Totaal aantal Berichten: 471
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo allemaal,
Was mijn spiegel aan het stellen hoorde een klik en nu kan ik de spiegel niet meer verstellen. Na even een beetje te vrommelen zag ik dat 1 van de 3? draden los was geschoten/afgebroken.
Wat nu??

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Een leuk piel-klusje voor de boeg!!!
Alles loshalen, spanning eraf en dan eerst dat kabeltje weer terugfrutselen in het handletje.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Dus morgen even naar Raamsdonkveer??? Heb alleen wat instructies nodig..

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gewoon goed kijken, dan wijst het zichzelf. Let wel op: de drie kabeltjes hebben alledrie een eigen kleur. Beetje verf aan het uiteinde. Zorg dat je noteert welke kleur waar hoort. Rood, geel en blauw, als ik het me goed herinner.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
als het idee het zelfde is als in mijn oude Visa (denk het wel), inderdaad de boel openen. is al even geleden dat ik daar aan geprutst heb. ik dacht de afdek-ring van/rond het handeltje af draaien (??), dan zit ie los.
er zijn 3 stel kabels vanaf het handeltje richting de spiegel. die hebben een verbreding aan het einde die je in een gleufje in dat handeltje haakt. wellicht is er 1 uit gewipt…. als die verbreding/nokje afgebroken is van de kabel, is het lastiger…..
of raam omlaag, spiegelglas handmatig stellen en dan niet meer aankomen
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zat die kleur niet op het einde van de buitenmantel die rond elke trek/stel-draad zit ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het ringetje links op de foto is een plastic ‘moer’ die je met een punttang los kunt draaien. De kabels zijn aan het uiteinde gekleurd, ja.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leve de toelichting met duidelijke foto !!
die trek draden lopen door die 3 buitenmantels, maken onder dat handeltje een 90 gr. bocht omhoog richting dat handeltje, en zitten dan verhaakt. daar kan ie los wippen (of afbreken).
alleen weet ik niet of je bij een CX er dan zo bij kan, of moet je paneel los, zoals op jouw foto….. ?
Ja, je paneel moet los want je moet het hendeltje eruit halen om de zaak weer te kunnen spannen. De veer waarmee die kabeltjes op spanning worden gezet is trouwens best sterk en wil ook nog wel een een heel eind weg vliegen als het losschiet. doe het met beleid!
Vaak is het stukje plastic/kunststof waar de kabeltjes ingehaakt zitten(3 sleufgaatjes)uitgelubberd.Ben je net klaar en 2 uur verder en dan schieten ze er weer uit.Dus eigenlijk even een nieuwe zien te vinden,voordat je gaat beginnen

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
op mijn Visa zag ie er dus ook zo uit, wellicht op andere citroentjes dus ook.
dat vergemakkelijkt je zoektocht.

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
GSA X3 en Pallas ook.
Citroen!

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik had dit onderdeeltje (+bijbehorende spiegel) op de sloop gescoord !
omdat je niet CX specifiek hoeft te zoeken redelijke kans om wat te vinden (als er oudere citroentjes staan), of gezellig op de koffie bij GSM of Raamsdonkveer of het CX magazijn of waar dan ook….

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Top heel erg bedankt voor de uitleg en antwoorden, ik denk dat ik het even tijdelijk oplos door een schroef tussen de spiegel te priegelen. Als het wat mooier weer word dan ga ik het goed fixen.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
SCHROEF er tussen ... ?? dat klinkt niet vriendelijk voor de spiegel !!
kan je het spiegel-glas niet gewoon handmatig verduwen ? dat kon bij mijn Visa wel toen ik kabel probleempjes had !