Hey allemaal,
Ik heb vandaag een Citroen C2 VTR gekocht, echter wil ik de standaard fabrieksradio omwisselen met een nieuwe Pioneer radio voor de extra functionaliteiten zoals bluetooth etc.
Ik heb op mijn stuur ook knoppen zitten om de radio te bedienen, en bovenin het dashbord een lcd schermpje met informatie van de radio op welke zender hij staat etc.
Ook zit er op de standaard radio een knop menu waarmee ik bijv. follow me to home function etc. kan in en uitschakelen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze dingen gewoon blijven werken maar dan met de Pioneer radio?
Groetjes,
Rob
Voor de stuurbediening zou je misschien een interface kunnen plaatsen. Weet echter niet of dit voor jouw C2 in combinatie met een pioneer radio beschikbaar is. De functionaliteit vand e menu knop gaat echter niet werken. De enige manier om dit te behouden is de originele radio laten zitten. Denk er ook aan dat je het klokje niet meer op tijd krijgt als je de originele radio verwijdert.
Ook mag je alleen de constante plus en massa uit de stekker gebruiken die achter in de fabrieksradio zit. Uiteraard ook de bedrading voor de luidsprekers. Alle andere draden zijn communicatiedraden en een netwerkvoeding. Dit mag je niet aansluiten op een aftermarket radio. Doe je dit wel dan kun je storingen veroorzaken en in het ergste geval componenten permanent beschadigen.
Verder ben je ook nog een verloopkabel nodig van MOST naar ISO om je pioneer radio aan te kunnen sluiten op de bedrading die je wel mag gebruiken.
Ik zou in ieder geval niet aanraden om de fabrieksradio te vervangen. Je gaat een boel functies kwijt raken naar alle waarschijnlijkheid.