Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van de ZB-88-DH
De witte 16v van Daan88
Hij rijdt nog altijd heerlijk met een km-stand +/- 316.000, maar er moeten nog kleine dingen gebeuren;
-Abs nakijken of deze ook nog werken gemaakt kan worden
-Bumper mist een kapje naast de mistlampen (gevonden)
-De electrische spiegels zijn alleen samen te verstellen, dus beide gaan naar rechts of links (opgelost)
-Kachelkraan of kabel is erg stroef (opgelost)
-Dagteller gaat niet naar nul
-Er zit geen dashboardverlichtings-weerstand meer in (verdwenen?)
-Wat kleine beginnende roestplekjes aanpakken
Tips zijn altijd welkom, vooral over de spiegelbediening
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 28-05-2010
- Xsara Coupe 1.6 VTR
Gefeliciteerd met de aankoop! Ik heb wel vaak naar de advertentie zitten kijken, een witte 16V is te gek, maarja ik heb mijn moeilijke Sport al.
Succes met het aanpakken van de dingen; helaas heb ik nog geen tips.
Veel goede kilometers gewenst in ieder geval. .
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Veel plezier ermee het CV setje zit wel achter de handrem, gewoon even dat achterste kapje er af pakken, dan zie je zo dat kastje zitten aan die brede stekker
koppeling lijkt me prima?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Negeer laatste reactie van daan. Daar zit absoluut niet de aftermarket cv ingebouwd. Ik heb hem laten inbouwen achter het kastje van de zekeringskast.
De enige die er serieus onderhoud aan heeft gedaan ben ik. De koppeling heb ik rond de 3 ton laten vervangen. Ook is er een nieuw achterstuk ingelast en is de auto deels aan roest behandeld.
Daan wilde er gewoon erg graag vanaf, maar dat is zijn eigen keuze. Abs heeft bij mij ook al nooit gewerkt. Schijnt een censor te zijn rechts of linksvoor. Magoed de eigenaar voor mij die er serieus mee reed was helaas overleden. Op dat moment besef je wel even dat auto’s totaal niet belangrijk zijn.
Als je vraag heb mail me gerust. Ik weet praktisch alles van deze auto. Bovendien is de verse kop die er op gemonteerd is ook van mij geweest. Ik heb alles gedaan om het ding op de weg te houden. Achteraf had ik die kop gewoon moeten houden, maar dat is een frustratie kwestie tussen daan en mij. Ik hoop dat je veel plezier mag beleven aan mijn oude trots. Doe er voorzichtig mee. En als je problemen blijft houden met de cv kom maar ff langs. Verwacht dat er gewoon een draad niet meer verbonden is.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Kwa carosserie heb je inderdaad goed onderhoud laten doen, maar ik kocht hem op gladde banden, compleet lekke uitlaat, olie lekkend snaarkant dus wat dat betreft is het toch wel redelijk dat ik de kop van jou heb gebruikt? maar goed zulke dingen hou je toch
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
de spiegelbediening is omdat je een verkeerde scahkelaar erin hebt zitten.
voor een linkse en rechtse bediening is er een schakelaar voor nodig die daar is voor bedoeld, het verschil zit in de printplaat en is niet aan de buitenzijde te zien.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Dit verschil is wel te zien.
De bedieningkjes voor een enkele spiegel zijn aan de achterkant voorzien van een groen rond stickertje (als ie nog aanwezig is).
De bediening voor 2 spiegels heeft een geel stickertje aan de achterkant.
Van alle bedieningen die ik heb liggen en in bx-en heb zitten is dit zo.
Laten we hier geen “vete” uitvechten. Een auto kopen blijft altijd een risico (zeker bij een BX ) En het is ieders eigen verantwoordelijkheid als hij/zij een auto koopt (uitgezonderd bewust een gebrek verbergen bij verkoop). Maar ik ga niet over jullie zaak oordelen.
Maar naar mijn mening is de auto bij mij in goede handen.
Nu ik weet waar die unit zit moeten we hem wel aan de gang krijgen, heb zelf zo’n setje in de Gti gebouwd een tijd terug, maar ik kon hem niet vinden, en dan is het lastig fixen.
Iemand een idee hoe ik kan zien welke schakelaar de goede is voor de spiegels? Edit: laatse post niet gezien. Op zoek dus naar eentje met een gele sticker. Iemand nog eentje over?
Verder qua koppeling: de pedaal is wat kort, en hoort (volgens mij) wat langer te zijn. Daarom komt hij ook wat moeilijk uit de 1e als hij nog koud is (van 1 naar 2 schakelen gaat wat stroef).
Oja en volgende week komen er rode strips binnen die we in de bumper gaan plakken.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Qua abs, het is dus een sensor,
Die sensoren voor de voorkant moeten geloof ik toch wel te vervangen zijn? Alleen die bij de achterkant schijnen lastig te zijn dacht ik (complete draagarm)?
Willem je hoeft je denk ik geen zorgen te maken, ik ga er goed voor zorgen.
Ik ga alleen heiligschennis plegen; er komt een trekhaakje op (die heb ik nou eenmaal te vaak nodig).
Maar ja, anders is het gewoon geen echte bx zoals een palmadinges of kansloze deauville . Ook moet je maar zo denken; die mooie achterbumper wordt dan goed beschermd
Verder gaat de carkit nog omgebouwd worden, en de gele xenon.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Mighel schreef:
Verder qua koppeling: de pedaal is wat kort, en hoort (volgens mij) wat langer te zijn. Daarom komt hij ook wat moeilijk uit de 1e als hij nog koud is (van 1 naar 2 schakelen gaat wat stroef).
pfff als dat echt door die koppeling komt en niet door iets anders zal de bak er niet erg blij mee zijn koppeling hoort bij een 16v inderdaad hoger te staan het is een compleet andere constructie en koppelt een stuk fijner (vind ik)
de abs sensoren zijn goed te vervangen als ze defect zijn, dan kan je ze gewoon slopen bij uitbouwen. probleem is dat nieuwe sensoren niet meer leverbaar bij cit zijn. mocht iemand nog weten waar die wel te krijgen zijn… dacht dat er bij daan iig meer dan 1 sensor defect was hij heeft er destijds wel naar gekeken.
kachelkraan is mijn ervaring bij alle bx-en die ik gehad heb dat er smuk bij/in de schuif van de kraan zat. kabel natuurlijk altijd even eerst controleren, dat is zo gepiept.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
BX19TZI schreef:Negeer laatste reactie van daan. Daar zit absoluut niet de aftermarket cv ingebouwd. Ik heb hem laten inbouwen achter het kastje van de zekeringskast.
De enige die er serieus onderhoud aan heeft gedaan ben ik. De koppeling heb ik rond de 3 ton laten vervangen. Ook is er een nieuw achterstuk ingelast en is de auto deels aan roest behandeld.
Daan wilde er gewoon erg graag vanaf, maar dat is zijn eigen keuze. Abs heeft bij mij ook al nooit gewerkt. Schijnt een censor te zijn rechts of linksvoor. Magoed de eigenaar voor mij die er serieus mee reed was helaas overleden. Op dat moment besef je wel even dat auto’s totaal niet belangrijk zijn.
Gefeliciteerd. @Willem, je bent niet de enige die serieus onderhoud heeft laten plegen, een jaar of 4/5 geleden heb ik er ook voor € 2000 aan laten verspijkeren…..........
deze auto heeft al goud geld gekost bij de vorige eigenaren!!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat met de witte BX!
Vraag als orgineel freak: Komen er ook orginele lm eronder?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
@gwhendriks2:
Ik zou er graag weer originele LM-velgen onder willen zetten. Maar tegen pas tegen de tijd dat de huidige banden versleten zijn. Of er moet iemand zijn die originele velgen met goede banden heeft, en wil ruilen.
@ de rest;
Kunnen we de geld/onderhoudskwestie even ergens anders uitvechten. Komt de sfeer van mijn topic niet echt ten goede.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd
ABS sensoren zijn een crime om te vervangen maar dat is inderdaad vooral achter. Jeroen Vermond heeft misschien nog wel wat liggen en anders ligt hier in Roermond ook nog wel wat maar dan met een doorgeknipte kabel, kun je iig iets proberen.
Dat van die spiegels is een bizar probleem, je zou zeggen dat het of in de schakelaar zit of er is wat aan elkaar geknoopt achter de schakelaar.
Kachelkraan stroef is waarschijnlijk inderdaad de kachelkraan. Uitbouwen en flink uitspuiten met remmenreiniger en op en neer bedienen van het schuifje, kost je wat moeite maar daarna gaat ie wel weer.
De rest van de puntjes is ook niet zo spannend, ik denk dat je vooral veel plezier met het monster moet gaan hebben
En met betrekking tot wel/geen/goed/slecht onderhoud. Tsja, nieuwe auto’s zijn het nooit en de emotie speelt ook altijd een rol. Als ik mijn 16V nu zou verkopen zou ik voor mijn gevoel een fantastische auto verkopen terwijl de volgende eigenaar waarschijnlijk “van ellende het wrak sloopt”
En dan heb ik er toch zeker 5000 euro aan onderdelen in geplakt die 100.000 kilometer die ik er in gereden heb. De vorige eigenaar had ook niet het idee dat het een heel slechte auto was terwijl er toch een hoop aan mankeerde toen ik hem kocht. Maar soit, het is tot nu toe met stip de lolligste auto geweest die ik ooit heb gehad en iedere cent die ik er in het (moeten) steken was met alle liefde. Gelukkig is het een Citroën BX en geen rationele aankoop anders reden we nu allemaal wel in een of ander lullig klein japans kutautootje waarvan je de motorkap dicht kunt lassen omdat ie toch nooit open hoeft!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Even een snelle update:
de CV op afstandsbediening werkt weer uiteindelijk bleek het een kapotte zekering en een losse stekker.
Qua Abs; 2 defecte sensoren linksvoor en rechtsachter. Nog even zien wat we daar mee doen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)