En het wordt nog mysterieuzer; de hoogteregelaar uitgebouwd is gewoon gangbaar en werkt dan. De hoogteregelaar ingebouwd zit vast?
Rara, ik heb hem uitgebouwd, toen ging hij redelijk. Toch maar even schoongemaakt; het asje bewoog soepel. Dus weer ingebouwd, maar nu zit het asje weer vast.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Ik ben het nu helemaal zat met de 16v. Nog even en hij staat in de sloot hier tegenover
Hij staat nu al 5 weken stil en ik heb het ondertussen een beetje gehad met dit stuk blik.
Na het vervangen van het wiellager, vullen met hydrorincage ben ik al 3 weken met dit probleem bezig;
De kont blijft op de grond liggen, hij viel tijdens het rijden ineens naar benenden en is niet meer omhoog gekomen.
Ik heb de hele hoogteregelaar nog eens uit elkaar gehaald, helemaal schoon gemaakt, werking gechecked met lucht. Eronder geschroefd. Maar er gebeurt niets.
Dus de leiding richting remmen en vering losgehaald, alles wat die doet is drup, drup.
De hoogteregelaar is nu wel soepel en beweegt. Rara wie helpt???????
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
En komt er wel genoeg LHM uit de aanvoerleiding van de hoogteregelaar als je die loshaalt?
Opzich is het niet gek dat het asje vast zit als de hoogteregelaar gemonteerd is. Ik neem aan dat de auto dan in de hoogste stand staat (of in ieder geval de hendel in de auto) waardoor de hoogteregelaar in de hoogste stand wordt geforceerd.
Als je hem de sloot in duwt moet je even een gil geven, dan parkeer ik van tevoren even een autoambulance in de sloot.
Eveneens ben ik tevens ook.
Hij had helemaal geen speling meer op het asje, maar dat lag eraan dat ik het “trekhaakje” op de hoogteregelaar 180 graden had verdraaid
Maar nu ook met de hoogteregelaar los van de stangen doet hij niets. Ik ga zo nog even die aanvoerleiding loshalen, maar als die niets levert, waar zou ik het dan moeten zoeken?
Drukverdeler een knal geven?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Ik zou eerst kijken per leiding of er uberhaupt LHM uitstroomt.
Haal je leidingen eens die naar voren lopen alle 4 los en start de motor.
Als er daar LHM uitstoomt moet je per leiding naar achter werken, anders naar voren.
Dat is de makkelijkste weg lijkt me.
Als het tijdens het rijden is gebeurd moet er wel iets serieus aan de hand zijn, bv doorgerotte achterste veercilinders.
Hoe is de retour dan ?
Schuimt het in het LHM vat bij draaiende motor ?
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ik heb de hoogteregelaar even verwijderd, toen de auto gestart om te zien of er druk op de aanvoer staat, maar nee dus.
Ik heb dus geen aanvoerdruk naar de achterkant. De voorkant doet wel alles zoals het hoort.
Het volgende is dus de veiligheidsklep volgens RT’s schema?. Hoe kan ik die los krijgen?
een verzoekje met de hamer doen?
En nog belangrijker; waar zit dat ding precies?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Deze klep zit bij het linkervoorwiel. Als je naar rechts stuurt kan je ‘m zien zitten op het subframe. Hoe snel zakte de auto toen dat gebeurde? Want als de druk wegvalt mag hij eigenlijk niet meteen naar beneden vallen, of je veercilinders en/of hoogteregelaar moeten erg gaar zijn.
Bij een bepaalde druk wordt ook het veercircuit op druk gebracht door de veiligheidsklep. Een plunjer in deze klep schuift dan zover dat de LHM richting hoogteregelaars gaat. Het is erg raar dat achter niks doet en voor wel.. Die plunjer zet beide toevoeren tegelijk open.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe snel het ging, ik had een tijdje stilgestaan bij een kruispunt (met de rem erop) waardoor de kont iets zakte. Bij het optrekken zakte hij steeds verder, het leek ineens maar bij het stoplicht was hij al wat gezakt omdat ik op de rem stond.
Maar de veiligheidsklep schakelt voor en achter. Dat betekent dus dat hij het niet kan zijn.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is er misschien een leiding die van voor naar achter loopt geplet?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Maak de leiding aan je veiligheidsklep die druk geeft naar de achterste hoogteregelaar los.
Als er daar niets uitkomt vervang je de klep.
Probeer er niet een slag ofzo op te geven maar flikker het ding in de oud ijzer bak, anders istie binnen een mum van tijd terug slecht als er echt iets mis is.
Maar is de zooi gekomen voor of na de Hydrorincage te gebruiken?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Het is begonnen toen er nog LHM in zat.
Hij had al een of twee keer vantevoren moeite om de kont omhoog te krijgen.
Toen dacht ik dat het er aan lag dat hij lang stil gestaan had (meer dan 48 uur).
Maar het is dus die veiligheidsklep, dan moeten we die maar ergens zien te scoren.
En dan die leidingen nog los krijgen.
Even los hiervan; iemand tips om de remontluchtingsnippels los te krijgen, als de vorige klusser deze heeft vastgedraaid met een klemtang/moordenaar?
Heet stoken?
Uitboren?
En wat is de maat van die nippels? M8?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als je geen pijp of ringsleutel meet op de nippels kan zetten zou ik een goede vise-grip tang nemen.
Paar dagen lang goede kruipolie erop(geen WD40) helpt zeker.
Eventueel de moment zelf even Cool-Off ofzo erop(koelt het serieus af waardoor het losbreekt van het alu zeg maar.)
Nippels zijn M5-6 als ik me niet vergis.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik ben ook altijd wel fan van warmstoken rondom de nippel, in combinatie met kruipolie en een goede griptang. Zo heb ik tot nu toe alle nippels losgekregen.
Eveneens ben ik tevens ook.
maar, de hydraulische druk voor de achterkant gaat toch allemaal door de remcylinder? zit die niet gewoon verstopt of misschien issie rot ofzo..
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Neen, je HD vertrekt vanaf de veiligheidsklep, gaat dan naar de achteras/hoogteregelaar, daar heb je een aftakking die terug naar voor gaat naar de HRC en dan gaat die terug naar achter naar de remmen.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.