Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Ik heb sinds kort erg veel speling op de binnenste stuurkogels.
Als ik de auto op de brug zet dan gaat het sturen dmv aan het wiel te trekken echt veel te zwaar.
Nu kan ik die kogels wel vervangen maar dan zijn ze binnenkort weer aan gort.
Ik heb nu dus te horen gekregen dat het waarschijnlijk mijn stuurhuis is die kapot is.
Of het is een hydraulisch probleem: Dat er teveel druk in de stuurbekrachtiging blijft en dus tegendruk geeft? Of retour die niet open gaat?
Het gaat om mijn huidige TZD Turbo van 1993
Heb er afgelopen 7 maand wel veel mee gereden heb de teller van 371 naar 420 gereden maar dat moet een bx wel kunnen hebben toch? Ook al zijn het niet veel snelwegen maar 80 en 100kmh wegen en de rotondes die hier teveel aanwezig zijn.
Is dit een bekend probleem en heeft iemand ideeën over wat dit kan veroorzaken?
Hallo Ab,
Leuk weer eens wat van je te horen.
De speling op je stuurkogels kan niet worden veroorzaakt door een te zwaar bewegend stuurhuis. Het stuurhuis beweegt de fusees en niet andersom. Het feit dat je stuurhuis moeilijk draait kan ook gewoon aan de lage temperaturen liggen. Hierdoor wordt LHM echt dikker, draai maar eens aan het stuur van een HP-citroen als het erg vriest!
Dus gewoon vervangen die kogels!
Groet JanS
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Ja dat is idd lang geleden… was laatst nog in de buurt haha.
Ik vond het ook al vreemd, met draaiende motor voel ik niks in het stuur dat het zwaarder gaat.
Het schijnt dat je de wielen van de grond hebt en dan probeert te sturen ( dus niet aan het stuur maar aan de wielen trekken)
mijn bx veel te zwaar stuurt.
Met die kogels bedoel ik DEZE
De binnenste dus.
De rechter is vervangen omdat de bx boven de 100km/h zijn eigen richting bepaald.
Maar de linker krijgt nu ook al speling..
Kan het zijn dat iets anders het stroef gaan veroorzaakt of komt het gewoon door zijn kmstand?
Als het stuurhuis al op zijn eind zou zijn betekend dat voor mij het einde van deze bx..
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Een stuurhuis lijkt mij toch wel te vervangen? Ik heb er nog eentje liggen van een Chic, 115dkm. Te koop voor weinig. Zou je alleen moeten uitzoeken of die ook past.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Status Quo schreef:De rechter is vervangen omdat de bx boven de 100km/h zijn eigen richting bepaald.
Maar de linker krijgt nu ook al speling..
Als een kant speling krijgt kan je verwachten dat de andere kant ook op zijn einde is. Of heeft de rechter stuurkogel nu weer speling?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nouja tis wat raar want het schijnt dat die eigenlijk nooit kapot gaan.
Stuurhuis voor benzine en diesels zijn gelijk met SB, alleen het probleem is dat ik er geen ruimte voor heb om dat te maken.