










Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
In elk geval is het een goed tip voor als je het zelf doet: draag dan een goed masker, anders ben je nog wel een paar dagen dinitrol aan het ophoesten. Ik spreek uit ervaring.
Ree schreef:cxj schreef:Sommige ondernemers blijken zelden duidelijkheid te verschaffen over wat een klant verwachten kan of moet. Jij bent leek en weet niet beter dat als je hem laat behandelen hij de komende jaren er weer tegen kan. Het mag duidelijk zijn dat men meer gefixeerd is in het zo snel mogelijk verrichten van de klus dan in het voorlichten van de klant. Was men duidelijk geweest dan had je het niet gedaan, dat weten zij ook.
Volgens mij heb ik mijn auto bij hetzelfde bedrijf als Baroen laten behandelen en ik herken mij helemaal niet in het bovenstaande verhaal. Ieder dinitrol bedrijf zal je ook vertellen dat je een roestvrije auto moet aanleveren. Ze hebben mij precies verteld wat ze waar gaan spuiten, en het was mij duidelijk dat ze b.v. de LHM leidingen niet uit de klemmetjes gingen halen.
Als je een dinitrol behandeling koopt, moet je als klant snappen dat het huidige roestproces op veel kritieke plaatsen vertraagd wordt, en niet meer dan dat. Zijn ze stukken vergeten te behandelen, dan moeten ze dat herstellen, maar dit bovenstaande verhaal vind ik de plank volledig mis slaan.
Twijfel je nu aan de ervaring die Baroen heeft gehad? : Fijn voor jou dat het bij jou prima is verlopen.
Jij en ik weten misschien wel wat je kunt verwachten bij een Dinitrol behandeling, dat wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet snappen.
Ik ben dagelijks met klantenwerk bezig en weet als geen ander dat het een hoop gezeur achteraf scheelt als je gewoon een duidelijk en eerlijk verhaal verteld voor je iets verkoopt of repareerd.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jemig, ik lees op de website dat een anti-roest behandeling liefst 3 volle dagen in beslag neemt. Even rekenen: da’s 24 uur werk voor € 800 = nog geen € 35 per uur incl BTW! O nee minder, want dan gaan de kosten van de Dinitrol zelf er nog vanaf.
Hoe kun je dat nou met droge ogen “duur” vinden? En hoeveel meer verwacht je dat ze doen voor dat geld?
Want zou je het uitvoeren op de manier zoals de TS graag had gezien, dus alles eerst loshalen, dan duurt het geen 3 dagen maar misschien wel een week - als er tenminste geen verrotte leidingen afbreken of anderszins. Hoe “duur” mag het dan zijn volgens jullie, vraag ik mij af. Wat is redelijk?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Het kan zijn dat ik niet goed gelezen heb, maar ik zie nergens staan dat iemand het te duur vind.
Overigens lijkt het me dermate rotwerk, dat ik me kan voorstellen dat als je het iedere dag moet doen je er best onverschillig in wordt.
Als een behandeling 3 dagen in beslag neemt betekent dat niet dat men er 3 x 8 uur mee bezig is.
Volgens Gosliga moet de auto na de voorbereiding, die enkele uren in beslag neemt, 48 uur drogen. Vervolgens wordt de boel dan volgepompt met Dinitrol.
La Léo schreef:Jemig, ik lees op de website dat een anti-roest behandeling liefst 3 volle dagen in beslag neemt.
Dat is natuurlijk niet 3 volle dagen aan arbeidsuren, toch? In die berekening zit natuurlijk ook de tijd van drogen, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik geloof nooit dat ze 3 keer 8 uur concreet aan de auto werken, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Edit: Sable Doré was me voor.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oh, dat verklaart een hoop.
Ik vond het al vreemd…. ze doen wel voorbereidend werk weet ik, met een endoscoop, om te zien of de behandeling zin heeft of dat de auto te rot is van binnen.
Voor wat betreft dat “duur”
Die indruk werd bij mij een beetje gewekt door het volgende:
baroen schreef:Voor mij als leek is niet te beoordelen of dit een prijs is waar dit goed voor kan maar ik vind het best een flink bedrag. Blijkbaar niet flink genoeg, nou biedt dan een echt goede behandeling aan voor een goede prijs.
Dat komt op mij toch over alsof hij € 800 veel geld vindt voor een anti-roest behandeling en wel verwacht had dat er voor dat bedrag meer gebeurd zou zijn. Wat ook zo was, want zijn verwachting was meer dan dat er gebeurt was. Een goede behandeling voor een goede prijs, tja… wat is dat dan??
Ik merkte al eerder op dat ik dat vaag vond. De TS heeft hier overigens nooit op gereageerd.
En ik denk overigens nog steeds dat als hij vooraf rechtuit had gevraagd: gaan jullie alles loshalen, dat ze dan echt wel hadden gezegd dat hiervan geen sprake ging zijn. Maar goed…
Wat niet wegneemt dat deze job soswieso niet goed gebeurd is, de foto’s bewijzen dat wel!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Wat mij opviel is dat er ruimschoots dinitrol over de Hydro,- en Retourleidingen wordt gespoten ook als het geen nikkelkoper leidingen zijn, oude leidingen die onder de dinitrol zijn gespoten, zien er op het eerste gezicht misschien goed uit maar, kunnen zo goed als gaar zijn.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van het onderbaggeren van deze vitale delen, het corrosie-proces gaat gewoon door als deze aangetast zijn, ondanks de dinitrol of wat er op lijkt, in feite is dit levensgevaarlijk, zorg eerst dat je oude leidingen vervangen zijn het liefst door nikkelkoper leidingen dan ben je meteen van het corrosie probleem af.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
De leidingen komen op die ene na, die al vervangen is, komende maand allemaal aan de beurt, inderdaad nikkelkoper.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
cxj schreef:Ree schreef:..ik herken mij helemaal niet in het bovenstaande verhaal..
Fijn voor jou dat het bij jou prima is verlopen..
Dat klinkt wel een beetje lullig, vind je niet?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste