Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ah, dat had ik even gemist. Je bent het dus met me eens dat bij 120 de afwijking 4 km/h is?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Worden die Pilot Primacy’s eigenlijk nog wel verkocht vraag ik mij af? Waar ik ook zoek, in geen enkel lijstje bij autobandenboeren komen ze tevoorschijn als ik de maat 205 65 15 intoets.
@Boog: grappig, wist niet dat jij ooit zwangerT bent geweest!
Voor de niet-teruglezers:
bogaard77 schreef:geen pregnancys…Been there done that!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
misschien wel juist omdat geen enkele sm kmteller de exacte snelheid aangeeft…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
die van mij wel hoor. tot op 2 km/h nauwkeurig!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
La Léo schreef:
@Boog: grappig, wist niet dat jij ooit zwangerT bent geweest!Voor de niet-teruglezers:
bogaard77 schreef:geen pregnancys…Been there done that!
ja ja dat ben je als man ook…. grrr
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman schreef:die van mij wel hoor. tot op 2 km/h nauwkeurig!
Mijne was ook klok juist met 215/70-15 banden erop , nu is hij weer terug veel te optimistisch !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
“...De wang van een xwx is echt enorm stijf waardoor je veel minder last van body roll hebt. “
Voor de DS beweren ze precies het tegenovergestelde : om maximum uit de hydraulische vering te halen heb je de XAS nodig met een zachte zijkant. Reden waarom een camionnet band ook helemaal niet leuk rijdt.
Of is het één goed voor de wegligging, cornering, het andere voor de vering en zijn het tegengestelde belangen; wat je maar prefereert?
Moeten ze nu dus hard of zacht zijn, die wangen?
Voor mijn vrouw weet ik het wel (alle 4 zacht graag), die banden daarentegen…
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Tja,.......“overjarig” ??
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/180377493.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ze zijn er weer hoor http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210813/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Latitudes van Michelin. Heerlijke banden. Ge loadindex verschilt slechts één punt met die van de Pirelli’s, 95 voor de laatste en 96 voor de Latitiudes. De opbouw van de band is ook nagenoeg identiek. Er zit alleen een verschil in de Nylonlagen, 2 lagen voor de P’s om 1 voor de M’s. De banden voelen ongeveer hetzelfde aan als de Pirelli’s in de bochten. In Nederland zijn ze toegestaan en dus denk ik er ook in het buitenland mee te mogen rijden. Nederlands recht is van toepassing op mijn auto namelijk. Ik ben blij met de banden. Goede balans tussen wegcontact en comfort.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zag dat ze in 205-70 15 H te koop zijn. Wat kosten ze?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Robin Visser schreef:Nederlands recht is van toepassing op mijn auto namelijk.
Dat is in het geval van de winterbanden ook zo. Maar toch krijg je een boete als je zonder winterbanden de grens met Duitsland over zou steken in de winter. So far voor het NL recht dus. In NL zijn die banden niet verplicht en je hebt een NL kenteken toch? De Duitsers denken daar anders over dus. Overigens, als je H-banden onder de sm zet voldoet hij strikt genomen NIET meer aan de TGK die de RDW in haar archief heeft staan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er is verschil tussen winterbanden en loadindex. Als ik een keer wat ruimer in tijd zit,zal ik wel even uitzoeken hoe het excact zit met de wetsartikelen en eventuele vedragsartikelen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
bogaard77 schreef:Ik zag dat ze in 205-70 15 H te koop zijn. Wat kosten ze?
bron: http://www.debestebandenprijs.nl/index.php
Merk: Michelin
Type: LATITUDE TOUR HP E
Maat: 205/70 R15
LI: 96
SI: H
RF: RF
Type velg: Staal
Prijs Beste banden prijs € 147,78
Extra webvoordeel 10%
‘Webonly’ prijs € 133,00
Montage inclusief
Balanceren, nieuw ventiel en balanceerzink € 17,85
Verwijderingsbijdrage € 1,79
Totaal all-in € 152,64 (inclusief BTW!)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Robin Visser schreef:Er is verschil tussen winterbanden en loadindex. Als ik een keer wat ruimer in tijd zit,zal ik wel even uitzoeken hoe het excact zit met de wetsartikelen en eventuele vedragsartikelen.
Citroensmgz schreef:Robin:
Dat heet type-goedkeuring, en daarbij hoort je conformiteitsbewijs.
Daarop staat welke banden goedgekeurd zijn, en als je daarvan wilt afwijken dan moet je daarvoor VOORAF toestemming van de RDW hebben ( in Nederland). Banden moeten minstens de maximum snelheid van de Auto overschreiden, met als uitzondering winterbanden. In Duitsland kan dat via een ABE of via de TUV, en in Belgie heeft de Technische Controle daar vaste regels voor: Afwijkingen in de snelheidsindex niet toegestaan. .
Maar afwijkingen in de snelheidsindex worden meestal niet toegestaan.
Een H band is toegestaan voor 210 KMH, bij de loadindex.
het grote probleem is niet echt de keuring maar de gevolgen als je een ongeval krijgt:Niet voldoen aan de typegoedkeuring is dan bijvoorbeeld voor de verzekering reden om of niet uit te keren of om te verhalen. In Duitsland zegt met dan dat je niet met “aangepast materiaal rijd” en dan leggen ze de schuld bij jou.
Maar dat wist je als advocaat al, dus wachten wij het proefproces af?
Intussen raadt ik alle anderen aan zich niet als proefkonijn te gedragen en banden te nemen die minstens V zijn en een load index van hoger dan 91 hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste