3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Mighels Bx 16V schakelprobleem
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 10 maart 2011 10:38 AM
  [ # 31 ]

ik gok erop dat de pomp geen lhm aanzuigt. zorg ervoor dat je zeker weet dat de aanvoerslang naar de pomp vol zit met lhm, filters in je lhm vat schoon en uiteraard lhm erin. daarnaast ontlastschroef open en stuur op z’n uiterste houden eventueel aanvoerslang nog wat lhm in doen totdat je duidelijk ziet dat de pomp gaat aanzuigen. kostte mij vorig jaar de nodige moeite bij mijn 16v. wellicht is de aanvoerslang verder poreus of zit hij niet met de klem op de pomp oid zodat na paar dagen staan er wat lhm weg/terug zakt naar het vat of iets dergelijks waardoor de pomp maar moeizaam kan beginnen met aanzuigen? dat zou iets zijn wat ik me kan indenken.

een overlijdende pomp kan natuurlijk ook maar klinkt me toch wat raar in de oren als ie het alleen niet doet na een paar dagen staan. maar goed alles kan…

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 10 maart 2011 11:44 AM
  [ # 32 ]

Ik ga hem morgen eens even uitgebreid testen.
Want het rare is ook dat ik wel wat stuurbekrachtiging heb.
Zou het misschien niet de veiligheidsklep kunnen zijn?
dat icm slechte bollen de druk zo laag is dat de klep denkt dat er een lek is?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 10 maart 2011 11:56 AM
  [ # 33 ]

De veiligheidsklep kan niet dicht gaan staan door erg lage druk in de bollen. Ik zou eerst checken of de pomp echt goed LHM aanzuigt. Als dit zo is dan zou ik het verdeelblok of de drukregelaar verdenken, al blijft dat raar want je hebt én bijna geen stuurbekrachtiging én geen druk in het rem/veer circuit. Brandt het hydraulieklampje op je dashboard? Als dat het geval is, en het niveau is goed, dan zal de veiligheidsklep dicht zijn vanwege te lage druk.

Ik zou m’n geld nu in ieder geval nog op een slecht aanzuigende pomp zetten.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 10 maart 2011 01:19 PM
  [ # 34 ]

de klep gaat volgens mij alleen open bij overdruk of zit ik er daar even naast? heb zo geen citroen boek bij de hand. daar is nu iig geen sprake van. krijg het idee dat de pomp nauwelijks aanzuigt. als je de ontlastschroef een slagje open zet moet de pomp hoe dan ook lhm gaan pompen. het circuleert dan direct weer het vat in. de beetje stuurbekrachtiging herken ik wel, dat heb je ook wel eens als de pomp de neiging heeft een beetje aan te zuigen je hebt dan ook kans dat de auto zelfs ietsjes omhoog gekomen is terwijl je dat zelf niet door had is mijn ervaring.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 10 maart 2011 09:30 PM
  [ # 35 ]

Hmm heb ik 1 keer gehad dat het lang duurde met opstijgen, toen was het -10 graden buiten. Heb je hem al eens een half uurtje ofzo stationair laten draaien? Is niet de oplossing natuurlijk maar bij mij ging hij toen wel, verder had ik hem ook nooit langer stil staan dan een nachtje eigenlijk

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 10 maart 2011 09:34 PM
  [ # 36 ]

ik heb ‘m meer dan een kwartaal geschorst gehad ivm de pekel daarna was het sleuteltje om en meteen starten en omhoog alsof ie gisteren nog gereden had dus dat zou gewoon moeten kunnen Wink wel is het inderdaad zo dat het bij fikse koude iets langer duurt maar dan praten we niet over minuten normaal gesproken maar gewoon dat het iets trager gaat allemaal dat heb ik bij alle bx-en tot nu toe gehad van 14 t/m 16V

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 15 maart 2011 05:49 PM
  [ # 37 ]

Het is iets later geworden met testen, maar dan toch:

De pomp zuigt ongeveer een liter weg uit het vat om dan niet meer zoveel te doen.
Het hydraulieklampje blijft branden. Na +/- 10 minuten lopen heb ik wel remdruk, en na +/- 20 minuten lopen kwam de voorkant met een schok iets omhoog. Na een half uur gebeurde er verder weinig. Zodra ik de rem ingedrukt hield, viel alle druk die er was langzaam weg.
Filters zijn in orde, maar het lijkt erop dat er weinig druk uit de pomp komt. Toch maar eens de pomp wisselen (als we er eentje kunnen vinden)?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 maart 2011 09:21 PM
  [ # 38 ]

‘Een beetje’ stuurbekrachtiging en ‘een beetje’ systeemdruk zou inderdaad de pomp moeten zijn, of toch een slechte debietregelaar.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 16 maart 2011 01:37 AM
  [ # 39 ]

Nou dan maar een subtiel berichtje: iemand toevallig nog een 16v of 1.6 trs pompje liggen?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 09 april 2011 08:20 PM
  [ # 40 ]

Ondertussen heb ik de ik de auto op mijn sleutelplek gekregen door de pomp met de hand te blijven vullen, en de het stuur uiterst gedraaid te houden. Toen kwam de 16v omhoog en konden we hem naar de sleutelplek rijden.

Dat ging goed tot 500 m voor mijn sleutelplek, de kont viel ineens naar beneden.

In de afgelopen week heb ik de stuurkogel en wiellager vervangen, lhm vervangen door hydrorincage.
MAAR de neus komt nu iedere keer netjes omhoog en reageert weer super op de hoogteregelaar, maar de kont is niet omhoog te krijgen. Zelfs opgekrikt houdt hij de pootjes in de lucht, totdat ze uiteindelijk uitzakken.

Doorspoelen achter lukt niet omdat de nippels compleet vastzitten (morgen maar even uitboren ofzo).

Wie o wie weet wat te doen?
En welke ontluchtingsnippels heb ik nodig voor de bx?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 april 2011 09:01 PM
  [ # 41 ]

Doorspoelen zal niet lukken als de achterkant niet op druk komt, misschien met de hand de hoogteregelaar motiveren om te bewegen? Nippels kan je bij de dealer nog gewoon bestellen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 09 april 2011 09:16 PM
  [ # 42 ]

Heb ik met de hand geprobeerd op het “trekhaakje” maar hielp niets.
Hoeveel speling heeft dat gedeelte eigenlijk? want meer dan een millimeter bewoog het niet.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2011 03:16 AM
  [ # 43 ]

kan het best dat je hoogteregelaar vast zit, maar als je de kont opkrikt op de trekhaak/subframe ofzo en je wielen gaan niet naar beneden is er wel iets meer mis…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 april 2011 10:01 AM
  [ # 44 ]

Ik bedoelde de auto op bokken zetten en het asje van de hoogteregelaar heen en weer bewegen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 10 april 2011 05:04 PM
  [ # 45 ]

Misschien was ik een beetje onduidelijk;
ik heb hem gisteren op bokken gezet, de wielen zakken dan langzaam naar beneden (1 min ofzo), maar gaan dus niet door hydraulische druk naar beneden (enkel door zwaartekracht).

Ik heb met de wieltjes omhoog de hoogteregelaar handmatig bediend, maar er gebeurt dan niets, geen gesis ofzo.
Het asje in de hoogteregelaar kan ik maar iets van 1mm bewegen, niet meer.

Hoeveel hoort dat asje normaal te bewegen (dus niet het w-vormige metalen ijzer dat de hr bedient, maar echt de as in de hr)?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook