22 van de 32
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
CX in knalkeur
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 14 maart 2011 11:07 PM
  [ # 316 ]

Ja daar lijkt het wel op Wink

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 15 maart 2011 10:25 AM
  [ # 317 ]

Laughing Dan kan-ie net zo goed in Mandarine..past het bouwjaar?

Profiel  
 
Sputnik
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Gepost: 15 maart 2011 11:23 AM
  [ # 318 ]

Ja, dat dacht ik ook al, dan kan ie net zo goed in Mandarine….dan wordt ie wel héél interessant, al is is wel aan de prijs (ik tel gelijk €€€ erbij voor LPG. Smile

Profiel  
 
Sputnik
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Gepost: 15 maart 2011 11:29 AM
  [ # 319 ]

Ik heb ze een mailtje gestuurd Smile

CX super klinkt wel super, op zich maar: Vroeg me af of iemand me een beetje kan vertellen wat het verschil is tussen, pak ‘m beet een CX 2400 uit 1978 en de 2000 super uit 1979. (Want dat was toch een nieuw ontwikkelde motor in 1979?) Qua rij-gedrag, prestatie, rumoer enzo.

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 15 maart 2011 12:01 PM
  [ # 320 ]

Aan de foto te zien is dit nog het oude 2000 blok, afkomstig uit de DS. En een 4-bak dus behoorlijk rumoerig boven de 110 km/u. En niet supersnel met accelereren. Maar EJ kan je daar alles over vertellen als je interesse in de auto hebt.
En een proefritje maakt ook veel duidelijk Wink

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 15 maart 2011 12:07 PM
  [ # 321 ]

Ik begreep dat de 2400 erg dorstig is, dus dat scheelt allicht!

Profiel  
 
Sputnik
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Gepost: 15 maart 2011 12:19 PM
  [ # 322 ]

Mandarine zit er niet in…auto is inmiddels gespoten hoor ik net. De auto staat nog in Polen en moet naar NL komen. Daarna maar eens naar Abbenes dus!

Profiel  
 
Sputnik
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Gepost: 17 maart 2011 02:20 PM
  [ # 323 ]

Intussen wachten we nog steeds op de afhandeling van de schade van de renault 15…
En zijn de opties op dit moment: een bleu regate 2400 pallas, een bleu regate GTI, een vert dryades 2000 super en misschien toch gaan kijken bij de 1984 2500 ri vert cali? (Maar waarom zijn die interieurs zo duf van de late serie 1?)

En een nieuwe vraag; wie heeft ervaring/tips met lpg in een gti? Wat is dat backfire precies?

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 17 maart 2011 02:23 PM
  [ # 324 ]

weer eentje met een mooie kleur, al lijkt de eigenaar niet hele positief over de staat. ze ziet er mooi uit, maar misschien is de foto van lang geleden?

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 17 maart 2011 02:24 PM
  [ # 325 ]

Zo te zien heeft het interieur ook wel een gaaf knalkleurtje dat bovendien erg goed past bij de kleur van de auto.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 17 maart 2011 02:28 PM
  [ # 326 ]
Sputnik schreef:

Maar waarom zijn die interieurs zo duf van de late serie 1?

De jaren ‘70 met appelgroen en knaloranje waren voorbij; de jaren ‘80 met gebleekte spijkerbroeken juist begonnen. Kortom: de CX bleef modern…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sputnik
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Gepost: 17 maart 2011 02:29 PM
  [ # 327 ]

Een mooie vert tamaris inderdaad. Met hetzelfde interieur als die reflex die in Noord Frankrijk te koop stond lijkt het (en nu te koop wordt aangeboden in Nederland voor €2700!).

Afbeelding Bijlagen
cxreflex.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 maart 2011 02:37 PM
  [ # 328 ]
yke schreef:

weer eentje met een mooie kleur, al lijkt de eigenaar niet hele positief over de staat. ze ziet er mooi uit, maar misschien is de foto van lang geleden?

Bij Citroville kwam ik er gisteren precies zo een tegen (niet te koop), mooie combi.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 17 maart 2011 03:00 PM
  [ # 329 ]
Sputnik schreef:

En een nieuwe vraag; wie heeft ervaring/tips met lpg in een gti? Wat is dat backfire precies?

als je CX en LPI of LPG invult in het zoekdoosje rechts boven aan de pagina kan je door de topics zoeken waar dit allemaal ter sprake is gekomen. Wink  Dit is er één http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208638/P0/

Backfire is als zich gas ophoopt in het inlaatspruitstuk en onverhoopt tot ontploffing komt. Een GTI heeft daarom een LPI systeem nodig (duurder) waar een motot met carburateur met een goedkopere installatie toekan.

Overigens; een duf interieur laat zich makkelijk omwisselen hoor! Als de deurpanelen goed zijn ben je met een paar stoelen en een bank snel klaar.

Profiel  
 
Sputnik
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Gepost: 17 maart 2011 03:38 PM
  [ # 330 ]

Dank Yke!

Profiel  
 
 
22 van de 32
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook