de e-hdi. Normaal sportief rijgedrag. idd lekker optrekken enz.
Toen ik op de snelweg zat en op cruisecontrol reed, merkte ik dat ik ook maar 1 op 17 rij. Vond dat ook niet echt zuinig.
Denk dat mijn Peugeot 207, 1.6HDI (25% bijtelling) zuiniger was.
maar wat ik al zei, ik wacht nog wel een paar maanden af. Ik vermoed dat een beter verbruik er wel in zit naar mate de kilometers vorderen. Iets met nieuwigheid.
3 januari 2012 DS3 in ontvangst
16 januari 2012 5.000KM
7 april 2012 10.000KM
7 juli 2012 20.000KM
19 februari 2013 50.000KM
13 augustus 2013 75.000KM
1 op 24,4km na bijna 30.000 kilometer. Rustig aan op de snelweg, gewoon doorrijden daar buiten.
welke demo thierry? wat mij opvalt is dat het verbruik niet zakt maar ook niet omhoog gaat,,
daarstraks heb ik is als een sebastiaan loeb gereden alles eruit gehaalt wat maar mogelijk was zo een 20km en verbruik staat nog steeds op 5.9l
toch wel vreemd? banden zijn inorde spanning is ok. dus het word stilaan een raadsel
wat is nu precies het probleem? vind je 5.9l op de 100 veel dan?
ja tuurlijk. zeker als je vorige auto 130 pk (diesel) had en maar 4.3l verbruikte en de motor was 400cc zwaarder.
hij verbruikt veel dat is gewoon een feit voor een kleine 1600 motor auto weegt ook net iets meer dan 1000kg
en dan het zogenaamde eco label airdream is zeer misleidend
Gerjan, ik begrijp je reactie heel goed. Ik heb voor deze auto een C4 Grand Picasso 1.6 diesel gehad waar ik ongeveer 1 op 16 mee reed, best wel een mooi resultaat en als je dan overstapt van een “busje” naar de de DS3 dan verwacht je een groot verschil in diesel verbruik. De eerste tanks haalde ik nog geen 1 op 20 en dat zou ik ook nooit gehaald hebben als ik mijn voorgaande rijstijl had vastgehouden (de rijstijl die ik in mijn C4 reed) . Raar, mijn DS3 is stukken lager, lichter en is erop gebouwd om zuinig te rijden. De C4 is zwaar. log, hoog en zeker niet op zuinigheid gebouwd.
Inmiddels rijd ik altijd 1 op 20 maar heb mijn rijstij wel fors moeten aanpassen. Rijd nooit harder dan 120 en trek rustig op, rij als een oud wijf maar ben slechts een oudere man. De cijfers die je volgens Citroen haalt zal jij maar ook ik niet halen.
Weest blij dat je geen Fiat 500 hebt aangeschaft (de auto van mijn vrouw) . Volgens de fabriek 1 op 27, volgens mij 1 op 15. Scheelt bijna een factor 2.
Toch ben ik heeeel erg tevreden met mijn DS3 en ben ik uiteindelijk ook heel tevreden met het verbruikscijfer.
Neem van mij aan dat een auto uit de VAG groep (Volkswagen, Skoda en Seat) veel meer frustratie zou opleveren want deze auto’s zijn erop geprogrammeerd om de europese verbruikstest zo gunstig mogelijk te laten verlopen. De europese test is een farce (google maar eens op deze test om te zien wat deze inhoudt)
Tis allemaal flauwekul maar de 1 op 20 met mijn DS3 is wat mij betreft best wel OK en ik ben er tevreden mee.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
dus 760 km met een volle tank is dus normaal volgens jou. het is gewoon een beetje onlogisch een grotere motor inhoud is ook meer verbruik zou je denken en een kleinere motor minder verbruik achja niks aan te veranderen op dat gebied ben ik niet tevreden. voor de rest van de auto ben ik tevreden.
Rijd meerdere keren per week Groningen-Arnhem en kan altijd 2x op en neer met mijn privé kilometers erbij kom ik op ongeveer 850 kilometer per tank
Ja, 750 kilometer pertank is dus geen enkel probleem
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
het zal zo dan maar zijn . ik had zuiniger verwacht maar ik leg me er bij neer. ik ga als ik het eerste onderhoud achter de rug hebben informeren voor een chip dit zou de auto zuiniger maken zo was dat toch bij mijn andere twee auto s