Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nee, ook op de voorkant.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
De VDS(Vanne de securité) krijgt voeding van de HD regelaar of verdeelblok(afhankelijk zonder of met SB).
Vanaf de VDS vertrekt 1 naar de HRC, 1 naar de hoogteregelaar voor en 1 naar de hoogteregelaar achter.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ondertussen de veiligheidsklep vervangen, en dat verhielp het euvel. Het was starten, onluchten en opstijgen.
Ondertussen alweer zeker 1000 km ermee gereden, maar sinds gisteren:
Na een snelweg-rit de bebouwde kom in levert een stationair uitvallende motor op, bokkend rijden (wel/geen vermogen), en foutcode 52 en 33 (mengselverhouding en LMM).
Is de Lmm van een Gti 8v uitwisselbaar met die van een 16v?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Van de gti 8v met kat wel.
Bokkend rijden en sterk wisselende toerentallen bij stationair lag bij mijn Grijze Schicht na veel gezoek en vervangen LMM uiteindelijk toch aan de ontstekingsmodule. De stekker bleek zwaar vervuild, schoongemaakt en opeens reed hij weer geciviliseerd. Dit is in elk geval iets om ook even naar te kijken voor je een andere LMM op de kop gaat tikken.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Voor de LMM moet je het juiste type hebben Bosch nr. 0280202202, ik heb er ook een andere op gehad die perfect paste, maar toch beroerd liep.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
In de Gti 8v zit een 202 dus die leen ik maar even om te kijken of het helpt. Al heb ik gisteren nergens last van gehad nadat ik even alle stekkers had schoongemaakt.
Ook nog even kijken naar de nokkenas-keerring; want mijn broer had hetzelfde met zijn ex-16v. Bij hem lekte de keerring alleen als de olie warm was, waardoor er olie in de verdelerkap kwam. Dus warm slecht lopen, koud liep hij goed.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
LMM kan je ook doormeten he. Even een scoop erbij pakken en kijken wat hij afgeeft.
Laat ik die nou net niet in de kast hebben liggen
Maar nog een ander euvel gevonden vandaag: de massaklem lag los op de pool.
Ik de LMM uit de 8v in de koffer liggen mocht hij nodig zijn. Maar tot nu toe lijkt het goed te gaan.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Oké dat is handig dat je een scoop hebt. Ik zal al te denken, dat zijn dure jongens die scopen en als je het goed wilt kunnen meten moet hij ook nog een beetje vlot wezen. Maar gelukkig heb je een scoop liggen. Even uitzoeken wat er op welke draad moet komen en wat voor spanningen je behoort te krijgen en dan even een contrastekkertje maken om te meten.
Uhhm dat was cynisch bedoeld, ik heb geen scoop
Maar ik denk dat het de losse massaklem was die het probleem veroorzaakte. Ben dit weekend even vanuit heerlen naar emmen, en terug gereden zonder problemen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Dit weekend heb ik hem over de 320.000 gejaagd, geen foto want met 160 is dat geen goed idee.
Maar om het te vieren heb ik maar wat accessoires besteld en wat kleine dingen gedaan:
De spiegelschakelaar omgeknutseld zodat spiegels los te verstellen zijn.
Stoelhoezen 2x gewassen (dat scheelt, en daar kwam een hoop zooi uit)
Parkeersensoren (om die achterbumper te beschermen)
Een trekhaak met 13 polige stekker
Een Waeco MS50 cruisecontrol
Vooral over die laatste een vraag:
iemand ervaring met die dingen aansluiten in een 16v? En heeft diegene dan tips of foto’s, dat scheelt mij weer wat probeer/pas-werk.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Vandaag eerst maar eens begonnen met de trekhaak.
Ik had een GDW-trekhaak besteld, maar tijdens het eronder knutselen bleek dat de bevestiging voor de kogel helemaal achter de bumper zit.
Dan zou ik een stuk van 10*15 cm uit mijn bumper moeten zagen (niet dus), dus die trekhaak gaat retour.
Welke trekhaak past onder de bumper van een 16v?
ik heb de trekhaak onder mijn Gti 8v vandaag gesloopt, maar die hangt +/- 2 cm te hoog (is nog te doen).
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
PFFFFF even stoom afblazen;
net 1.5 uur bezig geweest om de oliefilter los te halen.
Normaal geef ik hem een tik met de hamer en schroevendraaier om los te komen. Maar nu, eerst hamer en schroevendraaier. Toen maar even een oliefiltertang gehaald. Daarmee lukte het ook niet, toen maar een lange spijker (haring) erdoorheen geslagen om los te draaien, helaas.
Uitendelijk heb ik parkers door de oliefiltertang gedraaid zodat die in de filter getrokken werden, om daarna met het volle gewicht eraan de filter los te krijgen.
Nu even nieuwe olie erin, K&N luchtfilter is gereinigd, parkeersensoren zitten erin, (gele) Xenon ingebouwd. En dan was het, het dagje wel.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)