Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
nee, sorry, da’s een 8klepper. Toch bedankt!
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sander
Kijk eens hier http://petrila.net/peugeot/Service/406d8/info/gb/b1cj0ek3.htm en hier http://petrila.net/peugeot/Service/406d8/info/gb/B1EG0IK3.HTM
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Top, Rene, dank je. Gek dat zie hier de krukas alleen veen willen blokkeren vanwege het lossen van de krukaspoulie-bout, verder niet voor de timing. Dadelijk nog es even proberen.
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Sander203 schreef:nee, sorry, da’s een 8klepper. Toch bedankt!
Is wel dezelfde procedure voor het op tijd zetten van de krukas.
Maar, let op, vaak is de buitenste ring van de krukaspoellie verdraaid, een nieuwe is de enige oplossing.
Wacht even, nu zeg je iets interessants. Begrijp ik dat het mogelijk is dat de krukaspoelie vernield is en dus in een andere positie op de krukas zou kunnen staan?
Ik heb nu namelijk wel de correcte handleiding voor de 2,0 16V maar kan de drie flenzen (krukas en twee nokkenassen niet tegelijk blokkeren in de daartoe bestemde gaten: heb een keihard conflict met kleppen en zuiger in cilinder 2 (gezien vanaf distr. zijde).
Begrijp ik je goed?
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ja. Dat rubber tussen de poulie verschuift, waardoor je timing naar de vaantjes is. Je hebt dus een andere poulie nodig.
Heb m’n poulie es aan wat krachttermen onderworpen maar die is in orde. Blijft een rare puzzel.
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sander
Je hebt mail.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Een oplossing die geheim is en alleen per mail verspreid mag worden?
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nee hoor.
Maar dorpsgenoot Sander had mij ook via de mail benaderd.
Als het de oplossing is van Sanders probleem, zullen we het uiteraard een ieder laten weten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ah kijk effe te hulp schieten, dat is altijd goed.
Ben namelijk wel benieuwd of er een betrouwbare manier is om de krukas op tijd te zetten zonder deze poellie. Heb ooit iemand zien frutselen met een staafje in het bougie-gat, om zo BDP te bepalen.
Excuseer. Na een nacht woelen en draaien heb ik vanmorgen om 6 uur toch die poulie nog even achter in de auto gegooid om first thing in the morning nogmaals te testen. En inderdaad, het gevulcaniseerde rubber is toch kaduuk.
Dank voor jullie input en sorry dat ik het (even) in twijfel trok. Ik ga met spoed op zoek nara een nieuwe poulie.
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Ik zet altijd mn motoren op tijd door de krukas te blokkeren met de pen aldaar. I kvertrouw die rubbere ***poulies nooit
Bij de XU blokken zit die altijd achter de startmotor
Ouwe mopperkont
OK, maar waar steek je die pen dan? Ik kan ´m niet vinden, ergens achter de startmotor weggestopt?
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5