Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ja, de versie is iets anders in België/Frankrijk dan in Nederland.
Ik ga de volgende dagen al het opervlakkige roest afschuren van onder de bumpers enz. Daarna zal ik hem een volledige behandeling geven met brunox zodat hij niet meer roest. Verder ben ik ook nog bezig om het dakraam te vervangen door een niet roest exemplaar.
Leunt de dakhemel op de binnenkant van de a-stijl en hoe kan je die a-stijl losmaken?
Ik wouw ook nog graag eens weten als zo’n turbo diesel eigenlijk motorisch te tunen valt. Kan je de turbodruk verhogen of een scherper nokkenas steken of het mengsel rijker maken of heeft dit gevolgen voor de motor?
Helpt een openluchtfilter en andere uitlaat op een diesel?
Het is nog niet zeker en voor direct maar moest ik hem wat tunen zou ik zeker willen dat het geen gevolgen heeft voor de betrouwbaarheid van de motor.
De kat zit er al niet meer in want een Belgische bx heeft nooit een kat gehad.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tunen? De geweldige PSA turbo-diesel?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Je kan het blok zeker tunen en redelijk makkelijk ook maar ik zou het niet doen.
Het 1.7 blok kan niet veel (meer) aan en zeker de intercoolersetup is niet wat het moet zijn.
Gewoon lekker afblijven, een BX TurboD rijdt snel zat.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Intercooler setup kan beter door een inlaat van oa de Jumpy te monteren, deze heeft front intercooler.
Je kan dan een betere intercooler voor ja radiateur proppen, ik zeg proppen, want zonder aanpassing lukt het niet.
Turbodruk kan iets omhoog, brandstof pomp kan aangepast worden..
Overigens het algemeen nut is vaak zoek… deze wagens zijn al rap genoeg uit zichzelf
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Als mijn ouder hun scudo wegdoen zal ik daar even de intercooler van schroeven
Ik zal er gewoon afblijven maar ik vroeg mij het gewoon af of het kon en als je het gevolgen heeft voor de motor, maar ik zal wel een 16v kopen als ik sneller vooruit wil als ik kan rijden
Weet er verder nog iemand hoe ik die a-stijlen kan losmaken en hoe ik het hele dak er uit krijg?
Ik heb nu al al de handvaten en motertje en bakje losgemaakt, maar ik heb nog maar 2 vijzen gevonden waar het dak op steunt, bij de c-stijl. Waar zijn de andere plaatsen waar het dak op leunt en hoe krijg ik het nieuwe er in?
Ik heb het nieuwe dak al gebrunoxd zodat het zeker niet op nieuw kan roesten.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bedoel je die plastic delen in het interieur op de A stijl?
Die zitten met 3 witte pinnen vast geklikt in het metaal.
Hoogst waarschijnlijk breken de witte pinnen uit de plastic A stijl bij het demonteren, dat is namelijk erg zwak…
Beter dat die pinnen breken dan de plastic stijl zelf. Die pinnen zijn namelijk te leveren en zie je toch niet zitten. Wat maakt kleurverschil dan uit?
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Oke, dus er gewoon uittrekken.
Zijn die pinnen nog te leveren bij de dealers of ergens anders?
Klopt het dat de dakhemel enkel op de a-stijlen rust en op die 2 vijzen achteraan bij de c-stijlen?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De pinnen zijn vrij stevig en breken niet zo snel, de A stijl die je juist heel wil houden is vrij zwak.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Hoe krijg je er ze dan best uit zonder te breken?
Met 2 mensen tegelijk trekken ofz?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
De pinnen helpen met eruit komen door er iets tussen te steken..
Ik probeer ze heel te houden door de achterkant van een vork of lepel met een platte steel tussen het plastic en het metaal te wringen en zo onder die kop van de pin te komen. Werkt meestal.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Heb woensdag samen met een vriend het dak er uitgehaald en de nieuwe glasplaat en tegen roest behandelde rails ingestoken. Toen we het dak wouden terug steken heeft die vriend nog een roestplekje ter hoogte van de a stijl ontdekt, heb dit dus even uitgeschuurd en behandeld. Vandaag is die vriend nog eens gekomen om het dak terug te steken maar eens het vast ging en ik teste of het werkte werkte het niet. We hebben dan alles gecontroleerd en 1 foutje ontdekt. We hebben dat dan verholpen maar het werkt nog steeds niet. Het dak staat in de open stand en wil niet dicht, niet met het motortje en niet met de hand, kan dit doordat het niet genoeg ingevet is of is er toch nog iets fout? We hebben zelfs de sleutel vervrongen om het dak te proberen dicht te krijgen en het lukte niet
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Heb je de geleiders in het dakraam goed teruggezet?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ja alles staat terug hoe het hoort, de rails zitten ook terug in de gelijders enz maar het dakraam wil niet bewegen.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.