18 van de 25
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Brandstofverbruik DS3
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 11 mei 2012 04:17 PM
  [ # 256 ]

Dat zou goed kunnen. Ik heb alleen zo’n mooi blauw pasje waar ‘Athlon car lease’ op staat, dus het verbruik maakt mij niet zo gek veel uit. Als ik op spritmonitor kijk zie ik ook dat ik, wanneer ik dus wel de moeite neem om zuinig te rijden, niet zo gek ver van het gemiddelde verbruik af zit.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
Emiel86
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 02-03-2012

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 12 mei 2012 02:28 PM
  [ # 257 ]

Vandaag voor t eerst ingelogd op de website van de lease maatschappij om het werkelijke verbruik van de e-hdi in te zien. Zit nu op 4,8/100km, is best redelijk dus. Volgens de lease maatschappij is de norm 3,8 maar als ik hier op het forum kijk haalt niemand dat.

DS3 e-hdi 90 Thorium/Carmen

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 13 mei 2012 12:00 AM
  [ # 258 ]

Ik heb de mijne nu ruim een jaar en er staat inmiddels 52000 kilometer op, nog steeds een hele fijne auto en het diesel verbruik gaat beter en beter. Ik rijd net geen 1 op 22 gemiddeld maar haal ook weleens de 1 op 24. Ik was zelf uitgegaan van de 1 op 20 maar alles valt dus wel helemaal mee, rijd wel met een voorzichtige rechtervoet en meestal op de snelweg.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 13 mei 2012 04:34 PM
  [ # 259 ]

Vandaag met mijn Racing een ritje gedaan van bijna 300 kilometer, met een gemiddeld gebruik van 5.5/100 kilometer…niet gek voor een dik 200pk monstertje. Bijna alleen maar snelweg, dat dan weer wel Smile

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 13 mei 2012 10:38 PM
  [ # 260 ]

Dat zijn mooie cijfers ik red dat niet met mijn THP 7,5 L- 100km
Even off topic -Iwan ook even geprobeerd in zij 2 uitrollen en dan van stationair vol gas,ik merk geen inhouden of wat dan ook, maar ja het is een THP en geen Racing.
Hoop dat het gauw opgelost wordt.

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 13 mei 2012 10:42 PM
  [ # 261 ]

Het is feitelijk wel dezelfde motor natuurlijk. Maar ik heb hier dan ook bijna alleen op cruisecontrol getuft. Leuk dat het kan, maar niet te vaak Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
RVSG
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 07-02-2012

Gepost: 13 mei 2012 11:36 PM
  [ # 262 ]

THP is in de fabrieksopgave ook onzuiger dan de racing, vraag me niet waarom. Ik doe zo rond de 1 op 20 vaak iets minder dan iets meer. Ligt wel een beetje aan wat ik rij. Laats rit van 500km met als resultaat gemiddelde van 1 op 19,2 naar 20,8 op de bc toen er al 320 km op stond. Die rit Veel 125/135 op cc gereden.

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 14 mei 2012 08:16 AM
  [ # 263 ]

@ Iwanb: De “gewone” THP en de THP 200 zijn zeker niet dezelfde motor. Het onderblok is waarschijnlijk hetzelfde, maar verder zijn ze totaal verschillend qua constructie.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 14 mei 2012 09:54 AM
  [ # 264 ]

In de Racing ligt niet het THP200 blok zoals in de Peugeot RCZ bijvoorbeeld, maar een THP met enorme turbo. Althans, dat zeggen ze bij Citroën.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 14 mei 2012 06:13 PM
  [ # 265 ]
Blade_ schreef:

@ Iwanb: De “gewone” THP en de THP 200 zijn zeker niet dezelfde motor. Het onderblok is waarschijnlijk hetzelfde, maar verder zijn ze totaal verschillend qua constructie.

De blokken verschillen helemaal niet veel van elkaar hoor Wink
De bougies, turbo en software zijn anders. Verder is de koppeling berekent op 400nm en dan houden de verschillen snel op!

De THP200 (EP6-DTS) van een racing is een doorontwikkeling van de THP175 van bijv. een 207 RC
De THP200 (EP6-DTX) uit een DS4 is hetzelfde als een THP200 van de RCZ

Bij de laatst genoemde is de routing van de luchtstroom vanaf de turbo naar de intercooler ook anders.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 14 mei 2012 07:27 PM
  [ # 266 ]

Moet je wat mee gaan doen! Thnx voor de uitleg Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
renestengewis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 16-09-2010

- C1 ambiance 3 drs
- Xsara Picasso 1.8 16v Attraction
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 14 mei 2012 10:36 PM
  [ # 267 ]

eHDi

http://www.ds3club.nl
2012, DS3 e-HDi Airdream So Chic, Gris Aluminium/Rouge Carmen, Pack Cuir Claudia Amarante, Pack Select MyWay Confort, Dotz Mugello
lovecitro

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 mei 2012 07:52 PM
  [ # 268 ]

DS3 Racing in bejaardenmodus… dat het überhaupt kan blijf ik indrukwekkend vinden voor deze auto Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 22 mei 2012 08:06 PM
  [ # 269 ]

Haha, ja mooi hè!! Maar 1 op 20,8 is echt bizar….
Mijn beste resultaat tot nu toe met de THP is 1 op 18,3 geweest gedurende 300km.
Slechtste is 1 op 14,3 geweest tijdens winter en veel korte ritten.

Misschien wordt komend weekend wel een record, dan staat er een rit naar de Nürburgring op Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 mei 2012 08:12 PM
  [ # 270 ]

Die motortechniek is echt zo mooi als je beseft dat dit kan. Zet je dit bijvoorbeeld af tegen een Ford Focus ST met soortgelijke prestaties, dan weet ik uit ervaring dat er dan hele andere waarden op je boordcomputer te zien zijn. Als ik 1 op 10 haalde had ik netjes gereden.

Aan het eind de rit (naar Blue Dolphin) van de post hierboven stond het verbruik op 5,6/100, circa 380km op de teller.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
 
18 van de 25
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook