Ik vond het ook een rare stelling. Maar wat maakt het uit ? Het resultaat is hetzelfde. XWX-en zijn duur in het nu, ongeacht het verleden. Binnenkort ga ik ‘ns kijken of ik een set Pirelli’s kan bemachtigen. Dan eerst nog even een omruil van achteren naar voren, zodat ik eerst nog even het restant van het profiel van de huidige achterbanden kan opgummen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zelfs de XAS was in ‘80 al 225 gulden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
kan zijn maar 300 euro nu en bij oltimerBV 365 euro per band vindt ik er lichtjes over, hoe goed ze ook mogen zijn, goed misschien voor de puristen maar op dat vlak ben ik dat niet… er zijn leuker dingen met dat geld te doen… we zijn al met een paar op zoek naar goede alternatieven, en hebben al 2 banden gevonden die zouden gaan… over de prijs bij de xwx kan ik het nog enigzins inzien maar ook de MXV kost poen… en dat was geen high performance band.. bon doet er eigenlijk niet toe… we zien wat we nog voor 205/70/15 kunnen vinden
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
En anders een wat lager wangetje. Ziet er wat minder mooi uit. Ik vind het prima rijden. Pilot Primacy. Ik vind dat ze me contact met de weg geven. Binnenkort wil ik graag ‘ns rijden met een SM met Pirelli’s om te kijken hoe dat voelt. Ik sluit niet uit, dat ik blijf bij het huidige type banden.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Robin Visser schreef:En anders een wat lager wangetje.
1) geen porem
2) afwijking van de snelheidmeter is irritant
3) voor onze Belgische vrienden geen optie i.v.m. de keuringseisen bij hun.
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen gaan lopen bezuinigen op banden of gaan lopen etteren met een verkeerde bandenmaat. Als je een beetje zoekt kan je Pirelli’s in de juiste maat vinden, en anders heb je de XwX dus. Mensen, een SM is een dure auto. Als je te arm/zuinig bent voor een paar goede banden in de juiste maat, moet je dan wel SM gaan rijden…?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het is geen kwestie van zuinigheid. Zoals je weet, bezuinig ik niet bepaald op m’n auto-onderhoud, zeker niet voor de SM. Het gaat mij erom wat ik het fijnst vind. Zijn het de Pirelli’s, dan worden het Pirelli’s. Zijn het de huidige banden, die ik trouwens wel vaker op SM’s zie, dan worden die het. Die XWX-en heb ik nooit uitgeprobeerd. Dat zijn volgens banden volgens oud profielontwerp. Dat moet inmiddels normaal gesproken beter kunnen. Daarom ga ik die niet als eerste onderzoeken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Profiel ontwerp is echt totaal ondergeschikt aan rubbercompound. De Xwx’en hebben een bepaalde compound en in tegenstelling tot die vreselijke pilots, engergy’s en mxv’s hebben xwx’en een harde wang in verhouding tot hun hoogte.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen gaan lopen bezuinigen op banden of gaan lopen etteren met een verkeerde bandenmaat. Als je een beetje zoekt kan je Pirelli’s in de juiste maat vinden, en anders heb je de XwX dus. Mensen, een SM is een dure auto. Als je te arm/zuinig bent voor een paar goede banden in de juiste maat, moet je dan wel SM gaan rijden…?
Een ieder maakt zijn eigen keuzes en maakt zijn hobby net zo kostbaar als je zelf wilt verantwoorden. Voor mij is het geen uitdaging om alles uit te besteden of alles perfect te hebben. Wat is perfect? Blijf bij jezelf, dan geniet je het meest en kun jij een passie delen. Iedereen kan SM rijden, daar hoef je gelukig niet een ‘patser’ voor te zijn (ik heb overigens niets tegen mensen met veel geld hoor!!) Als Waterman straks in de luiers zit, lezen wij weer verder op dit forum. Mijn vermoeden is dat het geen “Pampers” zullen worden! Als de billetjes maar droog blijven. De SM zal er heus wel om rijden.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
waterman en luiers zal niet gaan Zullen we het daar bij laten wat watermans privéleven?
wat ik zeggen wil is dat je met het monteren van banden die gemaakt zijn voor een C5 of XM het wegliggingspotentieel van een SM teniet doet en dat is gewoon zonde.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar zul je absoluut gelijk in hebben. Maar alles is betrekkelijk, ook je prive in deze ‘turbo’ tijden.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
feit is nee 300 euro per band heik er niet voor over net zo min als 65 % van de sm rijders. Vooral niet als ik zie dat in ander merken min of meer dezelfde maat voor 150 euro de deur uit gaan…. ik rij graag sm maar daarom moet ik nog niet 1200 euro uitgeven…dat kan goedkoper…. denk ik kent er iemand Avon? deze zouden ook een oplossing hebben?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb zojuist nog ergens 2 nieuwe Pirelli’s kunnen vinden. 175euro per stuk incl btw.. Mooi. Nu heb ik dus 4 nieuwe liggen. Dat samen met de banden die (pirelli’s) die nu op m’n sm zitten en nog goed zijn voor zeker 30.000 km, en de set WXW’en voor mooi weer, zorgt er voor dat ik de komen 100.000 km geen bandenzorgen meer heb.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
dansje rond de tafel!!!!!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
waterman schreef:en de set WXW’en voor mooi weer,
Wat tegenvallend profiel bij slecht weer ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind zelf dat de pirelli’s zich voor nederlands weer erg goed lenen. Echter, zomers zijn xwx’en echt niet te versmaden. De alpenwegen, route napoleon en andere leuke wegen die doe ik niet meer op de pirelli’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste