1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Dinitrol aanvulling
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 19 januari 2011 06:36 PM

In aanvulling op de dinitrol discussie in deze draad,

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/183057/P270/


vandaag knapte spontaan een HD leiding die toch heel goed gedinitrold leek. Wat blijkt, er is niet de moeite genomen om de leidingen even uit de steuntjes los te halen dus in de steuntjes en aan de achterzijde van de leidingen was de boel gewoon onbeschermd en roestende/rottende. Lekker hoor.

[

Ter waarschuwing aan iedereen.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 19 januari 2011 06:49 PM
  [ # 1 ]

Een goede tip. Om heel eerlijk te zijn, ook ik heb de moeite niet genomen, of beter gezegd helemaal niet aan gedacht. Maar dat ga ik herstellen als ik binnenkort weer eens vies ga worden onder de cx.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 19 januari 2011 10:21 PM
  [ # 2 ]

een jaar geleden heb ik hier ook al eens voor gewaarschuwd. Roest komt overal en roestwerende middelen helaas niet. Zie bijvoorbeeld ook mijn post over de draagarmlagers: de hd leiding zit met een plaatje op de draagarm bevestigd vlakbij de centrale bout. Alles leek goed behandeld tot ik het boutje verwijderde om de leiding los te nemen. Deze brak spontaan door midden. En zo zijn er zeker nog veel meer plekken die nooit bereikt zullen worden

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 januari 2011 10:23 PM
  [ # 3 ]

ja, maar een leiding rot niet in één jaar door! Dat ding rot al jaren natuurlijk en een lik dinitrol stopt dat proces niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 19 januari 2011 10:25 PM
  [ # 4 ]

Ik vind het ook nogal wat om daar het dinitrolbedrijf de schuld van te geven. Je gaat toch niet verwachten dat ze de hele auto voor die prijs demonteren om ook echt overal achter en tussen te geraken? Als je het zo deugdelijk wil hebben zul je een kale carrosserie moeten aanleveren voor de behandeling en pas daarna opbouwen lijkt me.

Profiel  
 
Gepost: 19 januari 2011 10:30 PM
  [ # 5 ]

Precies, en als een antiroestcentrum echt alle roestgevoelige verborgen punten op een CX of welke auto dan ook, moest gaan blootleggen, losschroeven, wegtrekken, afpellen etc. voordat ze het product erop konden smeren, duurde zo’n behandeling 3 volle dagen en kostte het 3x zo veel!  Wink

Veel mensen hebben toch onterecht het idee dat hun auto onaantastbaar is voor roest als ze eenmaal zo’ n behandeling hebben laten doen, wat echt niet zo is.

Tuurlijk is het wel heel lullig dat zo’n leiding breekt terwijl je dacht dat hij piekfijn was, maar ja… hij is dan ook ruim 25 jaar oud.


Edit: graddus had exact dezelfde gedachte als ik!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 19 januari 2011 10:41 PM
  [ # 6 ]
graddus schreef:

Als je het zo deugdelijk wil hebben zul je een kale carrosserie moeten aanleveren voor de behandeling en pas daarna opbouwen lijkt me.

Kun je hem beter meteen laten verzinken als ie toch kaal is, roest ie zeker niet Wink

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 19 januari 2011 10:47 PM
  [ # 7 ]

Deze kanttekening snijdt in zoverre hout dat het er om gaat hoe of de behandeling wordt aangeboden.  Zeker gezien het eerdere zeer matige werk dat ze afgeleverd hebben bevestigt dit mijn oordeel. Ik wil een zo perfect mogelijke behandeling en die werd beloofd. Zij deden dat voor 800 euro. Voor mij als leek is niet te beoordelen of dit een prijs is waar dit goed voor kan maar ik vind het best een flink bedrag. Blijkbaar niet flink genoeg, nou biedt dan een echt goede behandeling aan voor een goede prijs. Maar niet goed beloven en dit leveren. En hoeveel moeite is het om die leidingen even los te halen?  Zeker daar langs de langsliggers. Nu is deze hele behandeling op zijn jan boerenfluitjes uitgevoerd.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Gepost: 19 januari 2011 10:50 PM
  [ # 8 ]

Maar daar hoef je geen topic voor te openen, want een algemeen klaagtopic is er al.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 19 januari 2011 11:40 PM
  [ # 9 ]

Verplaats hem maar

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 19 januari 2011 11:52 PM
  [ # 10 ]
La Léo schreef:

Veel mensen hebben toch onterecht het idee dat hun auto onaantastbaar is voor roest als ze eenmaal zo’ n behandeling hebben laten doen, wat echt niet zo is.

daarom ook mijn relativerende opmerking. Ik verwacht ook niet dat de auto door het antiroestcenter wordt ‘gedemonteerd’. Mijn auto is 10 jaar geleden eens behandeld en ik ben tot de overtuiging gekomen dat het zelf periodiek goed inspecteren en bijwerken evt na demontage van onderdelen het beste is (bij incidenteel gebruik en stalling in de ‘huiskamer’). En de ellende zie je het best als er niet te veel gecamoufleerd is.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 20 januari 2011 12:19 AM
  [ # 11 ]

Och als je een antiroest bedrijf de schuld geeft van een doorgerot leidinkje ...
Wat moet je hier dan van denken
http://www.antiroest.net/antiroest/

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Gepost: 20 januari 2011 12:31 AM
  [ # 12 ]
waterman schreef:

ja, maar een leiding rot niet in één jaar door! Dat ding rot al jaren natuurlijk en een lik dinitrol stopt dat proces niet.

Oftewel: al hádden ze er Dinitrol achter gesmeerd, dan nog was die leiding een keer kapot gerot.

baroen schreef:

Deze kanttekening snijdt in zoverre hout dat het er om gaat hoe of de behandeling wordt aangeboden. [...] Ik wil een zo perfect mogelijke behandeling en die werd beloofd. Zij deden dat voor 800 euro. [...] Blijkbaar niet flink genoeg, nou biedt dan een echt goede behandeling aan voor een goede prijs. Maar niet goed beloven en dit leveren.

Sorry maar ik vind dit echt nergens op slaan.
Jij wilt als klant graag “een zo perfect mogelijke behandeling”?? Dat betekent dus feitelijk: de hele auto kaaltrekken en in een zinkbad gooien, zoals al werd gesuggereerd.  Correctie: volgens jou betekent het dat ze best even wat leidingen hadden kunnen loshalen langs de langsliggers.
Maar heb je weleens gekeken hoeveel dat er zijn in totaal en waar die nog meer heenlopen, bovenop het achterste subframe bijvoorbeeld? En verder naar de achterremmen. En die vooraan, naar het verdeelblok, oja en de voorste remleidingen die langs het subframe lopen, zodat je eigenlijk eerst alle injectie-luchtslangen en brandstofleidingen moet verwijderen of opzij trekken. Verrek en dan lopen er ook nog leidingen over de linkerbalk richting de remaccu en de drukregelaar, die zitten ook met klemmetjes vast waaronder het kan roesten.

baroen schreef:

En hoeveel moeite is het om die leidingen even los te halen?

En wat als ze dan breken omdat ze al verrot waren? Ze kijken wel link uit, en terecht!

Jij zegt: ik kan als leek niet beoordelen wat er voor 800 euro wordt gedaan en dus niet of dat jouw idee van een perfecte behandeling benadert. Welnu, waarom vraag je ze dan niet van tevoren WAT zij onder een perfecte behandeling verstaan? “ja meneer dan gaan wij alles loshalen wat maar eventueel aan de auto kan gaan roesten, zelfs leidingen die al in slechte staat zijn”  (nee dus nono )

Dán pas had je van tevoren een idee kunnen krijgen of jouw verwachting strookt met wat zij aanbieden. En dan had je ervan af gezien en nooit een antiroestbehandeling laten doen, bij geen enkel bedrijf, omdat niemand dat op die manier zal uitvoeren of garanderen. Althans niet voor 800 euro.

 

P.S. “Een goede prijs”. Lekker vaag. Wat is dat volgens jou?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 20 januari 2011 12:36 AM
  [ # 13 ]

Die is uit een heel oude doos.  De schuld van de doorrotting ligt natuurlijk bij 27 jaar dienst doen en in weer en wind vertoeven. Daar hoop je tegen beschermd te worden en steek je geld in. Maar dat blijkt dan door het anti-roest bedrijf iets lichter te worden uitgevoerd dan dat zij beloven. En als dit het enige was hoorde je me niet, het gaat zelf niet eens om het knappen van die leiding. Het is een slecht uitgevoerde beurt geweest.  En het het gaat mij vooral om de waarschuwing dat zo’n leiding goed beschermd lijkt maar dat niet is.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 januari 2011 12:43 AM
  [ # 14 ]

Feit is dat als je een dinitrolbehandeling wil zoals de topicstarter wil je best alles zelf doet, en eigenlijk om eerlijk te zijn je subfame loshaalt straalt en metaliseert vermits er daar soms 2 of 3 platen op elkaar zijn gelast. En ik denk ook wat die bedrijven schrijven soms ook een beetje als reclame bedoelt wordt. Een cx met roestbehandeling is beter dan een zonder maar om nu te zeggen dat er dan geen leiding meer kan springen die al slecht was…. dat is wel een brug te ver…

Dus jij zou willen dat alle leidingen losgemaakt worden onderaan.

Feit is dat als je naden dik staan van je seubfame door het veelvildug water slikken in 25 jaar en deze worden gedinitrold roesten deze ook rustig verder…. buiten de interne delen denk ik je het dan best zelf doet… kan je alles losmaken en weet je waar je bent geweest…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 januari 2011 01:00 AM
  [ # 15 ]
samuel schreef:

Och als je een antiroest bedrijf de schuld geeft van een doorgerot leidinkje ...
Wat moet je hier dan van denken
http://www.antiroest.net/antiroest/

Ajjjj! Daar staat mijn sm momenteel! Maar wees gerust: ik kende dit verhaal al en ze zullen na dat incident wel uitkijken.
Dit soort calamiteiten kan trouwens ook bij een garage optreden. Ik denk dat het zaak is je auto vantevoren te laten taxeren.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook