Goedemiddag,
Ik heb sinds kort een defect in m’n autotoeter. Als ik het knopje van de claxon indruk gaat die niet meer af, ik denk zelf dat er een draadje los zit en heb wel even kort gekeken of ik het kon vinden, maar… Ik weet niet waar de claxon zit. Zou iemand mij kunnen vertellen waar die bij een Saxo 1.1i uit 1996 zit?
Verder heb ik een klein defect in mijn dashboard, de verlichting van de kilometer en toerenteller slaat soms af. Er is de ene keer geen licht, de andere keer weer alles en soms maar 1 deel verlicht. Dit kan onderweg ook nog veranderen, ik denk dat er een draadje los ligt of de verlichting defect is. Weet iemand of hier makkelijk bij te komen is zonder dat je de hele boel sloopt?
verder heb ik beginnende kringetjes op het dak waar de lak loslaat. heeft iemand misschien tips om dit te minderen of weg te krijgen op een goedkopen manier(niet opnieuw spuiten).
Hopelijk kan iemand mij met 1 of meerdere dingen helpen.
Alvast bedankt!
hey
de claxon zit in de bumper rechts in de holle ruimte zekering is f5 deze is 30A. Deze bedient ook de Sigarenaansteker - Claxon - Achterruitverwarming - Spiegelverwarming.
verlichting dashboard dat wordt de boel openhalen en niet slopen en zoeken naar een los(se) contactje(n).
kringetjes op dak: 100% wegkrijgen zal moeilijk zijn fel verminderen is haalbaar.
Hier al advies maar zet even een foto want loskomende verf heeft soms meerdere oorzaken. ...
eerst auto wassen met dreft.
afhankelijk dat je als de auto droog is nog kringetjes ziet een polish gebruiken let wel op gebruik metalic polish als je een metalic kleur hebt anders een gewone.
Daarna een goede wax erover zetten commandant nr7 vloeibaar of in vaste vorm is hier zeer goed voor. houd 9 op een zeer slechte lak