Poe 77 tot 97 op de snelweg, dat lijkt meer op een test van Poolse vrachtwagens.
Best leuk om te weten, maar zover ik uit deze tekst haal gebeurt dit niet op de openbare weg. Het zal voor een groot deel afhankelijk zijn hoe snel de snelheid behaald word, ik kan heel traag optrekken (beetje bompa stijl) of dit sportief verwezelijken. En nu mijn vraag, zijn we dan zo onkundig omdat we de opgeven normverbruik niet kunnen behalen.
Noem het maar gewoon theoretisch verbruik, bij een normale rijstijl kom je er niet bij in de buurt. Rij je extreem rustig dan zal je er misschien bij in de buurt komen, maar evenaren zal vast niet lukken. Lukt dit je wel dan irriteer je een hoop weggebruikers om je heen en vooral achter je.
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
ja of je rijd elke dag op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht haha
Tjah 5 banen pech hebben. Mijn woon-werk snelweg route is gelukkig 120 en in de avond en nacht 130.
Johein schreef:Best leuk om te weten, maar zover ik uit deze tekst haal gebeurt dit niet op de openbare weg. Het zal voor een groot deel afhankelijk zijn hoe snel de snelheid behaald word, ik kan heel traag optrekken (beetje bompa stijl) of dit sportief verwezelijken. En nu mijn vraag, zijn we dan zo onkundig omdat we de opgeven normverbruik niet kunnen behalen.
Dat is het hem ook juist.
Die testen zijn echt totaal niet representatief.
Hierdoor komen de ECO modelletjes lekker gunstig uit de bus, en de wat zwaarder gemotoriseerde slechter.
In de praktijk ligt het verbruik van een 1.6 THP namelijk bijna op hetzelfde niveau als een VTI 82.
En dat terwijl ze beide een ander verbruikslabel hebben!
Een THP haalt vaak wel de opgegeven waarden terwijl een VTI82 wat harder moet werken en dus veel meer afwijkt van de opgegeven waarden.
Met een VTI82 wordt rond de 1 op 17,5 gehaald en een THP rond de 1 op 16
Maar ja, als het goed is, is de EU ook bezig om de test aan te pakken!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Ik zit met mijn racing iss rond de 1:15 op de BC.
en nu tik ik op de PWA-brug nog wel eens de 200 aan want dat is de enigste plek waar mijn motor op temp is en er de ruimte voor is.
in een woon-werk ritje.
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
1 op 15?
netjes ..ik toch op de 1 op 12 zonder snelweg
met snelweg gemiddeld 1 op 14
en rij ik een tripje van amsterdam naar maastricht dan haal ik 1 op 16 maar daar zit die landingsbaan ook bij he tussen adam en utrech.
geen slechte waardes vergeleken bij mijn polo 1.4 16v 102pk die doet het gemiddeld op een 1 op 11
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Over de laatste 8000km 1:13,6
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Ik heb tot nu toe alle waarde’s per 10.000km ook.
1 - 10.000km 1:14,8
10.000 - 20.000km 1:15,0
20.000 - 29.750km 1:15,1
maar net wat je zegt.
langere stukken snelweg met constante snelheid is ideaal rijden kwa verbruik met de racing.
zit nu in Luxemburg en 4 januari komen we terug en dan word de 30.000km gepasserd.
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Hoewel iedereen altijd zegt dat je het verbruik dat de boordcomputer aangeeft niet kunt vertrouwen toch ff mijn ervaringen. Daar waar we met onze C5 (1,6 THP) met gemak de gemiddelde waarden halen die in de folder staan komen we daar met de DS3 (1,6 e-HDI 70 EGS) zelfs niet in de buurt. Alleen als we 80 km/h rijden komen we ongeveer aan een momentaan verbruik als genoemd in de folder, terwijl bij 80 km/h met de C5 het verbruik zelfs een stuk lager is dan in de folder. Dit alles dus via de boordcomputer.
Als de boordcomputer inderdaad te positief aangeeft is het verbruik van de DS3 dus nog een stuk slechter.
Waarom is er zo’n verschil in verbruikscijfers tussen DS3 en C5 en dan bedoel ik dus niet de absolute cijfers (dat heeft natuurlijk alles met de auto en het motortype te maken) maar het verschil tussen gemeten en af fabriek opgegeven waarden?
L8r, Henk
Ik zit op 1:17.6 in de 7000km dat ik hem nu heb.
Zowel stad, land als af en toe een beetje extra gas geven (maar rij standaard wel te hard moet ik bekennen)
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Diesel of benzine?
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
O diesel! Wel zo handig te vermelden
De 1.6 e-HDI
Op vakantie geweest in Duitsland.
Over een afstand van 1289 km met de cruisecontrole op 110 en gemiddelde snelheid 81 volgens de boordcomputer een verbruik van 1: 27,7. Inclusief een uur door een stad heen hobbelen.
Natuurlijk gaan sommigen nu zeggen die BC klopt niet. Over de afstand van 1289 km met volle tank begonnen. Niet getankt onderweg en nog 3 streepjes over.
Over een stand van 1716 km ook met de cc op 110 en gemiddeld 70 1:27,0
Het is een e-hdi van 90 pk en start-stop niet gebruikt.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather