Ik zag ze vanmiddag staan, zat al te wachten op de vreugdeberichten . Hbeck die van jou is met sierlijst ??
the iceman schreef:Hallo ,
Mijn DS3 besteld begin februari en deze week in de garage al . Van een vlugge levering gesproken.
.
Gaat dit over een e-HDi?
Nee, Iceman heeft een benzine versie met wat tuning en er moeten nog wat dienbladen en andere spullen aan gehangen worden
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/209996/
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Die van mij (e-HDI) komt volgens de laatste berichtgeving van de dealer 2 weken later dan eerder aangegeven (week 15 ipv week 13).
Rijden zou dan al de week erop kunnen. Ik ben benieuwd.
Ik heb mijn gegevens in het spreadsheet aangepast.
Nannu, heb inderdaad een blauwe met sierlijsten, zag er allemaal strak uit
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 26-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus
- 2CV Transat
Ik heb een oudere versie van de spreadsheet weer terug gezet.
Gelieve niet te knoeien in het document als je niet weet wat je doet.
Zojuist gebeld met mijn dealer.
Voor de mensen waarvan de auto nog niet is geproduceerd, er komt een vertraging van 4-6 weken omdat een onderdeel uit japan kwam, waarvan de fabriek nu verdwenen is.
Oftewel, besteld in september en nu moet ik al wachten tot mei.
Erg fijn allemaal, ik heb het ondertussen toch goed gehad.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 26-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus
- 2CV Transat
Citroen Nederland vertelde mij net dat er helemaal geen problemen zijn met aanlevering van onderdelen.
Dan zal het wellicht een onderdeel zijn van één van de opties als het voor jou niet geldt.
Laten we hopen dat dit gerucht naar het land van de fabeltjes kan!!! Ik heb echt geen zin om nog langer te wachten. Moet in juni op vakantie met mijn autootje.
Ik ben bang voor je dat dit niet slechts een ‘gerucht’ is. Mijn dealer en citroen nederland hadden beide tegen me gezegd dat het week 14 zou zijn. Mijn dealer heeft vandaag gebeld en te horen gekregen dat het toch echt week 18-20 wordt vanwege een niet te leveren deeltje ( ik geloof voor de motor) dat uit japan geleverd zou moeten worden.
Ik wilde hem zelf ook voor de vakantie hebben (laatste 2 weken van april). Ik krijg van mijn dealer nu een tijdelijke vervangende auto voor mijn vakantie, aangezien ik niet met een c1 naar italië ga rijden….
Ik snap dit niet. De ene zegt er geen probleem en de ander zegt er is wel een probleem met de levering.
Als de auto in week 14 geleverd word bij de dealer, komt die in week 13 in Nederland aan en zou die in week 11 geproduceerd zijn. Ik neem aan dat de onderdelen voor de productie van 11 toch zeker in week 10 in Frankrijk zijn. Dus dat zou betekenen dat er geen vertraging kan zijn voor auto’s die in week 10 en 11 geproduceerd zijn. De levertijd van onderdelen van Japan naar Frankrijk is langer dan een week, toch?
De aardbeving was op 11 maart dus eind week 10.
Zo dat wilde ik even kwijt.
Update: ER IS GEEN SPRAKE VAN ENIGE VERTRAGING IN DE LEVERING DOOR DE AARDBEVING!!!! NET VERNOMEN VAN CITROEN NL.
DIE VAN MIJ IS NOG ALTIJD WEEK 13 IN NEDERLAND.
Naar aanleiding van jullie tegengestelde berichtgeving ga ik ook nog maar eens wat verder vragen bij mijn dealer en citroen.
Het enigste verschil tussen jullie auto’s en de mijne is pack confort, voor zover ik kan zien in de bestellijst.
Word vervolgd zullen we maar zeggen dan.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Lees dit net in De Telegraaf:
PSA legt productie dieselmotor stil
AMSTERDAM - PSA Peugeot Citroën onderbreekt vanaf 23 maart de bouw van haar dieselmotoren. Het bedrijf gebruikt in haar zelfontbranders elektronische componenten van een Japanse ondernemer. De toeleverancier is echter getroffen door de crisis in Japan.
De toeleverancier geeft aan spoedig de productie te hervatten, maar de voorraad van PSA raakt uitgeput. “We kijken nu hoe om te gaan met de productie,” aldus de woordvoerder van PSA. Op 23 maart gaat de fabriek voor de dieselmotor in ieder geval dicht.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Als ik Jou was zou ik niet meer bellen citroën nl. ze waren niet te spreken over de herkomst van dit gerucht.