1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
gti ombouwen naar carbu.
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 21 januari 2011 06:53 PM

lijkt een beetje een rare ombouw maar het houd de gasinstallatie goedkoop Smile

is een gti op carburatie te zetten enkel door de inlaat en ontsteking aan te passen (volledig overbouwen: inlaatspruitstuk, carb, delco etc) of krijg je de carbu niet afgesteld op het gti blok?

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 januari 2011 06:59 PM
  [ # 1 ]

Je kan een gti ook prima op gas laten lopen met injectie en dat hoef niet duur te zijn!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 januari 2011 07:57 PM
  [ # 2 ]

inderdaad, waarom niet gas op de GTI…..
Maar goed als je carb wil is het wel handig om te weten wat voor een blok je hebt.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 21 januari 2011 09:08 PM
  [ # 3 ]

In theorie is alles mogelijk….

Alle meuk eraf en een inlaat van een sport erop fietsen…
Met Carbs uiteraard.

Alleen denk ik dat je verbruik wat omhoog gaat…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 januari 2011 10:13 PM
  [ # 4 ]

Zijn al die onderblokken van een BX niet hetzelfde?

Als je dan de kop + alle extra’s van een 19 TRS of GT pakt dan ben je denk een heel eind? Of denk ik nu weer te simpel Wink

Voor het beste verbruik zou je idd het beste de GTi op LPG kunnen zetten.
Een carb verbruik over het algemeen al iets meer, tel daar bij LPG zeker nog eens 20% bij op. Met de LPG prijzen van tegenwoordig gaat ook dit meetellen Confused

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 21 januari 2011 10:20 PM
  [ # 5 ]

Ik zie weinig verschil tussen orgineel GTI kop en een orgineel Carb kop…

Het eea en past dan ook op beide koppen aan inlaat spruitstukken….
Alleen de ontsteking is wat anders geregeld, maar daar zijn wel mouwen aan te passen.

Maar het nu, nee dat zie ik nog steeds niet, wel de fun…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 januari 2011 10:41 PM
  [ # 6 ]

Er zit nogal wat verschil in de inlaat kanalen van een DKZ en een D6a. Bij een D6a ben je met de onsteking snel klaar maar moet de kop gewisseld worden. Bij een DKZ is de kop prima maar moet je wat verzinnen voor je brandstofpomp.

IN mijn ogen is LPG op je GTI met injectie het fijnst en de meerkosten voor het LPG inbouw zullen niet opwegen tegen de kosten van de ombouw naar carb.

Daarbij het vermogensverlies wanneer je naar enkele carb gaat.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gepost: 22 januari 2011 03:55 AM
  [ # 7 ]

Het gemak zal idd van de motorcode/kop afhangen.

Enneuh, zou er op injectie laten om geen ge***k bij de keuring te krijgen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 22 januari 2011 10:07 AM
  [ # 8 ]

t’is belgië en der word wel meer aan de wagen “gekloot” dan dus keuring komt wel goed Smile

de reden is vooral dat een gti vlotter te vinden is met meer luxe en opties dan een trs.
een gasinstalatie van een trs kan ik echter perfect overbouwen (inclusief alle stukken van de trs blok) want daar is een donor voor. een injectie gasinstallatie moet ik laten doen en kan ik ook zelf niet bijregelen indien nodig. als zelf hobyer is een carbu installatie net iets interessanter vindt ik.

t’is overigens maar een denkpiste hoor, k’weet niet of het er wel degelijk van komt.
verschil in blokcode is overigens al een goeie tip!
bij een d6a moet inderdaad de kop gewisseld worden en das weeral een pak werk.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 januari 2011 10:12 AM
  [ # 9 ]

Maar op een Gti kan je ook gewoon een installatie met een mengstuk en klassieke verdamper bouwen. Ik heb dat vroeger vaak ingebouwd. Gaat prima.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 januari 2011 10:16 AM
  [ # 10 ]

@ Waterman

Ik heb nu een 1600tje. Zuinig maar in mijn ogen te weinig vermogen. Zoon mengstuk verbreed wel de mogelijkheden naar andere motoren (zoals een DKZ). Maar hoe zit het dan met de injector? Moet deze dan ook vervangen worden?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 januari 2011 10:51 AM
  [ # 11 ]

Ik snap je niet helemaal. Welke injector bedoel je?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 januari 2011 11:00 AM
  [ # 12 ]

eens!

Ik heb nu een 1600monopoint. Op gas. Ik wil graag meer vermogen, dus zit ik te denken aan een 1900 monopoint. Maar met een mengstuk is een multipoint ook mogelijk. Maar dan, dient mijn gasinjector ook vervangen of opnieuw afgesteld te worden?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 januari 2011 11:16 AM
  [ # 13 ]

Welke gasinjector???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 23 januari 2011 08:02 PM
  [ # 14 ]

Das het punt van een gasmengstuk hé Daan, er is geen gasinjector…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 januari 2011 10:58 PM
  [ # 15 ]

Nu wordt het me duidelijker! Ik dacht dat het mengstuk een onderdeel was waar je dan weer een injector in kon steken. Maar het is gewoon een stuk waar je de slang aan steekt.

Deze komt in de luchtinlaat te zitten? Nog voorkeur voor de locatie?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook