11 van de 25
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Brandstofverbruik DS3
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 21 februari 2012 11:06 PM
  [ # 151 ]

Misschien off-topic maar de verbruikscijfers hebben slechts een zeer beperkte invloed op de kosten van het autorijden.
De C4 heb ik 3 jaar gehad en van de 37000 euro bleef uiteindelijk 12.500 over, reken maar uit wat het autorijden dan gaat kosten

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
adirem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 01-01-2012

Gepost: 21 februari 2012 11:07 PM
  [ # 152 ]

850 km op een tank is zeker haalbaar. Vandaag zelfs 1 op 22,2. 200 km snelweg 123 op de cruise, 60 km op een 80 weg met 95 op de cruise.
Ik zou niet anders weten dan dat het ligt aan de stand van de rechtervoet.

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 21 februari 2012 11:15 PM
  [ # 153 ]

ik heb de bompa stijl al eens enkele honderden km s aangehouden maar krijg dan het verbruik maar op 5.8l
dus echt schakkelen voor de auto maar net de juiste aandrijving te geven om naar een hogere versnelling te gaan maar niks helpt

het zal zo wel zijn. ik let er nu ook niet meer op het zuinig rijden. nu is het pedal to the metal! Laughing

heeft iemand dit ook al op gemerkt als je het gas pedaal helemaal indrukt tot op de vloer dat je dan een plastieke klik hoort alsof het pedaal daar vast wil blijven zitten zoals een kickdown bij een automatic?

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 21 februari 2012 11:44 PM
  [ # 154 ]

Dat klikje is het punt waarop de limiter uitgaat als je doortrapt. Dus normaal kan je meer gas geven en houd je limiter je aan de snelheid als je deze aan heb en door voorbij de klik het gaspedaal in te trappen schakel je de limiter uit om harder te gaan rijden.

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 21 februari 2012 11:46 PM
  [ # 155 ]

maar ik bedoel echt onder mijn pedaal, als ik hem hard intrap helemaal tot de vloer dan klikt die vast vind da maar raar

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 21 februari 2012 11:49 PM
  [ # 156 ]

niet dat hij vast blijft hangen maar heb dat nog in geen andere auto gehad eigenlijk, is niks bijzonder denk ik maar gaf even een raar gevoel wist niet wat er gaande was dacht dat de pedaal stuk was na mijn sebastian loeb rijstijl van vandaag!

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 22 februari 2012 12:25 AM
  [ # 157 ]

dat klikje is een schakelaar om voorbij de snelheidsbegrenzer (vrij nutteloze functie) te gaan als deze is ingesteld. Zoals ds3-black aangaf.

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 22 februari 2012 12:45 AM
  [ # 158 ]

ah ok dan weet ik dat ook al weer begreep het even niet

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 22 februari 2012 10:23 PM
  [ # 159 ]

Dat klikje zit op alle PSA producten met limiter/cruisecontrole. Weet niet zeker of dit schakelpunt ook de overboost (tijdelijke koppelverhoging) mogelijk actveerd, iemand van jullie?
Wat verbruik betrefd zit ik nu op 5,4 liter/ 1OO km. op snelweg (80%) begrenzer op 128 (wel deze morgen om 5 u. het gas even iets dieper geduwd en effe 180 gehaald). De andere 20 % is gewone weg en zeker geen bompastijl maar wel aan de regels houden. Ik had ook iets minder gehoopt, maar cijfers van de fabrikant kan je ALTIJD vergeten!
Al bij al ben ik tevreden de vorige C5 2,0 Hdi (136 pk) luste met dezelfde rijstijl iedere 100 km. zo’n 6,7 liters dus toch meer als een liter winst.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 23 februari 2012 08:10 AM
  [ # 160 ]

Ha, dat mag ik wel referentiewaarden van eerdere auto’s. Hierbij mijn vergelijkingsstaatje van laatste 6 auto’s waarbij mijn rijstijl niet/nauwelijks gewijzigd is:
Citroën Xsara break 1.9d 1 op18
Citroën Xsara Picasso 2.0 hdi 1 op 19,5
Renault Espace (IV) 1.9dci 1 op 16,0
Renault Modus 1.5 dci 1 op 20,5
Seat Ibiza ST 1.2 tdi 1 op 24,5
Citroën DS3 eHdi 1 op 22,8

Allemaal diesels. Met rustige rijstijl is de 1.2 tdi van VAG echt zuiniger dan de e-Hdi, wanneer je flink doorplankt kun je voor t verbruik beter de 4-pits ehdi rijden

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 23 februari 2012 08:37 AM
  [ # 161 ]

Mijn Xsara 2.0 Hdi met 90 PK, norm 1:17. Toen ik hem inleverde na 125.000km had ik 1:18 gemiddeld.
De Peug die erna kwam, 1.6 HDI met 110Pk, norm 1:19,5. Na 120.000km zat ik iets boven de 1:16,5 gemiddeld.
Nu de DS3, na 20.000km ongeveer 1:20 gemiddeld.

De meetmethode die ze als norm hanteren slaat gewoon nergens op. Maar da’s algemeen bekend.

M’n DSje doet zo ongeveer een gemiddelde uitstoot van 104gram.
Denk dat dit met een oude AX diesel die 1:24 doet niet mogelijk was.
Als je op deze manier kijkt, is er toch een vooruitgang.
Al is het dan wel voor het milieu. (wat minder voor je beurs)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Kevin3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 24-10-2011

Gepost: 23 februari 2012 09:57 AM
  [ # 162 ]

Scottie,

Wat is de vooruitgang t.o.v. je ax diesel w.b.t. CO2? Die deed 1:24 dus die CO2 uitstoot ligt lager dan die van je DS3 waar je 1:20 mee doet. Verbruik en CO2 uitstoot is volledig aan elkaar gerelateerd.
(wat andere gassen betreft zou die DS3 flink wat schoner moeten zijn en is er dus wel vooruitgang. Een AX vergelijken met een DS3 w.b.t. comfort wegligging is ook wel weer wat ver gezocht. )

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 23 februari 2012 12:40 PM
  [ # 163 ]

Kevin3: je ziet iets over het hoofd: de uitstoor CO2 van een AX met 1 op 24 kan hoger liggen dan die van een DS3 met 1 op 20 als verbruik. Ook bij eenzelfde verbruik stoot een auto anno nu minder schadelijke gassen uit dan die van 10 of 20 jaar geleden.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Kevin3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 24-10-2011

Gepost: 23 februari 2012 01:05 PM
  [ # 164 ]

CO2 is niet schadelijk! Stoot jezelf ook namelijk uit met ademen. En planten nemen het weer op om zuurstof te produceren.
De schadelijke stoffen zijn CO (koolstofmonoxide) C (roet) NOx. Deze zijn door roetfilters, commonrail, EGR-kleppen e.d. wel flink verminderd.

Bij een schone verbranding ontstaat er alleen CO2. Waarom dit altijd in het nieuws is, is omdat CO2 het broeikaseffect schijnt te veroorzaken. De CO2 uitstoot komt uit planten resten dus eigenlijk heb je een mooie cirkel ware het niet dat olie planten resten zijn van tig jaren geleden die we nu in zeer korte tijd met zijn allen aan het verbranden zijn. en CO2 = verbruik

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 23 februari 2012 01:14 PM
  [ # 165 ]

@Kevin, het totaalplaatje aan uitstoot. Denk ook aan fijnstof.
Je zou verwachten dat net als bij een zuinige verwarmingsketel of houtkachel het rendement hoger zou liggen als vroeger.

Ik heb overigens een AX GTi gehad, die ik toch best een prima karretje vond. Kwa afwerking zeker niet verkeerd.
Met ongeveer 100pk op 780Kg deed ie na chiptuning 210km/h.
En wegligging was prima. Ze reden met die dingen ook op zandvoort.
Mja, het was inderdaad geen diesel.
Kon er overigens wel 1:14 mee doen.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
 
11 van de 25
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook