



















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
te hopen dat ie ook niet de brug afdonderd hé....
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





























Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maar als het gebeurt heb ik tenminste een taxatiewaarde!
Tegenwoordig zijn de meeste bedrijven hier wel voor verzekerd. Vroeger vaak niet en dan waren de poppen aan het dansen! Het bedrijf heeft dan nl “het goed onder zich” en is dus niet aansprakelijk. Het is te vergelijken met het volgende: je hebt een feestje en iemand vraagt of hij naar het toilet mag. Als hij er vervolgens doorheen zakt is hij niet aansprakelijk voor de schade als je toestemming hebt gegeven, maar wel als hij ongevraagd van je toilet gebruik heeft gemaakt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zo je SM….dan heb je lef..... Ik heb toch iets meer met m’n auto’s dan geld….En ja er kan altijd iets fout gaan, financieel komt het vaak uiteindelijk wel goed maar de manier waarop is toch ook niet helemaal onbelangrijk. Wie adverteerde er toch met emotionele bijstand bij onverhoeds groot leed?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.





























Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Begrijp me niet verkeerd; ook ik heb meer met m’n sm dan met het geld dat hij me tot nu toe gekost heeft. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom is het zo belangrijk dat hij getaxeerd is door een onafhankelijk en erkend taxateur!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
samuel schreef:Wie adverteerde er toch met emotionele bijstand bij onverhoeds groot leed?
U riep??
En bijna goed, het is: Psychologische ondersteuning bij onverhoopt Citroën-leed
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





























Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De sm is onbeschadigd terug!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
baroen schreef:Die is uit een heel oude doos. De schuld van de doorrotting ligt natuurlijk bij 27 jaar dienst doen en in weer en wind vertoeven. Daar hoop je tegen beschermd te worden en steek je geld in. Maar dat blijkt dan door het anti-roest bedrijf iets lichter te worden uitgevoerd dan dat zij beloven. En als dit het enige was hoorde je me niet, het gaat zelf niet eens om het knappen van die leiding. Het is een slecht uitgevoerde beurt geweest. En het het gaat mij vooral om de waarschuwing dat zo’n leiding goed beschermd lijkt maar dat niet is.
Ik snap jouw irritatie heel goed. Sommige ondernemers blijken zelden duidelijkheid te verschaffen over wat een klant verwachten kan of moet. Jij bent leek en weet niet beter dat als je hem laat behandelen hij de komende jaren er weer tegen kan. Het mag duidelijk zijn dat men meer gefixeerd is in het zo snel mogelijk verrichten van de klus dan in het voorlichten van de klant. Was men duidelijk geweest dan had je het niet gedaan, dat weten zij ook.
Mijn conclusie; lekker zelf doen, dan weet je zeker dat het goed gebeurd.








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ja, da’s de kern van mijn verhaal.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
cxj schreef:Sommige ondernemers blijken zelden duidelijkheid te verschaffen over wat een klant verwachten kan of moet. Jij bent leek en weet niet beter dat als je hem laat behandelen hij de komende jaren er weer tegen kan. Het mag duidelijk zijn dat men meer gefixeerd is in het zo snel mogelijk verrichten van de klus dan in het voorlichten van de klant. Was men duidelijk geweest dan had je het niet gedaan, dat weten zij ook.
Volgens mij heb ik mijn auto bij hetzelfde bedrijf als Baroen laten behandelen en ik herken mij helemaal niet in het bovenstaande verhaal. Ieder dinitrol bedrijf zal je ook vertellen dat je een roestvrije auto moet aanleveren. Ze hebben mij precies verteld wat ze waar gaan spuiten, en het was mij duidelijk dat ze b.v. de LHM leidingen niet uit de klemmetjes gingen halen.
Als je een dinitrol behandeling koopt, moet je als klant snappen dat het huidige roestproces op veel kritieke plaatsen vertraagd wordt, en niet meer dan dat. Zijn ze stukken vergeten te behandelen, dan moeten ze dat herstellen, maar dit bovenstaande verhaal vind ik de plank volledig mis slaan.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik niet, maar mijn ervaring is dan ook anders, zie ook de link in mijn eerste post.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Die foto’s heb ik gezien. Met een dergelijke afwerking zou ik zeker terug gaan om te vragen of ze dit netter willen afleveren. Het bedrijf kennende verwacht ik dat ze zonder te morren deze klus netjes afronden. Ben je al eens terug geweest? Zo ja, wat waren je ervaringen daarmee? Zo nee, dan snap ik je gemor op het forum niet zo.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ach ja morren, lees het hele verhaal over de behandeling maar. Het is uiteindelijk voor 95% opgelost en met een korting voor de behandeling. Prima op zich. Het had alleen niet nodig hoeven zijn gezien ik niet de enige was die terug moest uit deze serie behandelingen en het bedrijf bij mijn CX al meerdere CX-en terug had gehad met dit probleem. Ik reageer nu zo omdat er eigenlijk alleen maar hoera-verhalen over dit bedrijf worden geschreven. Dat mocht wel eens wat genuanceerd worden, zeker voor mensen die blind varen op die verhalen. Tevens blijkt het belang van een goede nacontrole door jezelf als de auto terug komt. Wat als ik nu niet gekeken had en op de blauwe ogen van meneer Dinitrol had vertrouwd?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Volgens mij valt het wel mee met die hoera verhalen. Bij iedere kans die ik krijg zal ik zeggen dat het een stelletje cowboys zijn. m.i. Kan je bij hun echter de beste commerciële prijs-kwaliteit krijgen. Wil je beter, dan moet je het inderdaad zelf doen of zoals T(h)ijs het nu in GSM laat doen.
Wanneer ik een lekker LHM leiding krijg, zal het echter geen seconde in mij opkomen om het dinitrolbedijf hiervan de schuld te geven.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
cxj schreef:Mijn conclusie; lekker zelf doen, dan weet je zeker dat het goed gebeurd.
Ja, lekker 2 dagen in de dinitrol dampen staan… Heb je een brug? of denk je dat je op een huurbrug bij de doe het zelf garage met dinitrol aan de gang kan gaan? Dan nog even wat gereedschapjes aankopen voor ‘t klusje ( een goede doseerspuit voor de holle ruimtes kost maar 400 euro) en gaan.
Nee, dan breng ik em liever weg!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan moet je dat vooral doen.