Volgens mij hebben de dealers zelf geen idee.
Ik heb vrijdag 3 juni de DS3 eHDI besteld. Verwachtte levertijd is augustus. Wanneer in augustus is onbekend. Want de fabriek gaat voor een maand dicht. Productie begint juli weer. Als net toevallig mijn auto om 17uur van de bank af komt en de hekken gaan 17uur dicht, staat hij daar nog een maandje op de plaats te glimmen… wachtend tot de hekken weer opengaan als de fabriek weer open is.
Klopt inderdaad dat er problemen waren. Elke dealer vertelde mij wat anders. Kwam door de gekleurde dashboard, andere zei door de navigatiesysteem, andere weer lakkleuren…
Ook vertelde andere dealers waar ik offertes had aangevraagd, dat de levertijd begin juli was. Dus ik hoor van verschillende kanten verschillende verhalen.
Denk dat we met zijn allen moeten afwachten en geduld moeten hebben… tussentijd plaatjes kijken
pssstttt… eigenlijk rij ik liever de Jeep Wrangler, maar de DS3 is So Chic.
Wanneer we elkaar informeren lijkt het me het beste om de door de dealer aangegeven levertijden nadat de bestelling geplaatst is. Aan uitspraken in het offertestadium hecht ik weinig waarde, een verkoper zal eager als ‘ie is al snel een te krappe levertermijn noemen.
Zo’n week na de bestelling kan de dealer in het systeem de verwachte leverdatum inzien, de datum die je dan aangereikt krijgt zal in tegenstelling tot begin dit jaar/eind verleden jaar vrij accuraat zijn.
Enige mogelijke pechvogels zijn diegenen die leverdatum eind juli/begin augustus opkrijgen,inderdaad i.v.m. sluiting gabriek kan het dan zo maar een maand opschuiven.
@ allen: wederom succes toegwenst met het wachten, hoe fraaier de auto, des te langer het gevoelsmatig duurt…. (en hoe meer tijd om weer te gaan twijfelen over alle gemaakte keuzes. Denk dat het fenomeen “keuzestress” met dank aan de Citroën DS3 ooit nog eens toegevoegd gaat worden aan het psychiatrisch handboek)
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Dit is mijn eerste bericht hier op het forum. Heb de laatste ruim 12 jaar VW Golf gereden, waarvan de laatste 6 jaar een GTI 2.0TFSI. Echt een hele fijne auto, maar uiteraard geen prijspakker qua gebruikskosten. Omdat een nieuwe Golf mij te kostbaar werd, heb ik onlangs een proefrit gemaakt in een Pole Blue(slow)motion. Dat viel niet tegen. Maar toch nog maar even de markt op het BPM-vrijedieselgebied nader onderzocht. Zo kwam ik uit op de DS3 e-HDI en ook op dit forum. Me flink ingelezen (dank aan allen hier!) en afgelopen maandag een proefrit gemaakt. Conclusie is dat ik vanmiddag mijn bestelling heb geplaatst voor een DS 3 in noir obsidien met rouge carmen dak. Aangezien dit het levertijdentopic is, kan ik melden dat ik geduld moet hebben tot eind oktober. De langere levertijd heeft volgens de dealer te maken met de bestelde navigatie en de augustusvakantie in Frankrijk.
Bart80 schreef:Vandaag bericht gehad van de dealer: auto wordt medio juli verwacht. Heb hem op 23-5 besteld dus de indicatie van de levertijd van 2 maanden wordt gehaald
Geduld is een schone zaak, maar niet een van mijn beste eigenschappen!
Nice.
Als je leverdatum augustus krijgt dan is dat wel fokked, want de fabriek gaat idd een maand dicht wegens vakantie.
ik wacht nu exact een maand al. Dus ben benieuwd of het nog een maand wordt Beetje mazzel wordt hij een dezer weken gemaakt.
vant weekend maar ff bellen
Als het chassisnummer bekend is, dan is de auto in productie genomen. Dit kan je navragen bij je dealer of bij Citroen Nedeland. Als het nummer bekend is duurt het maximaal een maand voor aflevering.
Gewoon even bellen!!
Succes.
PS.
De mooie DS3 is het wachten wel waard. Het is echt een genot om erin te mogen/kunnen rijden.
Dit bericht verwijderd, had ik al geplaatst Sorry!!
M. Kops schreef:Als het chassisnummer bekend is, dan is de auto in productie genomen. Dit kan je navragen bij je dealer of bij Citroen Nedeland. Als het nummer bekend is duurt het maximaal een maand voor aflevering.
Gewoon even bellen!!
Succes.
Beetje mazzel komt de mijne binnenkort van de band af ‘t is bijna weekend, ff bellen dan
En ach, wachten. Ik heb 6 maanden op een motor moeten wachten, ook geen pretje
Auto was in productie genomen. Verwachte afleveringsdatum is week 25. Dus de dealer zegt dat hij eind van de maand er wel zou moeten zijn.
Dat is dan, mits het zo uitkomt, een levertijd van +/- 2 maanden.
My car will be in Holland also next week, so end of june i can pick up him
nog 1 weekje, dan zou die bij de dealer moeten staan. Ben benieuwd of dat waar is
Ik heb vorige week mijn DS3 e-HDI (Gris aluminium / Noir Onyx) besteld en te horen gekregen dat deze pas half november geleverd gaat worden.
Auto is besteld bij Autobedrijf Dorvo BV (Dordrecht).
Iemand een idee waarom dit zo lang moet duren?
Citroen DS3 e-HDI Gris aluminium / Noir Onyx
De reden van de lange levertijd zit in de levering van het MyWay pakket. Als ik dit niet had besteld had mijn auto in September bij de dealer gestaan!
Citroen DS3 e-HDI Gris aluminium / Noir Onyx
niet alleen dat hoor, ook de zomer stop in augustus.
Maar wel aardig lang wachten :O ik hoop dat de mijne volgende week geleverd wordt ook met myway. Volgens mij gaat het merendeel voor myway.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Op het terrein van mijn dealer stonden ca. 10 E-HDI DS3’tjes incl. die van mij. Ik denk dat 3 à 4 het MyWay pakket hadden.
Wel irritant zeg zo’n zomerstop, dat zorgt pas echt voor vertraging.