Hallo iedereen,
laat ik me even voorstellen.. Ben nieuw op dit forum omdat ik een prangende vraag heb ivm mijn geliefde autootje. Ik ben een studente van 20 jaar, en hoop op dit forum het antwoord te vinden.
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb een Saxo 1.1i Benzine, BJ 96 en sinds enkele weken doet het servostuur het soms niet. De problemen zijn eigenlijk begonnen toen het koude zijn intrede heeft gemaakt. Eerst waren er dagen dat ik totaal geen servo had, maar nu is het zover gekomen dat ik, wanneer ik mijn auto start, geen servo heb en binnen de minuut voel ik dat hij toch opspringt.. Het is soms echter een kwestie van uit het parkeervak rijden en dan voel ik alweer dat hij is opgesprongen.
Familie van me is garagist, en hij denkt aan ofwel de servopomp ofwel een nieuwe relais. Binnenkort gaan we nu proberen om een nieuwe relais te steken, omdat dit toch de goedkoopste oplossing is om mee te beginnen. Iemand gelijkaardig probleem meegemaakt? Zou graag weten wat de eventuele oorzaak kan zijn.
Alvast HEEL erg bedankt!
Welkom op het forum
Kijk eens in dit topic, daar vind je vast wel wat antwoorden op je vragen.
Ik heb een zelfde probleem.
De garage heeft daarop het kontaktslot vervangen.
Maar zo nu en dan wil de pomp ‘s ochtends niet aangaan.
Even het kontakt uit en opnieuw starten lost het probleem op en de pomp blijft dan ook verder aan de gang.
Ook als ik later op de dag de motor opnieuw start,
Is dat mogelijk een probleem met het relais ?
Hedft het vervangen van het relais geholpen ?