Hier dus: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210128/
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Grappig ik woon bij je om de hoek en rij een donkerblauwe Mercedes E-klasse
XM is nog steeds te koop. Krijgt as maandag nieuwe APK en kan dan weer tijden mee!
Ik heb de Alfa 166 van voor naar achter gepoetst: meestal is dat het teken dat het een blijvertje is…
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Niks te koop, ik heb een goed bod gedaan en ik mag dus eerst kijken voordat iemand anders er mee aan de haal gaat!!
Kzie je zaterdag 9 april
JW
Graag
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Brian schreef:Han S schreef:
[/zeikmodus]
Inderdaad, want ty-rap/Ty-rap/Ty-Rap is de correcte schrijfwijze:
En de herkomst is de merknaam van de fabrikant: Ty-Rap. De fabrikant is Thomas & Betts (New Jersey, U.S. of A.), die dit product in 1958 in de handel brachten.
Ty-Rap®. Maar ook gewoon tie-wrap zoals je vaak tegenkomt op forums. Zie hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Cable_tie
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
en maar weer on-topic. Kan slotje op, de auto is vanmorgen verkocht. Heb nog twee knappe voorschermen groen metallic en een voorpijp van de uitlaat. Mogen weg voor een lekker begisch sixpackje of een mooie Gewurztraminer.
Hoop dat JW er net zo veel plezier, maar wat minder werk aan zal hebben dan ik!
Allen: bedankt voor de tips&tricks; en wellicht tot later. Voorlopig zit ik op het forum van de 166 club…
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ben ik dus nog de enige XM-eigenaar in ‘t dorp!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ja, dat denk ik wel. Voorheen stond er nog wel es eentje bij Bloemenlust maar die zie ik ook niet meer. gelukkig is er nog een Xantia in de stal, dus af en toe zal ik nog LHM aan m’n handen hebben…
We zien elkaar!
groeten
Sander
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Inmiddels wat rondgereden in de XM van Sander.
Ik mag me in mijn handen wrijven geloof ik: een zéééér nette auto voor haar leeftijd.
Weinig km door tweede motor met G3, perfect onderhouden door een liefhebber.
Dan maar geen opties, het gaat uiteindelijk om het heerlijke gevoel op de weg.
En dat is meer dan superieur. Ik had een Xantia 2.0 maar dit rijdt 2.0 zo lekker.
Over een maand of drie naar haar thuisland en laagvliegen over de binnenwegen waar ze voor gebouwd is.
Blijft nog één wens over: het schuifdak weer werkend krijgen. Het zou wel opengaan maar dicht moet misschien met de hand. Ik durf het nog niet aan. Als ik het zo lees op het forum kan het ook een geweldige klus zijn om het weer soepel te laten lopen.
Ik zie wel, het heeft geen haast. Ik ben zonder al heel gelukkig.
XM van Sander?? Sander heeft geen XM meer…
Ha JW, mooi dat je er gelukkig mee bent.
Het dakraam is een wat ongelukkige constructie met geribbelde kabels die over kleine tandwieltjes getrokken worden. De belasting (zowel qua trekkracht als qua vocht en roest) zit altijd op dezelfde plek, dus als het daar eenmaal over elkaar heen ratelt wordt het van kwaad tot erger. met andere woorden: het eerste stukje openen en het laatste stukje sluiten gaan slecht.
Ik heb het er destijds uitgehad en (ik meen) producent d’Hollandia gevraagd of ze een kabelset en tandwiel van dakraam zus-en-zo wilden leveren. Dat kon allemaal niet, ze moesten het eerst zelf zien en beoordelen in Haarlem. Terwijl ik bij een auto-aanpasbedrijf werkte waar ze vele van die daken hadden ingebouwd en ter zake deskundige collega’s me exact konden aanwijzen waar het leed zat. Dat schoot me verkeerd en ik heb de boel weer netjes dichtgebouwd. Ik had geen zin om twee uur de- en demontagewerk te betalen voor iets wat ik nota bene op foto kon aanleveren.
Citroën heeft (of had) wel kabelsets (natuurlijk ook gewoon van d’Hollandia), maar dan kosten ze goud. Ik dacht dat ik eerste rang zat… .
Vergeet je voor Frankrijk en België niet even twee andere gasvulnippels te kopen? Tip: België heeft goedkoper gas dan Frankrijk.
Bon voyage!
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Het zijn allemaal oplichters, zo zie je maar weer.
Je kan geloof ik net zo goed een compleet nieuw dak erin laten zetten dan dat je het laat repareren.
Dat kom je ook veel bij andere producten tegen.
Ik had idd gezien dat elk land zich wil onderscheiden door een ander gasvulnippel….
Dus die gaan allemaal aan mijn sleutelhanger..
Het afstellen vd gasinstallatie zal ik nog wel doen maar het trucje heb inmiddels door.
Grote Groet
JW
Ga maar op zoek naar een goed 2e hands schuifdak , ben je het goedkoopst uit.
Die kabels zijn nieuw inderdaad niet te betalen.
Succes,
Dirk
XM TCT Ambiance`94