Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
https://www.centralepneus.be/pneu-auto/michelin/xwx/205-70-r15-90w-957175
mijn banden zijn vandaag binnengekomen! aan 214 euro per stuk dus via centralepneus.be
blijkbaar zit de zetel in Andorra, waardoor ze de alleenrecht van bepaalde bandenboeren kunnen omzeilen.
ja jantje1948 DOT 5019
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Snelheidsindex is oke maar voor deze prijs ? zie ik iets over het hoofd ? (behalve dat het niet de XWX van michelin is en niet iedereen ‘m mooi vindt ........ ) https://banden.autoweek.nl/radar/dimax-classic/205-70-r15-96v-347528/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Pirelli komt binnenkort met de P5 op de markt. Roept bij mij weer goeie herinneringen op aan de P4.
https://www.longstonetyres.co.uk/classic-car-tyres/citroen/sm.html
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat komt qua ontwerp opvallen veel in de buurt van de XWX banden, dat is natuurlijk geen toeval.
Nu de prijs nog…
En wie doet de test nieuwe XWX vs P5 op dezelfde SM
Lijkt als 2 druppels water op de “oude” Michelin XDX banden.
Wel gemaakt voor “zwaardere” auto’s als de SM, zie de load categorie van 96, 110 kg per band meer dan de originele XWX ( die was 90).
Als hij dan ook over de 300 euro/stuk gaat dan is de keuze snel gemaakt: XWX voor een SM, stuurt het beste.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind het profiel van die dymax classic helemaal niet op het profiel van de XDX lijken. De XDX is/was overigens een hele goeie band.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan heb ik me niet goed uitgedrukt: Ik vind dat de “nieuwe” P5 het profiel van de XDX heeft.
Niks kwaads over de XDX: Ik heb die vroeger nog wel eens op een SM gezien als opvolger van de XWX. Te lang geleden om nog echt te weten hoe goed ze waren.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Wat heel lang geleden een best profiel of beste band was is inmiddels vaak gepasseerd in verloop van de tijd. Net als de samenstelling van het rubber/polyester (nu zomer, winter, seizoen).
Maar 1 ding is zeker: vorm van een profiel hoort m.i. zeker bij citroen-michelin bij het optisch totaalplaatje om te zien. Zo bekken klassieke Vredesteins qua profiel niet mooi bij de ID/DS , Firestones niet bij de 2CV en Nankins niet bij de GS/GSA. De specifieke X banden (en imitaties) wel, de auto ziet er dan uit zoals bedoeld, met de imitaties min of meer( en soms verrassend) goed qua rijgedrag. Is mijn ervaring.
Bij de nieuwe Citroens (en trouwens alle andere wagens) is dan minder van belang, banden zijn qua optiek en gedrag geen onderscheidend concept meer.
Let op de specs: een stugge of soepele band maakt zeker wel verschil.
Een ID/DS met bestelwagenbanden veert echt anders.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:Dan heb ik me niet goed uitgedrukt: Ik vind dat de “nieuwe” P5 het profiel van de XDX heeft.
Niks kwaads over de XDX: Ik heb die vroeger nog wel eens op een SM gezien als opvolger van de XWX. Te lang geleden om nog echt te weten hoe goed ze waren.
Eens, en de P5 is ook een echt goeie band.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste