de band beschermd de velg, maar echt veel is het niet, maar wss genoeg voor een stoeprandje als je daar langzaam tegenaan rijd. ik ga het echter niet voor je uit proberen….(haha)
groet, ed
CestLaVie schreef:Poekoek schreef:ZO te zien heb je wel iets van een velgbeschermende rand (dat kleine opstaande randje). Ik heb dat ook bij mijn Peugeot 106 en dat helpt best wel aardig
Dat is wel een heel erg klein randje in vergelijking met andere banden die ik heb gezien; die steken duidelijk een paar millimeter uit om de velg te beschermen. Deze band mist zo’n duidelijke wang en een collega merkte het ook meteen op: “volgende keer een band met wang nemen”.
Je collega bedoeld een bredere band of een smallere velg.
De uitstekende rand die velgbeschermer genoemd wordt werkt alleen als de band “mooi” op de velg zit.
Als je velg te breed is, gaat de band naar binnen staan, waardoor de bescherming minder/weg is.
Wang van een band is naar mijn smaak eerder afhankelijk van de hoogte van je band.
Bij een grotere velg onder dezelfde auto wordt die kleiner om een nagenoeg gelijke diameter te behouden (minder afwijking op de teller)
En een wang krijg je ook als er met te lage bandenspanning gereden wordt…
Dat is ook een gangbare uitdrukking volgens mij..
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Hallo,
Ik ben er nog altijd niet uit .
of deze
7.0 - 17” 4 x 108 ET25
Ik krijg binnenkort een eHDI.
Ik twijfel tussen het houden van de standaard velg of het monteren van Bellone 17”
Ten eerste vallen de wieldoppen mij erg mee maar waar ik zeker onzeker over ben is
het comfortverschil van 55 bandikte (16”) naar 45 banddikte (17”)
Heeft iemand hiermee ervaring bij een eHDI?
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
the iceman schreef:Hallo,
Ik ben er nog altijd niet uit .
of deze
7.0 - 17” 4 x 108 ET25
Waarom geen 18inch????
Heeft de DS3 R ook, dus ik vermoed de R3 ook…
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
@icemanakaice
Ik heb proefgereden in een Sport Chic 150 met bellone velgen en ik vond de banden inderdaad vrij “hard” en door de breedte ook een beetje nerveus, gevoelig voor spoorvorming. Ik heb mijn bestelling van de 110 HDI om laten zetten naar de eHDI, en sta nu voor dezelfde beslissing. Echter heeft mijn dealer uitgerekend dat 4 bellone velgen, banden, bouten, slotbouten en de kapjes, arbeid (balanceren, monteren en uitlijnen) mij: 1700 euro gaat kosten! (en dat is volgens mij na terugkoop van de nieuwe 16” banden.
En dat is nogal een uitgave. Echter vind ik de Bellone’s wel perfekt bij de DS3 passen. (en de keuze in aftermarket velgen vind ik veel te moeilijk om uit te kiezen). Dus ik ben er nog niet uit.
Hebben anderen trouwens ook last van corrosie van de Bellone velgen? Link naar engelse DS3club.co.uk
Kijk eens op originalcarparts.nl. http://www.originalcarparts.nl/component/option,com_virtuemart/Itemid,1/category_id,1010/page,shop.browse/
Daar staan de Bellones voor € 949,- zonder banden. Naafkappen 29,95 en slotbouten voor 39,95. Banden kosten ongeveer inclusief balanceren en montage € 500,- (Toyo, via Pneus Online).
Als je dan je huidige banden voor € 150 euro verkoopt via marktplaats, ben je iets goedkoper uit.
@sfs
Dat aanbod moet veel beter kunnen bij aankoop van een nieuwe auto.
Ik heb bij mijn dealer 1500,- voor Bellone’s betaald, waarbij ik ook nog winterbanden op de stalen velgen gemonteerd krijg ipv. de originele michelin banden.
Dichter bij de bron zijn ze voor een nog beter prijs aan te schaffen:
http://accesorios-citroen.com/~yvonigd/230-style-ds3
Volgens mijn berekening kost een set van zwarte Bellone inclusief dopjes en bouten met een set winterbanden op de originele velg een ca. 1700 inclusief btw.
Hierbij kan ik de Micheling Energy inruilen voor 300 euro bij de bandenboer waar ik de andere twee sets banden koop.
Dan heb je dus de voor een gelijk bedrag ook de set winterbanden.
Wil alleen ook enigzins comfortabel rijden en vraag me af of dat met de Bellone goed kan.
mijn eerste proefrit was op de bellone banden en ik vond het nogal oncomfortabel destijds, nu ik onlangs op de standaard banden heb gereden vond ik deze een stuk fijner, zeker met die kleine van 13 weken achterin ga ik dus voor de “gewone” en doe wat leuks met het geld dat ik daarmee bespaar.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Oei, dit staat ook wel strak zeg:
Zijn dat de velgen van de c3? hoe heten die? die ziet er idd strak uit.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Het zijn de lichtmetalen wielen van de C3 Picasso en heten Clover. Zijn iets goedkoper als de Bellones.
hey dat is gek, ik had dit als optie bij de dealer aangegeven maar kreeg te horen van de leasemaatschappij dat deze niet zouden passen?! Daarom heb ik als 2e keus voor de bellone’s gekozen.
Misschien het linkje naar deze foto? even kijken of er nog wat info bijstaat.
wellicht kan ik nog switchen
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Mijn auto wordt zaterdag afgeleverd.
Nu belde de dealer daarvoor, maar ook voor de velgen. Ik moet tekenen dat het mijn risico is dat ik 17"velgen neem, of ik moet de velgen niet nemen. Dat mag ook, en kost me niks vertelde hij.
Eigenlijk is het vaag, want wat kan ik nu het beste doen. Een naheffing als die ooit zou komen vind ik ook niet fijn. Dus ik denk dat ik de 17"velgen maar laat zitten en wel met de wieldoppen ga rondrijden.