Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ik heb hier een 1900 bx staan waar de dynamo van stuk is.
maar ik heb nog een 1600 dynamo liggen! past dat en kan dat ??
het is nu namelijk donker en koud en heb niet zo veel zin om het te bekijken ahum….
meschien iemand die het zo weet
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Dat past en dat kan!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
idd, zelfde ding.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Dat is toevallig. De dynamo van mijn 1,6 is er gisteren avond ook me gestopt. Met behulp van een klap van de hamer van de ANWB weer verder kunnen rijden.
Die zei dat als de dynamo er op deze manier mee stopt en het weer gaat doen hij vrijwel 98% versleten is.
Die ga ik vervangen dus.
Maar… Is een tweedehands een goeie aankoop?
Nieuw loopt het toch op tot 120 euro
Of is een gereviseerde ook aan te raden?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ben je niet in de war met de startmotor? Als het over een dynamo gaat, dan zou ik er een 2e hands kopen. Ik heb er nu ook een gebruikte op zitten en die doet het weer 2 jaar. Als hij op een moeilijk bereikbare plek zou zitten zou je beter een nieuwe of gereviseerde kunnen nemen, maar dat zit ‘ie niet.
Ik dacht inderdaad dat het eerst de startmotor was. ( zou er ook nog bij kunnen komen natuurlijk )
Maar met de accu hulp van de anwb starte hij in één keer heel erg goed.
Ik ga wel eerst even meten en daarna de koolborstels vervangen als het inderdaad de dynamo is.
Kan ik gelijk de snaar spannen want die piept.
En eerst koolborstels vinden natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Niet te strak die snaar, want dan sloop je de dynamo juist weer…