Totaal aantal Berichten: 54
- ID/DS DSuper 5
- BX Deauville
- XM Turbo C.T.
- C5 2.2 HDi Exclusive
Hallo,
Afgelopen zomer heb ik een BX Deauville uit 1992 overgenomen van de eerste eigenaar. Deze auto was eigenlijk afgedankt en er moest nog veel in geïnvesteerd worden, zowel optisch als technisch. Alle aandachtspunten zijn inmiddels aangepakt en hij is nu optisch perfect en technisch bijna perfect. Er moet nog een nieuwe distributie-riem op, LHM moet ververst worden en de koppakking moet vervangen worden.
Ook moeten de remleidingen van de voor-remmen nog vervangen worden. Ik heb gezocht bij Bart-Ebben maar kan online geen remleidingen vinden. Ik ben naar Citroën-dealers geweest maar zij kunnen geen remleidingen bestellen (te oud).
Dus mijn vraag: Hoe komt een BX-liefhebber aan nieuwe remleidingen?
Hopelijk kan iemand mij helpen want ik wil mijn, nieuw leven ingeblazen, BX graag veilig en oogverblindend op de weg houden… Bovendien wil ik aanstaande zomer met de BX naar Zuid-Frankrijk zweven.
Bij voorbaat dank!
Maarten
Remleiding kan vrijwel iedere garage voor je namaken. Oude rommel zo veel mogelijk in z’n geheel van de auto afslopen (i.v.m. de lengte) en aanbieden bij de garage om de hoek. De volgende dag heb je dan een blinkende set nieuwe leidingen.
Totaal aantal Berichten: 54
- ID/DS DSuper 5
- BX Deauville
- XM Turbo C.T.
- C5 2.2 HDi Exclusive
Dan ga ik dat eerst eens proberen! Bedankt voor je reactie!!
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik heb ze bij velba(nijmegen) besteld.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Dan zou ik wel een garage uitzoeken die vaker oudere citroen’s doet deze citroen bx leidingen zijn namelijk geen ‘‘normale remleidingen’’ als bijv. een xsara of saxo heeft. Het verschil zit in de borst/bobbel die erop getrompt moet worden en de bijbehorende nippel… en het is een 3,5 mm leiding… bij mijn weten behoort het niet tot de ‘‘standaard garage uitrusting’‘
Mocht het niet lukken. Dan mag je me altijd een PM sturen, ik maak ze zelf ook !
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Maken kan idd niet iedereen.
Als je wil dat ik het onderdeelnummer opzoek pb me effe, kan je ze zo bestellen bij Citroën.
Hoogstwaarschijnlijk nog te krijgen maar de mannen daar zijn vaak te lui/ongeinteresseerd om moeite te doen…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.