Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Heb nu nog eens alles bekeken en gezocht en ik heb het nog wat verstoken. Nu konden we het dak open en dicht doen, maar nog niet helemaal, het vorenste wieltje op de foto zit vast tegen het middelste, 2 de plaatje in de lengte.
Zit de glasplaat dan nog verkeerd ofz?
Wie ziet het probleem? Zou het toch graag morgenavond klaar hebben want zolang deze niet klaar is moet de witte buiten staan en mijn vader heeft dit niet echt graag!
Wie helpt mij uit de nood?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Niemand die weet hoe het moet zitten of waar de fout zit?
Ik heb nog tot morgenavond van mijn vader om het gedaan te hebben, anders zal ik het moeten laten in de garage doen maar dat zal weeral heel wat kosten en die zullen waarschijnlijk de buizen terug los doen die ik al had vastgemaakt.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Heb hem dan maar binnen gedaan bij de garage. Ze vonden ook niet direct wat het probleem was, ze zullen ook moeten zoeken. Het zal waarschijnlijk heel wat kosten aan uren, mijn surfplank shaping projectje zal dus nog een eindje uitgesteld moeten worden
Alsof ik al niet genoeg problemen had met het dak, was de batterij toch wel nog plat zeker toen ik hem wouw naar de overkant rijden. Heb hem dan maar gestart met hun powerstarter.
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
In de garage hebben ze ondertussen ook al gezocht maar zonder resultaat.
Ik heb ook nog gezocht en het dak gaat ofwel naar voor en achter of wel naar boven en naar beneden maar de combinatie van beide lukt nooit, hij zit wel altijd ergens vast. Heb het dak ondertussen al maar dan 10 keer opnieuw open gevezen om op zoek te gaan. Weet er echt niemand waaraan dit zou kunnen liggen, want ik begin toch echt wel wat mijn moed te verliezen met dit dak.
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Heb sinds vorige week mijn Bx terug. Zij hebben het dak terug in orde gedaan. Het probleem was dat de overgang van het achterste naar het middelste plaatje niet goed was, wat mede kwam doordat ik het achterste plaatje gebrunox-et en vernist heb, maar niet eerst afgeschuurd. Het leuke hieraan is dat ze niks voor de uitgevoerde werkzaamheden gevraagd hebben
Eigenlijk echt wel leuk, als je weet dat we daar nog nooit een auto gekocht hebben en bijna nooit gingen met onze auto’s.
Ik heb ondertussen nog wat problemen gehad met het demonteren, waardoor het dek lekte achteraan. Dit kwam doordat de buis gedraaid zat en het water dus niet via de afvoerbuizen wegliep, maar dit is inmiddels ook opgelost.
Ik zit nu nog met 1 probleem. Ik weet niet waar de afvoerbuisjes van voor in moeten. Er zit een groot gat in het dashboard links van voor, maar dat loopt in de zekeringskast en uiteindelijk in de auto zelf. Is het op een specifieke plaats in dat gat dat de buisjes moeten? Voorlopig lopen ze door de deur naar buiten ops:
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Ben ik dan echt de enige die al een dakraam vervangen heeft?
Heeft er nog iemand een gedacht waar het tweede bruine kabeltje van de massa naar toe moet. Ik vind niet waar het aangesloten moet worden, 1 is van het motortje, maar het ander weet ik niet.
Nog een kleine update: kachelpaneeltje met hout
Die afvoerslangen lopen via de a-stijl naar beneden en gaan “ergens” ter hoogte van het dasbhoard, door het schutbord heen. Om dan achter het voorspatbord uit te komen.
Op deze foto van mijn XM kun je zien waar de slang naar buiten komt, bij de BX zit dat op ongeveer dezelfde plaats:
Als je bij jouw BX de plastic modderkuip uit het voorscherm haalt, moet je ergens wel een doorvoergat kunnen vinden. Ergens in het rood omcirkelde gebied.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Oke bedankt
Ik zal eens het voorscherm afhalen en zoeken.
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Gisteren had ik nog gezocht waar dat massakabeltje moest, maar ik denk dat ik een zekering heb laten springen. De achtergrondverlichting (de groene) van het dashboard werkte plots niet meer, maar de waarschuwingslampjes wel. De ruitenwissers voor en achter, elektrische ramen en elektrische bediening van de rechterspiegel werkte ook niet meer. De lampen werkten wel.
Zou dit een gesprongen zekering kunnen zijn, doordat ik met die massakabel tegen een plus kabel zat?
Lijkt me een zekering ja.
Zit het “hout” er al in?
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Heb je ook een idee welke zekering of kan je dit makkelijk vinden in het boekje, gebruiksaanwijziging bij de auto?
Jou ‘hout’ is nog niet aangekomen, maar ik zal er foto’s van op het forum zetten als het aangekomen en gemonteerd is.
In het instructieboekje staat een overzicht van de zekeringen en hetgene wat ze zekeren.
(en de post doet er lang over dus. )
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Door een probleem met telenet en cifo, kon ik sinds donderdag niet meer op cifo dus dan nu maar:
Nu is heel de middenconsole met houtinleg
Op de foto’s is er nog een klein kleuverschil, maar in het echt zie je dit bijna niet. Juist de linkse zal ik nog wat lijm moeten afkuisen. Ik had wat te veel lijm gebruikt. Ik heb gevonden waar de massakabel moest, was van de schakelaar van het dakraam.
Totaal aantal Berichten: 43
- DS 5 Hybrid4 Sport Chic
Dat hout is wel zeer mooi
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Zo, er ligt een nieuwe d-riem, waterpomp, spanrol, looprol en v-snaar van de dynamo op. Ook het koelsysteem is uitgekuist en de koelvloeistof is ververst. Deze is terug goed tot aan 250dkm
Heb ook nog eens de nieuwe (gti) bumper met mistlampen en grill opgezet om eens te kijken wat dat heeft De bumper moet wel nog gespoten worden en de sierstrips moeten nog vernieuwd worden.
Ik heb de voorschermen er af gehaald maar geen gaatjes gevonden waar de buisjes door kunnen. Zal het dan misschien eens gaan vragen in de garage waar ze die er uit gehaald hebben.