@ Racert,
persoonlijk zou ik voor de 2e keuze gaan!
Waarom? Het zijn originele Citroën velgen, ze lijken op de Racing velgen maar dan net anders, en ze zijn ongeveer de helft qua kosten van de racing velgen
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Ik heb gekozen voor oz lounge velgen,,, 17 inch bandenmaat 205 45 17 met Continental banden.
Ook heb ik spacers 5 mm gebruikt ,,, ik heb er nog twee over iemand intersse ?
Ik twijfel nog over verlagen ,,, het is erg mooi ,,, Zaterdag komt er een ander uitlaat eindstuk op zoals de THP ...
Nog maar een foto
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Racert schreef:Hey, ik zal mij morgen even goed op het forum voorstellen, maar ik wil even jullie mening over dit onderwerp vragen.
Ik zit te twijfelen voor mijn DS3 THP 150, tussen de originele citroen velgen, of de Momo Revenge velgen, ook hierboven te zien..
Nu is mijn vraag, welke van de onderstaande denken jullie dat het beste onder een DS3 staan? (ze zijn allemaal 18”)
Groet, Bram
PS. Een paar velgen zijn van de DS4 en DS5, zouden deze ook onder een ds3 passen?
hier een handig link naar welke velgen passen,,, heb zelf ook veel gezocht er is weinig te krijgen voor een ds3 http://www.steekmaat.nl/auto/Citroen/C4 (2011 - )/
Gr Mark
Ps ook net nieuw op dit forum succes
hier een handig link naar welke velgen passen,,, heb zelf ook veel gezocht er is weinig te krijgen voor een ds3 http://www.steekmaat.nl/auto/Citroen/C4 (2011 - )/
Gr Mark
Ps ook net nieuw op dit forum succes
Willibrord schreef:@ Frankyd: heeeeeeeel erg mooi die velgen. Is je kleur gris shark?
Klopt het is inderdaad de kleur gris shark!
Hierbij nog 2 rolling shots van de wielen. Afgelopen week een rondje gereden op de nordschleife, was erg leuk om te doen met de ds je kan de auto goed een bocht ingooien en qwa grip heb ik niets te klagen gehad. Enige opmerking die ik heb is dat de achterkant wat nerveus is. Zeker tijdens hevig remmen.
Maar verder was het geweldig om te doen, en het heeft 2 mooie shots opgeleverd. (excuus voor het watermerk in de fotos)
@Racert, ik vind het grijze van de Momo’s niet zo goed staan bij je zwart-wit combinatie.
Dan vind ik de velgen met zwart - chroom of alu mooier.
@Franky b: Gave plaat die eerste. Lijkt me ook wel wat om eens een stukje te gummen op het circuit, denk alleen dat ik niet zo snel m’n DS3 er aan waag (beetje velgschade is zo gemaakt)
Mijn velgen zijn ook EINDELIJK binnen. Even een snel plaatje voor het idee:
Vandaag de remschijven een kleurtje. Als dat af is zal ik een paar nettere platen schieten.
Volgende stap is een stukje omlaag (liggen nu 4 velgen + banden en nog eens 4 extra banden achterin, dus achter is nu 2cm lager)
Citroen DS3 1.6 eHDI So Chic jaune pegase - Noir Onyxs
die lounge velgen wou ik eerst kopen maar het zijn dan toch degene geworden die er nu onderstaan passen beter bij het chrome
@ Franky b,
Erg gave foto’s van de Ring!
Hoe hielden de remmen zich na een rondje? Was het te doen?
Ik ga in het weekend van 7, 8 en 9 september ook weer die kant op, maar zit steeds te twijfelen of ik met de DS3 de baan op ga…
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Hey Fabian,
Het was best goed te doen… heb verschillende malen de 150+ voorbij zien komen. ik moet alleen zeggen dat het nog maar mijn 2de maal op de groene hel was en ik niet super bekend ben op de baan dus misschien iets voorzichtiger ben geweest als anderen (die er vaker rijden)
Remmerij heb ik weinig last van gehad. al stonk alles behoorlijk na een rondje maar dit lijkt me niet meer dan normaal. Verder vond ik alleen de achterkant erg nerveus, ben benieuwd of dat met een THP icm een verlagingsset anders is.
Ik rij zelf een e-hdi en ben door alles wat snel is ingehaald maar heb nog wel een stukje met de (huur) ring swifts mee kunnen rijden en moet zeggen dat het erg leuk is om te doen met de DS. als je een beetje aan het zenuwachtige gewent bent is het erg leuk het ding de bochten in te gooien.
Ik zou zeggen ga met de DS! (of je moet natuurlijk een dikke porsche in garage hebben staan)
Groeten Frank
@ Fabian,
De data die je noemt is hetzelfde als het volksforum nordschleife weekend… ben je daar ook actief, of is het toevallig dat de data hetzelfde zijn?
Er zullen dat weekend iig genoeg nederlanders zijn!
Hey Frank,
ja ik ben er zelf al vele malen op geweest.
Heb samen met een maat van me een Peugeot 106 Rallye welke compleet gestript is en voorzien van kuipstoelen etc.
Daar doen we in zo’n weekend een ronde of 12 mee op de Nordschleife!
Aangezien jij geen problemen hebt gehad met de e-HDI, moet het met de THP ook wel lukken.
Voor de rest ben ik niet zo bang, maar de remmen waren mijn grootste zorg.
Kont is inderdaad wel licht met remmen, maar zolang je in bochten het gas erop houdt trekt hij de auto er goed doorheen!
We zullen zien, en hopenlijk volgen de foto’s
Denk dat ik probeer om mijn camera + standaard mee te smokkelen om ook te kunnen filmen in de DS3 !!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Ben zoekende naar nieuwe velgen voor mijn DS3 welke moeten voldoen aan de volgende criteria:
- 7 x 17” of 7,5 x 17”
- ET15 tot ET20
- Wit
- Moeten lichter zijn dan de standaard velgen
- Moeten tegen een stootje kunnen (uiteindelijk op het circuit of de ring)
- +/- 900 euro voor de complete set velgen
Nu zit ik inmiddels zelf te twijfelen tussen de volgende 2 velgen:
Speedline Turini’s van Citroën Racing:
http://boutique.citroenracing.com/product.php?id_product=3609
Team Dynamics Pro Race 1.2
Meer velgen met de criteria heb ik nog niet gevonden dus als iemand ook andere velgen weet, draag ze aan!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Ik zou persoonlijk voor de Team Dynamics gaan. Als het bij mij de Momo’s niet waren geworden had ik die onder mijn auto gehad.
Ik meen te herinneren dat de Team Dynamics 1.2 in 7J maar 7,8 KG weegt. Ideaal voor op de ring… zeker met een setje semi slicks als de Toyo R888!