Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Sensoren gewoon vervangen joh (vooropgesteld dat je ze kunt krijgen)
Achter zit ie altijd stinkend vastgerot, de enige manier die ik ken om een sensor in zijn geheel uit de behuizing te krijgen is door het oogje waar de sensor in zit open te zagen en iets open te buiten met een schroevendraaier oid. Dan kun je hem verwijderen. De sensor zit ook met een boutje vast en blijft na terugplaatsen nog steeds goed zitten ondanks het iets opengezaagde oogje. Voor durf ik niet te zeggen hoe dat zit maar ik heb begrepen dat dat makkelijker is.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Voor heb ik ze tot nu toe altijd goed los gekregen, achter heb ik het nog nooit geprobeerd .
Ik heb ondertussen bronnen voor alle onderdelen. Dus binnenkort overal maar eens gaan “bestellen”, maar vandaag mijn eerste “slechte ervaring” met deze auto opgedaan; de handremkabel doorgetrokken. Dus die maar even besteld, en dan dit weekend even vervangen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
even uit m’n hoofd maar ook voor zitten de sensoren op dezelfde manier en bij mij ook verrot vast (achter zat wel echt vaster gerot maar zowel voor als achter zaten te vast om het er makkelijk uit te krijgen). wellicht kan je er voor wat beter bij dan achter als de boel ingebouwd zit, dat weet ik niet ik had alles uitgebouwd liggen
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Ondertussen de handremkabels vervangen, daarmee ook meteen de “slechte aandrijfas” opgelost.
Ik hoorde bij het indraaien geen homo-kineet, maar de handrem-kabel die tegen het wiel liep.
En het probleem met schakelen (bij beweging van links naar rechts bleef de pook een beetje hangen) is ook meteen opgelost. De kabel liep niet via de geleiders waardoor hij tegen de schakelstangen zat.
Hoe die handremkabels trouwens door de keuring zijn gekomen?? Er zat meer roest dan isolatie op die kabels.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Gefeliciteerd met de witte. Komt deze snelle dame in elk geval bij een liefhebber en dus goed terecht. Ik zie dat je rode bumperstrips hebt besteld. Waar heb je die vandaan? Mijn Schicht mist die in de voorbumper, heb er rood tape in geplakt en van een afstandje lijkt het net echt, maar ik heb toch liever de originele erin.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Mighel schreef:
Hoe die handremkabels trouwens door de keuring zijn gekomen?? Er zat meer roest dan isolatie op die kabels.
Als de binnenkabel (dat dunne kabeltje) niet zichtbaar is, is het geen afkeur
De rode strip heb ik besteld bij http://ultimatetuning.webklik.nl, maar ik heb nog niks binnen (was niet op voorraad), dus ik laat je wel even of het iets is als ik het binnen heb.
@autofan:
Dat verklaart een hoop, mijn keurmeester keurt af als de buitenkabel echt aan het roesten is. De oude kabels bij deze hadden bij elkaar nog isolatie over +/- 50 cm
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Ik heb inmiddels ook een aardige oplossing gevonden. Ik heb bij de autohandel een standaard chroomkleurige sierstrip gekocht en ook een rolletje rode tape van Tesa die toevallig de juiste kleur heeft (bij de Praxis). Tape over het chroom, wat bijsnijden en in de bumper plakken. Heb wel extra lijm moeten gebruiken want de plakstrip laat los. Je ziet het verschil met de originele niet. Dus als je lang moet wachten is dit ook een oplossing.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Vandaag een ritje heerlen-utrecht en terug. Op de heenweg ging het lekker, de terugweg heb ik het moeten doen met een hundayaaoe I20 of zoiets.
Bij het wegrijden in Utrecht hoorde ik rechtsvoor een hoop getik en gepiep, ANWB gebeld, conclusie; wiellager erg kapot, wiel heeft 1cm speling, dus niet goed. Terug in de leenauto, en morgen wordt de 16v hier afgeleverd.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Had je dat wiellager dan niet al veel eerder gemerkt? Een wiel gaat niet in 1 keer van 0 naar 1 cm speling.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Ik heb vantevoren eigenlijk niets gemerkt, normaal begint zo’n eerst te zoemen enzo. Bij deze niks gehoord.
De man van de ANWB vermoedde dat het vet oud was, daarmee zo’n 200km snelweg gereden. Toen een goed heet lager, en waar ik moest zijn moest ik voor de parkeerplaats zo’n schuine stoeprand op terwijl ik een bocht maakte.
Toen ik die schuine rand opreed hoorde ik ook een “knoek”. Waarschijnlijk een kogel die het opgaf.
En dan kan het dus opeens mis gaan.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
En bij het bovenstaande is nog een extra probleem gekomen;
ze weigert nog omhoog te komen, ze blijft op haar buik liggen soms heb ik een beetje stuurbekrachtiging maar dat is dan ook alles.
Er zit genoeg lhm in, en de ontlast-schroef heb ik al even opengehad.
Ook de aanzuigslang zit vol met lhm.
Spelen met hoogteregeling heeft geen effect?
Iemand nog tips?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat zal iets moeten zijn met de systeemdruk. Misschien je pomp die bijna overleden is. Zakt het niveau snel in de aanzuigslang als de pomp gaat draaien?
Ik moet daar even bij zeggen, ze heeft dit probleem al eerder gehad.
Na lang stil staan niet omhoog willen komen.
Eerder was het zo dat als ze kort had stilgestaan, ze meteen omhoog kwam. Maar na lang stil staan (2 dagen) deed ze wat moeilijk.
Verder geen problemen qua stuurbekrachtiging gehad ofzo.
Het niveau in het vat veranderd niet, en lijkt ook geen retourstroom te zijn.
Opvallend is dat ik de pomp ook niet constant hoor.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)