Deurvergrendeling werkt niet meer
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 703

- BX 16V MK2
Gepost: 27 januari 2011 04:43 PM

Het zendertje van m’n afstandsbediening doet het niet meer, dus heb ik vandaag even de AB uit mijn GTi gehaald, bleek ook een 9-polige stekker te zijn en zou dus moeten passen, maar toen ik die in de 16V aansloot, gebeurde er niks. Teruggezet in de GTi en het was weer goed. Maar toen ik de 16V met m’n sleutel afsloot, deed de hele centrale deurvergrendeling het niet meer. Heb de ontvanger er teruggezet, maar dat had ook geen resultaat. Ik moet nu dus alle deuren met de hand op slot doen en de kofferbak blijft open. Waar kan dit aan liggen?

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 januari 2011 05:43 PM
  [ # 1 ]

En toen je dat kastje uit je GTI in de 16v had en toen met de sleutel afsloot dan?
Ik neem aan dat je het over de CV-kastje onder je middel console hebt?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

bearwil
> 700 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 27 januari 2011 05:45 PM
  [ # 2 ]

Dat heb ik toen niet geprobeerd. Inderdaad, ik bedoel het kastje uit de middenconsole.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 27 januari 2011 06:55 PM
  [ # 3 ]

Bedrading in bestuurdersdeur nog goed? CV-motortje in bestuurdersdeur is de leader en de rest is slave. Als je bedrading onderbroken is of het motortje stuk is werkt het ook niet. Door vaak portier open en dicht te doen wil de bedrading nog weleens stuk gaan.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11742

- Xantia TD SX
Gepost: 27 januari 2011 06:59 PM
  [ # 4 ]

De servo in de bijrijdersdeur heeft ook een aansturende functie. Voor de goede orde.

Meest voorkomende draadbreuk is die in de harmonicaslang naar het bestuurdersportier. Een nieuw draadje aanleggen is gelukkig niet zo’n heel groot drama.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 januari 2011 07:17 PM
  [ # 5 ]

Maar de TS had het over de AB en niet over met de sleutel sluiten.
De bijrijderskant heeft niet altijd een aansturende functie. Dat heeft te maken of het een setje met orgineel AB of niet betreft.

Profiel  

bearwil
> 700 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 27 januari 2011 07:42 PM
  [ # 6 ]

De centrale vergrendeling werkte goed tot ik de AB ontvanger verwisselde. Daarna opeens niet meer. Dus lijkt me niet dat op hetzelfde moment ook opeens een kabel stukgaat, zou wel heel toevallig zijn. Kan er ergens kortsluiting zijn opgetreden? Aan de kleuren van de draden te zien, is deze AB namelijk niet origineel. Er zit ook geen plip in het plafond, zoals bij de GTi, dus ik heb het idee dat deze AB later ooit eens is aangelegd.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11742

- Xantia TD SX
Gepost: 27 januari 2011 07:53 PM
  [ # 7 ]
McDean schreef:

Maar de TS had het over de AB en niet over met de sleutel sluiten.
De bijrijderskant heeft niet altijd een aansturende functie. Dat heeft te maken of het een setje met orgineel AB of niet betreft.

Bij mijn Breek met originele CV was dat wel. En op de Zwarte TZD met origineel CV/AB ook. Maar goed. Dit, inmiddels, geheel terzijde Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

bearwil
> 700 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 27 januari 2011 08:34 PM
  [ # 8 ]

Net even gecheckt, oorzaak probleem gevonden. De lampjes binnen doen het ook niet, dus een zekering kapot. Bij het aansluiten van de andere ontvanger zal sluiting zijn opgetreden. Betekent dus wel dat de draden anders in de stekker zitten, maar hoe vind ik uit welke waar hoort? Heb ook nog een mooi universeel AB-setje liggen, met een aansluitschema, maar de ballen verstand van elektronica, dus heb ik geen idee welke kleur waarheen moet.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6135

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 januari 2011 09:45 PM
  [ # 9 ]

Daar wil ik je bij het eerstvolgende technisch evenement graag mee helpen.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 januari 2011 09:59 PM
  [ # 10 ]

kijk dat probleem is dus verholpen en zo te zien wil Hilko je met het andere helpen.

Profiel  

bearwil
> 700 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 27 januari 2011 10:44 PM
  [ # 11 ]

Nieuwe zekering zit erin en alle deuren gaan weer tegelijk open of dicht. Dat deel van het probleem is dus opgelost. Is er al een datum bekend voor de eerstvolgende technische meeting? Ik ben toch wel een beetje verwend door die AB.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook