7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Mighels Bx 16V schakelprobleem
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 13 november 2011 01:51 PM
  [ # 91 ]

Even een SPOED vraagje aan de kenners:

moet de HD-pomp los om de bak te verwijderen of mag die blijven zitten??

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 november 2011 03:38 PM
  [ # 92 ]

Bij mijn Digit hebben we de voorraadbol en drukverdeler stuurbekrachtiging los van de bak gehaalt.
Anders kon de bak er niet uit.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 13 november 2011 03:40 PM
  [ # 93 ]

Klopt, die 2 zitten aan de bak vast. Maar bij mijn 16v lijkt de HD-pomp ook aan de bak vast te zitten, maar dat kan ik niet helemaal zien.
Als hij niet los hoeft scheelt dan namelijk wel.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 13 november 2011 05:25 PM
  [ # 94 ]

Helaas moest hij wel los. Dus eerst even een Leidingsleutel maat 12 moeten fabriceren, maar hij is nu los.
Nu de bak nog…...... (word vervolgd)

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 13 november 2011 07:33 PM
  [ # 95 ]

De bak ligt eronderuit; Druklager is nog goed, net zoals drukgroep en plaat.

Oorzaak probleem, de onderste bout waarmee de bak aan het blok zit/zat, bleek te missen. De bak had net wat speling ten opzichte van het blok.
De bouten van de versnellingsbak zaten ook allemaal in de molykote oid. Volgens haynes moeten ze met locktite, dus dat verklaart waar die bout is gebleven.

Nieuwe drukgroep, plaat en druklager lagen al klaar dus die gaan er wel in.
Iemand interesse in een licht gebruikt koppelingssetje (40k km)??? (valeo met nog 2x 3mm op de plaat)

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 13 november 2011 07:36 PM
  [ # 96 ]

Oja nog vergeten, de krukaskering achter het vliegwiel blijkt ook flink olie te lekken, dus die zal er ook aan moeten geloven.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 november 2011 12:00 PM
  [ # 97 ]

Aan de onderkant horen 2 bouten te zitten, ontbraken ze allebei? Ik kan me niet voorstellen dat de bak met 3 bouten speling heeft.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 14 november 2011 09:36 PM
  [ # 98 ]

2 bouten aan onderzijde?
Er zitten er 3 bij de startmotor, en nog 2 verder bovenop.
Onderop bij het diff hoort nog een bout te zitten, die miste.

Het geheel stond aan de onderkant zo’n halve centimeter open (dus ruimte tussen bak en blok)

Waar zou volgens jou die 2de bout nog moeten zitten?


Even een update;

de nieuwe keering is geplaatst, en de nieuwe koppelingsset hangt erin.
Ook even een ashoesje vervangen, dan binnenkort alles weer terughangen Wink

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 november 2011 10:07 PM
  [ # 99 ]

De 3 bouten bij de startmotor houden ook echt alleen maar de startmotor vast. Naar mijn weten zitten er 2 bouten bovenop, die je dus al los had. Op het onderblok moet de bak vastzitten met een bout aan de voorzijde van het blok, en met een bout aan de achterzijde. Waarvan die aan de achterkant een inbusbout is volgens mij. Zie deze foto:

Achteraan staat een kaal blok, vast met 4 bouten die ook gebruikt worden om de bak vast te maken.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 november 2011 10:20 PM
  [ # 100 ]

Slechte zaak trouwens, dat zoiets aan de onderkant nog maar met 1 bout vast zit, die ook al los begint te raken. Ik zou de boel toch eens goed inspecteren als er al een halve cm speling tussen zat.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 25 november 2011 04:48 PM
  [ # 101 ]

Er horen inderdaad 2 bouten in, aan de onderkant. Eentje net onder het diff, en eentje bij de drukregelaar, die zaten er beide niet meer in. Wat ik hoorde was het vliegwiel dat tegen het afdekplaatje aan de onderkant aan schuurde.

Nu zit weer alles in elkaar, met nieuwe bouten (tipje; landbouw garages hebben ze op voorraad liggen).

Maar volgend probleem, de 16v wil niet meer starten. Ik heb een vonk, benzine (geur), en lucht (je hoort de lmm-klep)
Maar meer dan geplof komt er niet.

Nu heb ik nog 3 losse draadjes over die ik nergens kon thuisbrengen, en die al los leken te hangen. Misschien is dat de oorzaak. Kan iemand met een 16v kijken waar deze draden normaal naar toe gaan?

Het gaat om het kabelboompje dat van blok naar “accubak” loopt, daar komt bij het blok 2 draden (wit) voor de achteruitrijschakelaar uit. Op dat zelfde punt komen er ook 3 groende draden uit, die hangen bij mij los. Waar o waar gaan deze naar toe?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 november 2011 05:00 PM
  [ # 102 ]

Deze draden hebben in ieder geval geen invloed op het wel of niet starten van de auto. Als het goed is is die kabelboom via 2 witte connectors verbonden, ter hoogte van de accubak. De grote stekker is voor de temperatuursensors, startmotor, achteruitrijverlichting, dynamo, oliedrukschakelaar. De andere 3 polige connector is voor oliepeil en oliedruksensor, en daarvan zijn alle draden groen. Ik begrijp niet helemaal welke draden je bedoeld, maar hopelijk heb je hier wat aan.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 25 november 2011 05:04 PM
  [ # 103 ]

Ik ga nog eens kijken, andere tips zijn ook altijd welkom.
Ik heb gechecked dat ik vonkjes heb op iedere bougie, benzine ruik ik ook (na een tijdje starten), de db-riem staat ongeveer goed (heb geen goede paspennen, maar met 6mm boortje lijkt alles goed te zitten). Dus ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 november 2011 05:07 PM
  [ # 104 ]

De ontsteking is goed regelmatig? Bij mij was na een motorswap ‘opeens’ de verdelerkap vesleten en deed ‘ie niet zo veel meer. BDP-sensor kan het ook niet zijn, want dan zou je geen vonk moeten hebben.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 november 2011 06:15 PM
  [ # 105 ]
Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook