Nou, zomerbanden doen het ook in winter goed zolang het maar niet glad of sneeuw is! Kijk maar eens naar testen waar ze ook een zomerband meetesten.
Ik probeer deze winter zonder speciale banden door te komen. Ik wilde eerst wel een set kopen maar ik ga van de winter gewoon met het vliegtuig naar Oostenrijk en huur daar n auto. En daarnaast kan ik nog uitwijken naar mijn andere auto die wel winterbanden heeft.
Kan dit bijvoorbeeld? Ondanks dat het 205/55/16 is?
Of krijg ik dan problemen met mijn velgmaat?
http://link.marktplaats.nl/491242988
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Nja, het past wel. Maar het advies is 185-195 (als je een 6J velg hebt, tenminste)
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een smallere winterband, omdat je graag grip hebt.
Hier nog een setje, wel 195x55xR16:
http://link.marktplaats.nl/491376690
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
@ deluxious: goed advies van Scottie, met slecht weer wil je zoveel mogelijk druk hebben op de banden, dan werken regen/winterbanden ook het beste.
Overigens niet vergeten: daar waar je zomerbanden probleemloos met stikstof kunt laten vullen (heb ooit set gehad die na twee jaar nog op juiste bandenspanning stond, dat lukt je niet met lucht) moet je dat bij winterbanden niet. Immers: daar wil je zoveel mogelijk temepratuur in krijgen, voor de veiligheid beter om lucht aan te houden en dan maar wat vaker de bandenspanning controleren.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Dank voor alle goede adviezen! Ik denk er nog eens goed over na. Maar ik speel ook met de gedachten om gewoon op de zomerbanden door te rijden. Ik heb het er op dit moment niet voor over +/- 500,- in een leaseauto te gaan steken waarvan ik niet eens weet hoelang ik hem nog heb.
Veiligheid is belangrijk, maar het is niet mijn probleem dat mijn werkgever nergens aan mee wil werken.
Kijken wat ze zeggen als ik bij de eerste sneeuwval bel dat ik de straat niet uit kan komen wegens slecht strooibeleid van de gemeente i.c.m. zomerbandjes.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
deluxious schreef:
Veiligheid is belangrijk, maar het is niet mijn probleem dat mijn werkgever nergens aan mee wil werken. Kijken wat ze zeggen als ik bij de eerste sneeuwval bel dat ik de straat niet uit kan komen wegens slecht strooibeleid van de gemeente i.c.m. zomerbandjes.
Die klinkt bekend! Daarom heb ik ze nu maar bij de lease als accessoire genomen, had toch nog budget over en nu betaald ie het alsnog:-)
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ Deluxious: ik vind het ook raar dat dit niet standaard is bij een lease-auto, bij welke werkgever dan ook. Elk bedrijf heeft een hoop bla-bla qua maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar eigen medewerkers worden op een dergelijke manier het asfalt opgestuurd.
Bij mijn werkgever is het gelukkig wel standaard dat er winterbanden in een contract zitten, zelfs als het zoals bij mij een vrij brede maat is (en de banden echt duur zijn, ca. 200 euro per stuk).
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Mijn setje winterbanden staat ook klaar.
205-50-17 bandejes liggen erop.
Gelijk maar alles goed gewassen, de witte velgen heb ik de komende paar jaar niet nodig dus die liggen veilig in de kelder.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Hallo,
zelf ben ik ook geintreseerd in het leasen van de DS3 dit uiteraard met mooie velgen. Echter bij de Citroen dealer vertelden ze mij dat dit niet mogelijk was omdat dit gevolgen heeft voor de bijtelling.
mijn vraag is dan ook, zijn er velgen waarmee ik de 14% bijtelling houd?
many thanks!
Ik zat even op autobandenmarkt.nl te neuzen en zag dat ze nu ook winterbanden hebben in de maat 205/45 17”
Aangezien ik komend jaar 18” velgen wil monteren is dit wel een hele mooie optie.
Zijn wel prijzig, maar aan de andere kant doe je ook weer langer met je zomersetje!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
@ Rense: voor jou een nieuw onderwerp, voor velen inmiddels een afgekauwd issue: auto moet op stalen velgen Nederland binnenkomen, vandaar dat je af-fabriek geen licht metal;en velgen kunt laten monteren.
