hallo,
heb al diverse topics gelezen,maar niet exact gevonden wat ik zocht.
bij mijn xsara 1.4 heb ik een “knak"zeg maar in het koppelingspedaal.
dit is zeer vervelend,aangezien deze knak(dood punt)rond het
aangrijpingspunt vd koppeling zit.
ik vermoed dat de koppelingskabel de schuldige is,maar deze zit
bijna op een onberijkbare plaats onder de rembekrachtiger,waar hij door
het schutbord gaat.
heeft iemand hier al eens zelf de kopp-kabel vervangen?
zo ja,waar haal je hem het eerst los?bij het pedaal,of bij
de gaffel?
is er verder nog iets om rekening mee te houden?
Omschrijving is over 2 berichten verdeeld.
LET OP : De 2 uitvoeringen van de koppelingskabels zijn voorzien van een automatisch nastelmechanisme .
Volgende verwijzing komt na het derde plaatje
LET OP : Als bij het controleren wordt geconstateerd dat het systeem is geblokkeerd of als het pedaal is ingedrukt, moet de stand van het pedaal opnieuw worden afgesteld . de goede stand van het pedaal wordt bepaald door de verplaatsing onder een hoek van de steun van de aanslagen “a” en “b” .
LET OP : Door de afstelling van de koppelingspedaalslag wijzigt de kromming van de buitenkabel . Bevestig de buitenkabel nooit aan een vast punt op de auto; bij een geleide kabelloop moet deze kabelloop strikt aangehouden worden .
Hopelijk kun je er iets mee, succes.
hey,bedankt voor je reaktie.
de kabel is inmiddels besteld.
het lijkt mij op de tekeningen, en in je berichtje een beetje rare
konstruktie.
vooral de handelingen vwb.het afstellen.
ik hoop dat ik er met deze beschrijving en tekeningen uitkom.
je kunt overigens slecht bij de plek waar de kabel door het schutbord gaat,deze
zit net onder de rembekrachtiger.
weet jij wat handig is?via de onderkant,of via de bovenkant?