Eenmaal in Nederland, zelfs nog voor formele aflevering van de auto mogen de velgen gewoon gewisseld worden zonder fiscale consequenties. Kwestie van googelen (antwoord is zeker ook binnen dit forum te vinden, denk zelfs in het huidige topic, kwestie van vanaf p1 bladeren) en je komt de vele vraag-en-antwoorden tegen.
Bedenk ook maar: stel dat je later je banden verwisselt voor niet-eco banden, dan ben je ook niet je bijtelling kwijt. Wijzigingen aan de motor aan de andere kant kunnen wel leiden tot een naheffing.
En als ze bij jouw dealer het nog niet snappen, dan gewoon even bij een andere dealer informeren.
O ja: wel rekening houden met een prijs van 1000 a 1200 voor de velgen, aangezien ze niet af-fabriek besteld kunnen worden betaal je ruim meer dan wanneer je een standaard DS3 (bijvoorbeeld met 1.4 benzine motor) vand e LM-velgen laat voorzien.
Veel plezier toegewenst met bestellen, wachten & rijden
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Rense schreef:Echter bij de Citroen dealer vertelden ze mij dat dit niet mogelijk was omdat dit gevolgen heeft voor de bijtelling.
Dat verhaal kreeg ik ook te horen toen ik mijn e-HDi bestelde. Ik heb zelf ook een e-HDi in de lease en die staat gewoon op 17” Bellone velgen. Zoals uit NeufegliseThierry’s post al duidelijk wordt, je moet de velgen gewoon als accessoire erbij bestellen (ze worden er dan pas in Nederland op gemonteerd). Om te laten zien dat het echt kan, hieronder is een foto van mijn e-HDi.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Fabian Wierth schreef:Ik zat even op autobandenmarkt.nl te neuzen en zag dat ze nu ook winterbanden hebben in de maat 205/45 17”
Aangezien ik komend jaar 18” velgen wil monteren is dit wel een hele mooie optie.
Zijn wel prijzig, maar aan de andere kant doe je ook weer langer met je zomersetje!
Bij mij komen er woensdag (volgens mij) Bridgestone Blizzak LM-25 winterbanden om de Bellone velgen in de maat 205/45/17. Inderdaad vrij prijzig, maar het zit in het leasecontract, dus daar maken we dan ook maar gebruik van ook Hoop alleen dat de gepolijste delen van de Bellone velgen netjes blijven.
Welke 18 inch velgen heb je op het oog voor volgend jaar, de Racing-velgen?
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
iemand intresse in een zeer mooi setje wieldoppen voor de winter?
misschien eens wat anders dan alle E-hdi wieldoppen
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Poekoek schreef:Fabian Wierth schreef:Ik zat even op autobandenmarkt.nl te neuzen en zag dat ze nu ook winterbanden hebben in de maat 205/45 17”
Zijn wel prijzig, maar aan de andere kant doe je ook weer langer met je zomersetje!Bij mij komen er woensdag (volgens mij) Bridgestone Blizzak LM-25 winterbanden om de Bellone velgen in de maat 205/45/17. Inderdaad vrij prijzig, maar het zit in het leasecontract, dus daar maken we dan ook maar gebruik van ook Hoop alleen dat de gepolijste delen van de Bellone velgen netjes blijven.
Welke 18 inch velgen heb je op het oog voor volgend jaar, de Racing-velgen?
Zo, dat is zeer netjes!
Zijn inderdaad dure bandjes, maar alles wat je “krijgt” moet je gebruik van maken inderdaad.
Laat me even weten hoe ze bevallen nu de temperaturen nog niet zo laag zijn.
Zit zelf nog te twijfelen tussen de Bridgetone Blizzak LM-25 (186 euro) en de Pirelli W240 Sottozero S2 (174 euro)
Welke 18” velgen het worden hou ik nog even voor me, maar het zijn niet de R velgen.
De velgen die ik heb gekocht zijn in ieder geval zwart en erg licht (lichter dan de standaard 17” velg)
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler